|
کدخبر: 188549

آخرین قیمت سکه ودلار اعلام شد (۱۴۰۰/۰۵/۰۴)

در این گزارش به آخرین قیمت انواع سکه، طلا و دلار پرداخته شده است.

اقتصاد آخرین قیمت سکه ودلار اعلام شد (۱۴۰۰/۰۵/۰۴)

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز پس از تعطیلات ۶ روزه پایتخت با ۴۰۲ تومان افزایش در مقایسه با روز کاری گذشته (۲۸ تیرماه) به ۲۴ هزار و ۴۶۱ تومان رسید.

قیمت فروش یورو در ساعت ۱۳ امروز در مقایسه با روز کاری گذشته (۲۸ تیرماه) با ۱۰۰ تومان کاهش قیمت به ۲۸ هزار و ۷۳۵ تومان رسید.

امروز قیمت خرید هر دلار ۲۳ هزار و ۹۷۶ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۲۶۴ تومان بود.

علاوه بر این، نرخ خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۳ هزار و ۷۴۶ تومان و نرخ فروش آن ۲۳ هزار و ۹۶۲ تومان اعلام شد.

نرخ خرید یورو در این بازار ۲۷ هزار و ۹۵۷ تومان و نرخ فروش آن نیز ۲۸ هزار و ۲۱۱ تومان اعلام شد.

همچنین در سامانه نیما در معاملات روز دوشنبه (۲۸ تیرماه)، حواله یورو به قیمت ۲۶ هزار و ۳۳۴ تومان فروخته و حواله دلار به قیمت ۲۲ هزار و ۳۶۸ تومان معامله شد.

دلار از هشتم خردادماه وارد کانال ۲۳ هزار تومانی شد و در این فاصله به سوی کانال ۲۴ هزار تومان خیز برداشت، اما دوباره کاهش یافت و در کانال ۲۳ هزار تومانی در نوسان بود تا اینکه شنبه هفته گذشته وارد کانال ۲۴ هزار تومان شد. در ادامه رشد آرام قیمتی دلار ادامه یافت و به کانال ۲۵ هزار تومانی نیز وارد شد اما دوباره به قیمت ۲۴ هزار تومان عقب‌نشینی کرد.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (دوشنبه، ۴ مردادماه) در بازار تهران با افزایش ۲۶۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته (۲۹ تیرماه) به رقم ۱۰ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان رسید.

در ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه امروز، ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش ۲۶۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته (۲۹ تیرماه) به رقم ۱۰ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم‌سکه بهار آزادی پنج‌ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۷۲ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز چهار میلیون و ۶۴۸ هزار تومان شد. همچنین هر اونس جهانی طلا نیز امروز یک‌هزار و ۸۰۹ دلار و ۵۴ سنت قیمت خورد.

قیمت سکه در آغاز سال جدید ۱۱ میلیون تومان بود که به‌تدریج روند نزولی را شروع کرد تا به بهای ۹ میلیون تومان رسید. از نیمه اردیبهشت‌ماه، به دنبال رشد تدریجی قیمت ارز، بهای سکه اندکی رشد کرد و در این مدت همواره در کانال ۱۰ میلیون تومان در نوسان بوده است.

مهمترین رویداد درخصوص بازار سکه و طلا حذف ابلاغ قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده است. براساس این قانون از این پس مالیات بر ارزش افزوده از سود و اجرت طلا اخذ می شود و دیگر از اصل طلا کسر نمی‌شود. این قانون قرار است از ۶ ماه آینده اجرا شود.

پیش بینی می‌شود با اجرای قانون حذف مالیات برارزش افزوده صنعت طلا مجدد در کشور رونق یابد.

نویسنده: اختصاصی گسترش نیوز
  • محمد عبدی ارسالی در

    با سلام به دوستان
    من دیدم نسبت به بازار با تمام این اوصاف که میگن برداشتن تحریم وروابط خوب با آمریکا و واروپا ومن چقدر خوشبختم .همه چی آرومه ..اصلا چنین چ یزی نیست وتا زمانیکه سرمایه های داخلی به بیرون از ایران میرند وهیچ شرکتی حاضر به سرمایه گذاری دراین کشور نیست ،،،چون امن یت نیست ..اصلا دیدخوبی نسبت به آینده اقت صاد ایران ندارم..نه اینکه دشمن این آب وخ اک باشم.‌ولی کمی واقع بین باشیم بدرستی ب رامون واضح که این امر شدنی نیست.

ارسال نظر