|
کدخبر: 187615

قیمت طلا کاهشی شد+جزئیات

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۸۰۸ دلار و ۸۳ سنت رسید.

اقتصاد قیمت طلا کاهشی شد+جزئیات

در حالی که در میان نگرانی های فزاینده از سویه بسیار مسری ویروس کرونا و احتمال توقف روند ترمیم اقتصاد جهانی دلار به عنوان محلی امن برای سرمایه گذاری مطرح شده است و همزمان با ترمیم سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۸۰۸ دلار و ۸۳ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه اوت هم امروز با ۰.۱۴ درصد کاهش به ۱۸۰۸ دلار و ۹۰ سنت رسید.

کایل رودا تحلیلگر بازار طلا در موسسه آی جی مارکت گفت: «هرچند بازار طلا محل امن سرمایه گذاری محسوب می شود، اما زمانی که نگرانی های واقعی در مورد چشم انداز رشد وجود دارد، دلار آمریکا معمولا جذابیت بیشتری پیدا می کند.»

وی افزود: «در حال حاضر با توجه به پیش بینی روند حرکت مثبت تر اقتصاد آمریکا نسبت به اقتصاد جهانی بسیاری از سرمایه گذاران دلار را بازار امنی برای سرمایه گذاری می بینند.»

شاخص ارزش دلار امروز با ۰.۱ درصد افزایش به نزدیکی بالاترین رقم ۳ ماه و نیم گذشته رسید و سبب کاهش اشتهای سرمایه گذاران برای خرید طلا شد. سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا از پایین ترین رقم های ۵ ماه گذشته فاصله گرفت و سبب افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا شد.

ارزش سهام در بازارهای آسیایی که در دو جلسه گذشته به دلیل نگرانی ها از تاثیرات شیوع سویه دلتا به شدت کاهش یافته بود امروز شاهد افزایش بود. اکنون توجه سرمایه گذاران معطوف نشست روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپاست که قرار است در آن سیاست گذاران مسیر جدید سیاست های پولی این بانک را تعیین کنند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر