|
کدخبر: 179114

دو نقطه حساس برای قیمت سکه

سکه بازان اگر امروز شاهد ادامه افت دلار و اونس طلا باشند، فروش های خود را تا حمایت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالا خواهند برد.

اقتصاد دو نقطه حساس برای قیمت سکه

دیروز قیمت سکه تا حدی در برابر افت اونس طلا و دلار، مقاومت کرد. سکه بازان دیروز توانستند محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را حفظ کنند، حال آنکه دلار به زیر مرز ۲۴ هزار تومان برگشت و اونس طلا نیز در مقطعی به زیر محدوده هزار و ۸۵۰ دلار قدم گذاشت.

برخی فعالان باور داشتند، حفظ سکه بالای خط ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان نشان دهنده شکل گیری انتظارات جدید در بازار بود، حال آنکه دسته دیگری باور داشتند، سکه با تاخیر به نزول دلار و طلا واکنش نشان خواهد داد. گروه اول مقاومت سکه در شرایط نزولی عوامل بنیادی را نشانه ای از افزایش خریدهای معامله گران دانستند. این در حالی بود که دسته دیگری از معامله گران باور داشتند، سکه بازان سعی دارند بخشی از دارایی خود را با تاخیر بیشتری به فروش برسانند تا دچار ضرر کمتری شوند. به گفته آن ها مسلما کسانی که سکه را روز یک شنبه بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خریداری کرده بودند،‌ آمادگی سریع فروش فلز گران بهای داخلی زیر ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را نداشتند.

محدوده حمایتی حساس سکه

به گفته تحلیل گران فنی، سکه بازان اگر امروز شاهد ادامه افت قیمت دلار و اونس طلا باشند، فروش های خود را تا حمایت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بالا خواهند برد. با این حال در صورتی که دلار بتواند خود را به مرز ۲۴ هزار تومانی برساند، احتمالا سکه بازان نیز به راحتی حمایت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را از دست نخواهند داد. بنابراین قیمت سکه امروز تابع قیمت دلار است.

نوسانات اونس طلا نیز برای بازیگران بازار سکه اهمیت زیادی خواهد داشت. در صورتی که نزول طلا متوقف شود،‌ انتظارات کاهشی پایین تر خواهد آمد.

وضعیت بازار در روزهای اخیر نشان می دهد که برای معامله گران سکه دو نقطه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اهمیت زیادی دارند.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر