|
کدخبر: 178273

اوج گیری قیمت مواد شوینده در بازار / مایع ظرفشویی ۵۰ درصد گران شد

روند افزایش قیمت شوینده ها در حالی در بازار و از سوی تولیدکنندگان انجام شده که تولیدکنندگان مدعی هستند افزایش قیمتی را در محصولات خود اعمال نکرده اند.

اقتصاد اوج گیری قیمت مواد شوینده در بازار / مایع ظرفشویی ۵۰ درصد گران شد

هفته گذشته خبر افزایش ۲۵ درصدی محصولات شوینده منتشر شد که براساس آن انجمن صنایع شوینده اعلام کرده بود از ۱۷ خردادماه عمده محصولات شوینده تا ۲۵ درصد گران خواهد شد. همین موضوع عاملی شد تا درسطح بازار نیز نوسانات قیمتی در انواع محصولات شوینده بوجود آید.

البته رئیس انجمن محصولات شوینده در واکنش به نوسانات بازار اعلام کرد: این ابلاغیه که به شرکت های تولیدی شوینده ارسال شده و مربوط به قیمت سهام آنهاست به نحوی که در این ابلاغیه اعلام کردیم این افزایش قیمتها می تواند اثر مثبتی را در سهام شرکتها داشته باشد.

البته نکته قابل تامل اینجاست علم بیگی به عنوان رئیس انجمن صنایع شوینده گفته است تولیدکنندگان محصولات شوینده با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش ۵۰ تا ۶۰ درصدی محصولات خود را تقاضا کرده اند. که ما در انجمن بر روی میزان افزایش قیمت ها در حال بررسی آن هستیم.

وی تصریح کرد: از آنجا که در حوزه محصولات شوینده قیمت گذاری اجباری نداریم سازمان حمایت مادامی که عرف ۱۰ تا ۱۷ درصدی سود درنظر گرفته شده رعایت شود در قیمت گذاری دخالتی ندارد.

با در نظرگرفتن صحبتهای رئیس انجمن به نظر می رسد، افزایش ۲۵ درصدی قیمت محصولات به هیچ عنوان برای تولیدکنندگان قانع کننده نیست و آنها در هفته اخیر به صورت خودسرانه قیمتهای خود را تا بیش از ۵۰ درصد افزایش دادند. مشاهدات خبرنگار تسنیم از بازار محصولات شوینده نشان از آن دارد که شرکت ها راضی به افزایش ۲۵ درصدی قیمت محصولات نبوده و در برخی از محصولات ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت را اعمال کرده اند.

به عنوان نمونه پودرماشین لباسشویی که قبلا ۱۰ هزار تومان بود به ۱۵ هزار تومان و مایع ظرفشویی گلی تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است. علاوه براین صابون وشامپوهای برخی از شرکتهای تولیدی نیز رشد ۲۵ درصدی قیمتها را تجربه کرده است.

 روند افزایش قیمت ها در حالی در بازار و از سوی تولیدکنندگان انجام شده که تولیدکنندگان مدعی هستند افزایش قیمتی را در محصولات خود اعمال نکرده اند.

 

  • سهند ارسالی در

    انهم 50 درصد! بایدهم بشه! بقول روحانی نباید کاری کرد ملت پر توقع (پررو) بشن، 3تومن ملت شده 4تومان

ارسال نظر