|
کدخبر: 176907

توقف سکه در مرز حساس!

اخبار مثبت از روند مذاکرات و عدم قطعیت نسبت به زمان نهایی شدن آن دامنه نوسان نرخ ارز را محدود کرد و سکه با وجود افت طلای جهانی و دلار مرز حساس را از دست نداد. امروز قیمت هر قطعه سکه طرح جدید، با کاهش نسبت به روز گذشته به ۱۰ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسید.

اقتصاد توقف سکه در مرز حساس!

دلار آمریکا امروز را نیز مانند روز گذشته با قیمت حوالی ۲۳ هزار و ۸۴۰ تومان آغاز کرد. قیمت شروع معاملات امروز از نرخ عصر روز گذشته ۱۳۰ تومان پایین‌تر بود. قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول روز روی ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان قرار گرفت. در نتیجه روند قیمتی دلار نیز در طول معاملات نیمه اول روز مشابه روز گذشته بود.

علاوه بر این قیمت ابتدایی دلار بازار متشکل نیز بسیار به نرخ متوسط روز گذشته نزدیک و روی ۲۳ هزار و ۱۶۳ تومان قرار داشت، قیمت دلار متشکل در ساعت ۱۲ ظهر نیز روی همین مقدار قرار داشت و نوسان قیمتی در بازار متشکل صبح محدود بود.

ثبات قیمت‌ها در بازار ارز

با انتشار اخبار مثبت از روند مذاکرات دامنه نوسان در بازار ارز کاهش یافته است. اظهار نظرهای مربوط به روند مذاکرات که مرکز توجه شبکه‌های مجازی مبادله ارز و فعالان بازار است دو محور اساسی دارد؛ مساله اول به روند مذاکرات مربوط است که در کل مثبت ارزیابی می‌شود، مسئله دوم مربوط به زمان به نتیجه رسیدن مذاکرات است که در مورد آن توافقی وجود ندارد و عدم قطعیت در این زمینه بالاست.

رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران معتقد است دور بعدی منطقا می‌تواند دور نهایی باشد، اما هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست.

اتحادیه اروپا نیز احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات در دور بعد را بالا می‌داند. این‌ها فضای کلی اخباری است که جو بازار را پر کرده است. در نتیجه احتمالا نرخ دلار تا انتشار اخبار مربوط به نتایج قطعی در دامنه محدودی نوسان می‌کند. تحلیل‌گران تخمین می‌زنند این دامنه محدود از سطح ۲۳ هزار و ۸۰۰ تا ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان باشد.

نرخ ارز صرافی ملی

همچنین امروز امروز پنجشنبه، سیزدهم خرداد، نرخ ارز در صرافی‌ ملی به رقم ۲۳۳۳۸ تومان رسید.

بر این اساس، در دومین نوب اعلام نرخ ارز در صرافی ملی، قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی از ۲۳۳۹۴ تومان به ۲۳۳۳۸ تومان رسید. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۲۸۷۶ تومان تعیین شد.

اما قیمت فروش برای یورو در صرافی ملی روند افزایشی داشت و از ۲۸۳۸۱ تومان به ۲۸۴۹۸ تومان رسید. قیمت خرید آن ۲۷۹¡۳۳ تومان اعلام شد.

سکه بالای مرز حساس باقی ماند

تحلیل‌گران معتقدند که تقاضا در بازار سکه قدری تحریک شده و پایداری که در هفته‌های اخیر بر تقاضای سکه حاکم بود قدری متزلزل شده است.

سکه امامی در معاملات روز گذشته روی ۱۰ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان قرار داشت و برخی معتقد بودند که با افزایش امیدواری‌ها به آینده طلا، حتی بدون همراهی دلار نیز رشد قیمت سکه محتمل است. اما تغییرات قیمتی طلای جهانی امروز منفی بود و قیمت طلا به زیر ۱۹۰۰ دلار کشیده شد.

صعود مجدد طلا به بالای ۱۹۰۰ دلار بسیار محتمل است اما به نظر نمی‌رسد طلای جهانی امروز به کمک سکه بیاید. به هر روی سکه امامی معاملات امروز را با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۰۵ هزار تومان آغاز کرد و با وجود افت قیمت دلار و طلای جهانی مرز حساس ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را چندان از دست ندارد.

قیمت طلا و سکه

امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، بر اساس نرخ اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران، ۱۰ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان است.

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به ۱۰ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسید، نیم سکه ۶ میلیون تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. قیمت سکه نسبت به آخرین معاملات دیروز حدود ۶۰ هزار تومان کاهش یافته است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۸۹۷ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۸۸ هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به حدود ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر