|
کدخبر: 169813

شوک کاهشی به قیمت دلار

بازار ارز دو هفته است که وارد موج نزولی شده است.

اقتصاد شوک کاهشی به قیمت دلار

قیمت دلار پیاپی سطوح حمایتی را از دست داده و با شکست حمایت ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی بر سرعت نزول قیمت افزوده شده است. این روند کاهشی در معاملات پشت خطی روز یک شنبه نیز ادامه یافت و دلار به زیر مرز ۲۳ هزار تومانی رفت. گفته می شد که ساعت ۱۱ دیشب، اسکناس آمریکایی در این معاملات در محدوده ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومانی به فروش رفت.

به این ترتیب می توان انتظار داشت که شروع بازار روز یک شنبه با قدرت کاهشی ها همراه باشد. این اتفاق در صورتی تشدید خواهد شد که صرافی های بانکی نیز به بازار سیگنال کاهشی دهند. به گفته یکی از بازیگران باتجربه بازار، اگر بازارساز قیمت خود را کمی زیر کف بازار قرار دهد، معامله گران بیشتر فروشنده خواهند شد. با این حال، اگر بازارساز خیلی قیمت فروش خود را پایین بیاورد، خریداران کاذب به بازار وارد خواهند شد و راه کاهشی دلار در این شرایط هموار نخواهد بود.

خبر اثرگذار بر بازار دلار

به گفته فعالان، خبر پیشرفت مذاکرات هسته ای عامل اصلی موج جدید ریزش قیمت دلار بود. بلومبرگ اعلام کرد که ایران با آمریکا در مورد برداشتن تحریم افراد حقیقی ایرانی به توافق رسیده است و در مرحله دوم در ازای تعهدات هسته‌ای، تحریم‌های شرکت.های حقوقی هم برداشته خواهد شد. آقای عراقچی نیز از پیشرفت مذاکرات درباره رفع برخی تحریم ها قرار دارد. چنین اخباری موجب شد که معامله گران با اطمینان بیشتری اقدام به فروش کنند.

رمز خروج دلار از نزول

 به گفته فعالان، در صورتی که دلار امروز از محدوده حمایتی ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومانی، پایین تر برود، احتمال ریزش به محدوده ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومانی تشدید خواهد شد. درهم نیز با خط حمایت محکم ۶ هزار تومان و ۵ هزار و ۸۰۰ تومان رو به روست. شکست هر کدام از آن ها می تواند فروشندگان تازه ای را وارد بازار کند. اگر دلاری می خواهند در برابر موج نزولی مقاومت کنند، باید در مرحله اول مرز ۲۳ هزار تومانی را حفظ کنند و در گام بعدی تلاش کنند که قیمت اسکناس آمریکایی را به بالای محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی برگردانند.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها