|
کدخبر: 166955

قیمت دلار در بازار عمده فروشی چقدر شد؟

بهای دلار در سومین روز هفته با کاهش نسبی همراه شده است. این در حالی است که در بازار متشکل ارزی نیز نرخ دلار امریکا به مرز ۲۳ هزار تومان هم نزدیک شده است.

اقتصاد قیمت دلار در بازار عمده فروشی چقدر شد؟

بهای دلار در سومین روز هفته با کاهش نسبی همراه شده است. این در حالی است که در بازار متشکل ارزی نیز نرخ دلار امریکا به مرز ۲۳ هزار تومان هم نزدیک شده است.

بر این اساس در معاملات امروز (دوشنبه سی فروردین ماه ۱۴۰۰) بازار ارز، هر اسکناس دلار امریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۳۳۸۰ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل با افت ۲۸ تومانی نسبت به روز قبل، به نرخ ۲۳۸۵۳ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود.

همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۲۷۹۱۱ تومان از مردم خریداری می‌شود و در مقابل به نرخ ۲۸۴۷۵ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز یکشنبه، ۷۵ تومان گران تر شده است.

نرخ دلار در بازار عمده فروشی چقدر شد؟

جدبدترین نرخ‌های اعلام شده در بازار متشکل ارزی نشان از افت نرخ دلار و یورو نسبت به روز قبل دارد. به گونه‌ای که در لحظه انتشار این گزارش، نرخ دلار امریکا به رقم ۲۳۳۰۰ تومان و نرخ یورو نیز به رقم ۲۸۰۰۰ تومان رسیده است. این در حالی است که میانگین نرخ دلار و یورو در بازار دیروز به ترتیب ۲۳۶۴۸ و ۲۸۰۹۳ تومان بوده است.

بر اساس این گزارش، یادآور می‌شود که نرخ ارز در بازار متشکل ارزی با یک فاصله یک روزه، تاثیر خود را بر بازار خرده فروشی می‌گذارد. همچنین بازار متشکل ارز ایران یک بازار عمده فروشی نقدی (اسکناس) ارز مابین کارگزاران این بازار (شامل بانک‌ها، صرافی‌های بانکی و غیربانکی) است کارگزاران این بازار می‌توانند به استناد ماده ۷ دستورالعمل نحوه انجام معاملات در بازار متشکل ارز ایران، ارز خریداری شده از این بازار را "حداکثر" یک درصد بالاتر از نرخ بازار متشکل ارز ایران، در صرافی‌های خود به‌صورت خرده فروشی عرضه نمایند.

نرخ دلار در بازاد ارز چقدر شد؟

مشاهدات میدانی از بازار آزاد ارز در محدوده میدان فردوسی تهران نشان می‌دهد نرخ دلار امریکا در این بازار به رقم ۲۴۷۷۰ تومان رسیده است.

منبع: نبض بورس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها