|
کدخبر: 166800

دلار امروز گران می شود؟

قیمت ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان در مقام کف بازار ارز عمل کرده است. هر زمان نرخ دلار به این سطح رسیده دوباره صعودی شده است.

اقتصاد دلار امروز گران می شود؟

هر زمان اسکناس امریکایی در سال ۱۴۰۰ به محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی رسیده است، راه صعودی را در پیش گرفته است. در واقع هسته سختی که بازار ارز در برابر نزول به زیر آن در امسال مقاومت کرده است، محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومانی بوده است. طبق چنین گذشته ای، انتظار می‌رود که در روز جاری، قیمت دلار در مسیر صعودی قرار بگیرد. روز یک شنبه هم اسکناس امریکایی زمانی که به محدوده ۲۴ هزار و ۴۰۰تومانی رفت، با افزایش خرید مواجه شد تا بتوان باز هم از هسته سخت دلار سخن گفت.

بازارساز در پی کاهش قیمت

رفتار بازارساز ارزی نشان می‌دهد که به دنبال کاهش نرخ هاست. نزول کانالی نرخ دلار در صرافی‌های بانکی و ادامه افت نرخ در بازار متشکل ارزی از جمله نشانه هایی هستند که خبر از خواست کاهشی بازارساز می‌دهند. با این حال، چنین خواستی منجر به این شده است که تقاضای کاذب وارد بازار شود. به طور سنتی، زمانی که تقاضای کاذب به بازار وارد می‌شود، بازارساز سعی می‌کند کمی نرخ صرافی‌های بانکی را بالا بیاورد و جلوی آربیتراژ بین بازارها را بگیرد. به نظر می‌رسد، اگر قرار باشد روال گذشته تکرار شود، بازارساز به طور موقت از خواست کاهشی خود صرف نظر کند. با این حال، نمی‌توان انکار کرد که در صورت توافق در وین، بازارساز حتی می‌تواند بدون عرضه قابل توجه، شاهد افت قیمت‌ها به سطوح دی ماه ۹۹ باشد. در آن مقطع زمانی نرخ دلار در مقاطعی حتی به کانال ۲۱ هزار تومانی نیز وارد شد.

علامت کاهشی در بازار درهم

در بازار حواله درهم، روز یک شنبه محدوده ۶ هزار و ۸۰۰ تومانی به راحتی از دست رفت. شکست این محدوده، انتظارات کاهشی معامله گران را بالاتر برده است. در صورتی که قیمت درهم به زیر محدوده ۶ هزار و ۷۰۰ تومانی برود، احتمال دارد که دلار سطح ۲۴ هزار و۵۰۰ تومانی را از دست بدهد. بازار هم چنان از لحاظ حواله ای، آمادگی شکست کانال ۲۴ هزار تومانی را از خود نشان نداده است.

منبع: اقتصاد نیوز

اخبار مرتبط

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها