|
کدخبر: 166333

پرداخت ۵۰۴ میلیارد تومان تسهیلات به این افراد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس گفت: ۵۰۴ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به افزون بر ۳۰ هزار کارگاه و واحد تولیدی این استان پرداخت شد.

اقتصاد پرداخت ۵۰۴ میلیارد تومان تسهیلات به این افراد

سهراب مختاری، شنبه در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس در شیراز افزود: سال ۹۹ را می‌توان با توجه به تحریم‌های ظالمانه و شیوع گسترده ویروس کرونا، سالی سخت همراه با مشکلات بسیار دانست و به همین دلیل فشاری سنگین به تمامی شهروندان و مجموعه‌های مختلف از جمله مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی وارد کرد.

بنا بر گزارش ارسالی روز شنبه روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، مختاری ادامه داد: کرونا سبب شد ۷۳ هزار کارگر در ۲۷ هزار کارگاه آسیب دیده از شیوع این ویروس در استان از کار تعلیق و بیکار شوند که به تمام این افراد بیمه بیکاری پرداخت شد.

او اظهار داشت: به جز پرداخت بیمه بیکاری، ۵۰۴ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به ۱۴ رسته شغلی متاثر از شیوع کرونا به منظور حفظ مشاغل فعال در این واحدها در استان پرداخت شد.

مختاری، با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت پیشگیری از شیوع کرونا در جامعه کار و تولید گفت: فارس دارای افزون بر ۷۶۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی است که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون حدود چهار هزار نفر از این افراد که شاغل در کارگاه‌های بزرگ تولیدی بوده‌اند به بیماری کرونا مبتلا شده و در مجموع چهار دهم درصد جان باختگان ناشی از کرونا در فارس از میان جامعه کارگری این استان بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس افزود: پایین بودن آمار ابتلای جامعه کارگری این استان به کرونا بیانگر انجام اقدامات پیشگیرانه موثر است.

وی اظهار داشت: کارفرمایان و کارگران با هنرمندی و از خود گذشتگی هم تولید را سرپا نگه داشته و هم مواظبت از خودشان را در اولویت قرار دادند و در این خصوص تلاش بسیار خوبی با خواست کارشناسان بهداشت حرفه‌ای، بازرسان کار و کارشناسان امور اجتماعی و تشکلات کارگری و کارفرمایی و تعاون‌گران تولیدی استان انجام شد چرا که عرصه تولید تنها مراکز تجمعی است که در محدودیت‌های کرونایی هرگز تعطیل نشده است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر