|
کدخبر: 164674

قیمت طلا و سکه تا صبح امروز (۲۲ فروردین)

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در معاملات روز گذشته ۱۰ میلیون و ۴۵۰ تومان فروخته شد. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲۲ فروردین چقدر بود؟

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز شنبه ۲۱ فروردین با ۱۵,۴۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۳۵ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد. پس از بازگشت اونس طلا از پایین کانال ۱۷۰۰ دلار، فضا به تدریج بهبود و روند صعودی طلا ادامه یافت.در پی صعود دلار و بازده اوراق قرضه آمریکا که در واکنش به انتشار آمار تورم بالاتر از حد انتظار قیمت تولیدکننده روی داد، بازار طلا در معاملات روز جمعه با فشار فروش روبه‌رو شد و بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا ۱۳ دلار و ۴۰ سنت معادل ۸/ ۰درصد کاهش یافت و در ۱۷۴۴ دلار و ۶۰ سنت بسته شد، اما برای کل هفته حدود یک درصد افزایش را نشان داد.

با موفقیت طلا در حفظ سطح حمایت کلیدی در معاملات جمعه و بسته شدن قیمت این فلز ارزشمند در بالاترین سطح دو هفته گذشته، خوش‌بینی به صعود قیمت‌ها تقویت شده است. به نظر می‌رسد اونس طلا آماده صعود به بالای سطح ۱۷۵۰ دلار است.

سایه طلای جهانی بر سکه

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد روز شنبه تحت‌الشعاع قیمت اونس طلای جهانی در روز جمعه، روند نزولی خود را با سرعت بیشتری پیمود و ضمن ثبات نسبی دلار، سکه ریزش ۱۵۰ هزار تومانی را شاهد بود و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در معاملات روز گذشته ۱۰ میلیون و ۴۵۰ تومان فروخته شد.

آینده بازار طلا و سکه به برجام و اتفاقات اخیر سیاسی گره خورده است و با توجه به اتفاقات سیاسی اخیر و امکان احیای برجام و رفع تحریم‌ها، خوش‌بینی به آینده بازار ارز و کاهش قیمت دلار افزایش پیدا کرده است و از آنجاکه قیمت دلار به‌صورت مستقیم بر بازار طلا تاثیر دارد چشم انداز مثبت نسبت به آینده بازار سکه پررنگ‌تر شده و به نظر می‌رسد با فرارسیدن ماه مبارک رمضان تقاضا کم‌رنگ‌تر شده و حباب سکه نیز به سطوح پایین کاهش یابد.

ارسال نظر