|
کدخبر: 163341

ادامه کاهش قیمت طلا در بازار

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از ادامه کاهش قیمت طلا و سکه در بازار امروز خبر داد و گفت: چنانچه دلار به مسیر نزولی ادامه دهد طلا و سکه با کاهش قیمت بیشتری همراه خواهد شد.

اقتصاد ادامه کاهش قیمت طلا در بازار

ابراهیم محمدولی با اشاره به روند کاهشی طلا که از روز گذشته شروع شده بیان کرد: امروز ارزش اونس جهانی ثابت مانده اما نرخ ارز همچنان در مدار نزولی است که این موضوع باعث کاهش قیمت طلا و سکه شده است.

محمدولی گفت: البته کاهش قیمت‌ها در بازار امروز کمتر از روز گذشته است چراکه دیروز دلار با افت ارزش بیشتری مواجه شد، از طرفی تقاضا برای خرید هم وجود ندارد و برخی از ترس ادامه این روند فروشنده شده‌اند که این عوامل در کنار هم منجر به حرکت بازار طلا در مسیر نزولی شده است.

رییس اتحادیه طلا با اشاره به نوسان قیمت طلا از ابتدای سال اظهار کرد: در روزهای اخیر با وجود تعطیلی بازار‌ها، به دلیل نوسان بالای نرخ ارز شاهد تغییر قیمت طلا و سکه در برخی کانال‌ها و سایت‌ها بودیم اما از وقتی بازار به طور رسمی شروع به کار کرده نوسانات به حداقل رسیده است.

او همچنین با پیش‌بینی روند بازار در روزهای پیش‌رو اضافه کرد: اگر دلار به مسیر نزولی که در پیش گرفته ادامه دهد و از طرفی بهای اونس جهانی هم افزایش پیدا نکند، طلا و سکه هم تا پایان هفته با کاهش قیمت بیشتری همراه خواهد بود.

قیمت طلا و سکه ۱۵فروردین ماه۹۹

محمدولی با تشریح قیمت‌‌های امروز گفت: در جریان معاملات امروز بازار تهران، قیمت سکه امامی ۱۰میلیون و ۶۵۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۰میلیون و ۴۰۰هزار تومان است.

او اضافه کرد: نیم سکه هم با قیمت شش میلیون و ۴۰۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۱۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین امروز قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۵۷۵هزار و طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۵۶هزار تومان رسید.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر