|
کدخبر: 159160

بلوکه شدن پول های ایران در کره جنوبی به چه علتی است؟

رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی گفت: کره جنوبی مشکلی در خصوص پرداخت نقدی مطالبات ارزی خود به ایران ندارد، اما نمی‌خواهد مشمول تحریم‌های آمریکا شود.

اقتصاد بلوکه شدن  پول های ایران در کره جنوبی به چه علتی است؟

پویا فیروزی رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی در گفت وگویی درباره پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی اظهار کرد: دولت کره جنوبی به واسطه تحریم‌ها و محدودیت در انتقال ارز پیشنهاد خرید کالا را به ایران داده است.

وی افزود: دولت کره جنوبی طی آخرین بیانات خود اعلام کرد که مشکلی از لحاظ پرداخت نقدی مطالبات خود به ایران ندارد اما به دلیل تحریم‌های آمریکا و محدودیت در انتقال ارز به ایران و اینکه نمی‌خواهد مشمول تحریم‌های آمریکا شود، پیشنهاد داد که ایران به جای مطالبات خود کالا خریداری کند.

رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی بیان کرد: پیشنهاد کره جنوبی برای پرداخت مطالبات خرید کالا‌ در دسته غذا، دارو و تجهیزات پزشکی است.

فیروزی ادامه داد: طبق بررسی‌هایی که از سوی بازرگانان ایرانی از نیاز‌های داخل صورت گرفته، در کشور به برخی از دارو‌ها و تجهیزات پزشکی نیاز داریم اما مقدار آن به میزان مطالبات نیست.

وی تصریح کرد: همچنین در کشور به برخی تجهیزات در زمینه دندان پزشکی و کیت تشخیص بیماری کرونا نیازمندیم که می‌تواند از این طریق آنها را تامین کنیم.

رئیس اتاق مشترک ایران و کره جنوبی مطرح کرد: علاوه بر این نیازها، به منابع ارزی نیز نیازمندیم که باید برای برگشت این مطالبات راهی اتخاذ شود

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • ناشناس ارسالی در

    چین .هند.کره.ژاپن.عراق.که به ایران بدهی چندمیلیارددلاری دارندازخزانه داری امریکا حساب می برندوتاامریکاچراغ سبزنشان ندهدبد هی خودراپرداخت نمیکننددرروزهای سخت این ی ک آزمایش است پس اینهاقابل اطمینان نیستند

ارسال نظر