|
کدخبر: 155746

آمار پرداخت تسهیلات به بخش صنعت و معدن

مدیر عامل بانک صنعت و معدن اعلام کرد که این بانک تاکنون معادل ۲۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت و معدن پرداخت کرده که عمده این تسهیلات در قالب سرمایه در گردش بوده است.

اقتصاد آمار پرداخت تسهیلات به بخش صنعت و معدن

حسین مهری گفت: بانک صنعت و معدن از ابتدای سال تاکنون در مجموع ۲۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت و معدن پرداخته که رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به قبل داشته است. همچنین، بیشترین تسهیلات ارائه شده از سوی این بانک در قالب سرمایه در گردش بوده است.

وی افزود: این بانک، تخصصی است و بانک مرکزی به بانک صنعت و معدن اجازه پرداخت وام ازدواج محدودی را می‌دهد که این میزان سالانه حدود ۱۴ تا ۱۶ هزار فقره تسهیلات ازدواج است‌.

در ادامه،‌مهری درباره اینکه بانک مرکزی برای کنترل رشد ترازنامه بانک‌ها یکسری محدودیت‌ها ایجاد کرده است، گفت: بسیاری از بانک‌ها در این زمینه طبق اعلام بانک مرکزی عمل می‌کنند و هدف این طرح مانع شدن در افزایش پایه پولی است. تاکنون این محدودیت‌ها برای بانک صنعت و معدن مانعی ایجاد نکرده است و به اعتقاد من این امر هیچ گونه محدویتی ایجاد نمی‌کند. در کل وضعیت ترازنامه این بانک مناسب و رشد غیرمعقولی نداشته است.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن در زمینه حمایت‌های مالی برای کرونا توضیح داد: در زمینه تجهیزات پزشکی مرتبط با کرونا تامین مالی انجام دادیم و طبق دستورالعمل بانک مرکزی با واحدهای تولیدی همراهی و از آن‌ها حمایت کردیم و در رابطه با امهال مطالبات نیز طبق بخشنامه بانک مرکزی امهال مطالبات واحدهای تولیدی تا پایان شهریور سال آینده تمدید شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد و برنامه محوری حرکت به سمت بانکداری دیجیتال است که در این راستا تاکنون چندین طرح رونمایی شده است. شعبه‌های بانک صنعت و معدن کم است و تمام سعی و تلاش همکاران ما این است که اکثر خدمات به صورت غیر حضوری ارائه شود و در حال حاضر بیشتر ارائه خدمات بانک صنعت و معدن غیر حضوری است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر