|
کدخبر: 150568

قیمت دلار کاهش یافت

هر دلار امروز (پنجشنبه) در صرافی‌های بانکی ۲۳ هزار و ۲۱۰ تومان معامله شد که قیمت آن نسبت به روز معاملاتی کاری گذشته با کاهش۲۰۰ تومانی همراه شد و نرخ هر یورو نیز به ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان رسید.

اقتصاد قیمت دلار کاهش یافت

روند نزولی نرخ دلار از اوایل هفته گذشته شتاب گرفت، بطوری که از کانال ۲۶ هزار تومانی به سوی نرخ‌های پایین‌تر حرکت کرد و بر این اساس، نرخ فروش دلار در صرافی‌های بانکی در ساعت ۱۳ و ۴۰ دقیقه امروز (نهم بهمن ماه) ۲۳ هزار و ۲۱۰ تومان اعلام شد.

قیمت فروش یورو نیز با کاهش ۳۰۰ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری گذشته (چهارشنبه) به ۲۸ هزار و ۱۰۰ تومان رسید.

امروز قیمت خرید هر دلار ۲۱ هزار و ۹۲۰ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۶ هزار و ۸۱۰ تومان اعلام شد، همچنین قیمت خرید دلار در بازار متشکل ارزی ۲۲ هزار و ۳۵۵ تومان و قیمت فروش آن ۲۲ هزار و ۵۷۸ تومان بود.

علاوه بر این نرخ خرید یورو در این بازار ۲۷ هزار و ۱۱۹ تومان و نرخ فروش آن ۲۷ هزار و ۳۹۰ تومان اعلام شد.

براساس این گزارش در سامانه نیما در روز معاملاتی گذشته (چهارشنبه)، هر یورو به قیمت ۲۷ هزار و ۳۱۴ تومان و هر دلار ۲۲ هزار و ۶۶۳ تومان به فروش رفت.

 همچنین در سامانه سنا دیروز (چهارشنبه)، حواله یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۶۶۵ تومان معامله شد و همچنین حواله دلار به قیمت ۲۳ هزار و ۹ تومان مورد مبادله قرار گرفت.

قیمت دلار در روزهای گذشته با توجه به افزایش امیدواری در زمینه صادرات نفت و دسترسی به منابع مالی کاهشی شده است. هفته گذشته نیز رئیس کل بانک مرکزی اعلام‌کرد: ایران توانسته گشایش‌هایی در فروش نفت داشته باشد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر