|
کدخبر: 148234

صرفه‌جویی برق با توقف ماینرها

محمد حسن متولی زاده در جلسه ستاد مدیریت سوخت نیروگاه‌ها، صنایع و مدیریت مصرف انرژی گفت: این تعداد ماینر غیرمجاز که در روزهای گذشته شناسایی شده بودند، همزمان با اجرای برنامه سراسری تعدیل روشنایی و اصلاح انشعاب و رمز ارزها، جمع آوری شد.

اقتصاد صرفه‌جویی برق با توقف ماینرها

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) مصرف برق این دستگاه‌های غیرمجاز رمزارز را، نزدیک به یکصد مگاوات عنوان کرد و گفت: در حالی که ما از همه مشترکان می‌خواهیم مصرف خود را حتی در حد خاموش کردن یک لامپ اضافه کم کنند، اجازه نخواهیم داد عده‌ای با سواستفاده، باعث ناپایداری در شبکه برق شده و احتمال بروز خاموشی را افزایش دهند.

متولی زاده افزود: در مجموع در دو روز گذشته با اقدامات صورت گرفته نه تنها به تعدیل روشنایی معابر اقدام شده است، بلکه سعی در اجرای برنامه‌های جدیدی در حوزه مدیریت بار داشته‌ایم. وی از شرکت‌های برق سراسر کشور خواست که هماهنگی‌ها با صنایع‌را افزایش دهند.

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: ما روزانه باید ۱۰۰ هزار مگاوات ساعت را مدیریت کنیم تا دچار خاموشی نشویم.

وی اضافه کرد: ما حتی راضی به دادن یک کیلووات خاموشی به مردم نیستیم و در این شرایط همه صنایع و مشترکان را همکار خودمان می‌دانیم و همانطور که در تابستان همکاری خوبی داشتیم، امیدواریم این روند در فصل جاری هم با توجه به محدودیت‌ها ادامه یابد.

ماینر

 

صرفه‌جویی معادل مصرف نیم میلیون نفر با جمع‌آوری رمزارزها

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: با جمع آوری رمزارزهای غیرمجاز، تاکنون معادل مصرف نیم میلیون نفر در مصرف برق، صرفه جویی شده است.

متولی زاده افزود: بخش عمده‌ای از رمزارزهای غیرمجاز با گزارش‌های مردمی شناسایی و جمع آوری شد که باعث کاهش مصرف به میزان ۹۵ مگاوات گردید.

وی گفت: در قالب این برنامه سراسری، ۱۶۰ هزار چراغ روشنایی تعدیل و باعث کاهش مصرف به میزان ۴۰ مگاوات شد که در مجموع مصارف کاهش یافته معادل مصرف یک شهر با جمعیت بیش از نیم میلیون نفری بود.

مدیرعامل توانیر ادامه داد: با این کار، معادل ۷۰۰ هزار لیتر یا مکعب روزانه در مصرف سوخت نیروگاه‌ها صرفه جویی شد.

متولی زاده گفت: با وجود کارهایی که انجام شده، اما همچنان نیازمند همکاری مردم هستیم چرا که میزان مصرف گاز در بخش خانگی، ۸ برابر مصرف گاز در صنعت نیروگاهی است.

وی افزود: مشترکان در بخش خانگی می‌توانند تنها با اقدامات ساده‌ای مانند پوشیدن لباس گرم در منزل، خاموش کردن لامپ‌های اضافه و کاهش تنها یک درجه‌ای دمای منزل، مصرف گاز کشور را ۱۰ درصد کاهش دهند.

باید خودمان را برای ورود جبهه هوای سرد آماده کنیم

در این جلسه همچنین غلامعلی رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: بررسی‌ها نشانگر آن است که در پنجشنبه شاهد کاهش مصرف برق بودیم که به دلیل برنامه‌های همزمان و سراسری تعدیل روشنایی‌ها و مبارزه با مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز و… بوده است.

به گفته رخشانی مهر به دلیل آنکه در روزهای آینده و بر اساس پیش‌بینی‌ها جبهه هوای سردی وارد کشور خواهد شد، علاوه بر تداوم اجرای برنامه‌های مذکور، برنامه‌های جداگانه‌ای برای مدیریت انرژی در شب و روز به اجرا بگذارند.

رخشانی مهر ادامه داد: باید در این خصوص با صنایع بیشترین میزان هماهنگی را داشته باشند به ویژه با صنایع پر مصرف فولاد و سیمان این هماهنگی‌ها باید بیشتر باشد.

 

منبع: مهر

ارسال نظر