|
کدخبر: 145778

قیمت سکه وارد کانال ۱۳ میلیون می‌شود؟

سکه در سومین روز هفته به بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی بازگشت.

اقتصاد قیمت سکه وارد کانال ۱۳ میلیون می‌شود؟

روز دوشنبه، فلز گرانبهای داخلی ۲۰۰ هزار تومان رشد قیمت را به ثبت رساند و به محدوده ۱۲‌میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید. آخرین بار سکه حدودا سه هفته پیش توانسته بود قیمت بالاتری را نسبت به روز دوشنبه تجربه کند.

عامل اصلی قله شکنی فلز گرانبهای داخلی در روز دوشنبه، افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی بود. طلا در اولین روز کاری سال جاری به راحتی از مرز روانی هزار و ۹۰۰ دلار عبور کرد. جدا از رشد قیمتی طلا، دیروز بهای دلار نیز در بازار داخلی رشد کرد و متغیر دوم تحریک سکه بازان شد. اسکناس آمریکایی دیروز ۱۵۰تومان بالا رفت و به بهای ۲۵هزار و ۸۵۰ تومان رسید. با رشد طلا و دلار، ارزش ذاتی سکه نیز بسیار بالاتر آمد و به نزدیک ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. با اینکه ارزش ذاتی فلز گرانبهای داخلی زیر مرز ۱۲ میلیون تومانی باقی مانده بود، به واسطه بالا ماندن سطح تقاضا، قیمت بازاری در محدوده ۱۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

تحلیلگران فنی باور دارند، در صورتی که سکه بتواند بالای ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خود را تثبیت کند، حرکت به سوی مرز ۱۳ میلیون تومانی را آغاز خواهد کرد. در غیر این صورت، این دسته از تحلیلگران معتقدند که قیمت سکه با سودگیری معامله‌گران، می‌تواند بار دیگر به کانال ۱۱ میلیون تومانی عقب‌گرد کند. با توجه به ارزش ذاتی سکه، کف فعلی قیمت را می‌توان محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفت. در صورتی که اونس طلا رشد بیشتری را تجربه کند، ارزش ذاتی سکه بالاتر می‌آید و اعتماد معامله‌گران به روند صعودی نیز بیشتر می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر