|
کدخبر: 137071

ارز ۴۲۰۰ تومانی تعیین تکلیف شد

معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولتی و غیر دولتی در پیش نویس لایحه بودجه ۱۴۰۰ سالانه ۴۸ میلیون تومان اعلام شد.

اقتصاد ارز ۴۲۰۰ تومانی تعیین تکلیف شد

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد طی نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد را عاملی برای توزیع رانت عنوان کرد.

تعیین تکلیف ارز ۴۲۰۰ تومانی

لایحه بودجه ۱۴۰۰ اوایل هفته گذشته توسط سازمان برنامه و بودجه به دولت تقدیم شد و بررسی این لایحه در دولت از چهارشنبه هفته قبل آغاز شده؛ حالا یکی از مهم ترین سوالات این است که سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه جدید اجرایی میشود یا نه؟

طبق اظهارات محمدباقر نوبخت اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی در بودجه ۱۴۰۰ هم وجود دارد اما با یک تفاوت نسبت به سال های قبل. در سال‌های ۹۸ و ۹۹، ارز ۴۲۰۰ تومانی از محل درآمدهای ارزی ناشی از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص گاز اختصاص پیدا می¬کرد، اما بر اساس پیش نویس لایحه بودجه ۱۴۰۰، دولت قصد داره ارز ترجیحی را در سال آینده صرفا از محل درآمدهای ارزی ناشی از صادرات نفت خام تامین کند.

 طبق گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه میزان فروش نفت سال آینده به میزان فروش امسال یعنی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار بشکه در روز برآورد می شود و قیمت هر بشکه نفت در بودجه نیز ۴۰ دلار پیش بینی شده.

اعتراض شیوه نامه ضد صادراتی فولاد به معاون اول رسید 

پس از حرف و حدیث های شیوه نامه جدید فروش و صادارت فولاد، رئیس انجمن فولاد در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور، اجرای شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد را عاملی برای ایجاد امضاهای طلایی، توزیع رانت، کاهش صادرات فولاد و همچنین ریزش بازار سرمایه عنوان کرده.

در این شیوه نامه عرضه و تقاضای زنجیره فولاد به قیمت پایه ۸۰ درصد قیمت منطقه cis با نرخ تسعیر ارز متوسط هفتگی نیما اشاره شده. آن هم در شرایطی که از این پس خریدار خارجی به خوبی می داند که قیمت های داخلی ایران ۸۰درصد قیمت CIS است  که اگر صادر نشود، قرار است با این قیمت در بازار داخلی به فروش برسد.

هشدار دوباره بانک مرکزی به موسسات اعتباری غیر مجاز

 بانک مرکزی اعلام کرده هرگونه استفاده از عنوان موسسه اعتباری، تعاونی اعتباری، شرکت واسپاری، لیزینگ، شرکت صرافی و صندوق قرض الحسنه در تابلو، سربرگ، مکاتبات یا اشتغال به این امور بدون مجوز بانک مرکزی ممنوع است.

بانک مرکزی به مشتریان شبکه بانکی هم اعلام کرده که فهرست نهادها و موسسات پولی مجاز رو میتوانند از طریق سایت بانک مرکزی و زیرمنوی نظارت بانکی مشاهده کنند.

حقوق بگیران سال اینده تا چه میزان از پرداخت مالیات معاف می شوند؟

 معافیت مالیاتی حقوق کارکنان دولتی و غیر دولتی در پیش نویس لایحه بودجه ۱۴۰۰ سالانه ۴۸ میلیون تومان اعلام شده. این یعنی حقوق بگیرانی که سال اینده ماهیانه تا ۴ میلیون تومان حقوق دریافت کنند از پرداخت مالیات معاف می شن. 

البته پیش نویس لایحه بودجه پس از تصویب در هیأت دولت باید به مجلس برود و بعد از طی فرایند تصویب و تایید شورای نگبهان قابل اجراست.

سومین هلدینگ بزرگ سیمانی کشور به بورس خواهد آمد

 محمدرضا سلیمیان، مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر از عرضه سهام این شرکت در بازار دوم فرابورس تا پایان پاییز امسال، خبر داد و گفت : فرآیند پذیرش و درج نماد این شرکت طی امسال به‌طور ویژه پیگیری شد و هلدینگ در شهریور امسال با نماد «سغدیر» در فهرست نمادهای بازار دوم فرابورس، درج‌ شده.

ایده‌های نو در صنعت بیمه

یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون گفت که در شرایط فعلی و با رشد و توسعه کسب‌وکارهای جدید و شکل‌گیری استارت‌آپ‌ها، صنعت بیمه می‌تواند محصولات جدیدی را ارائه کنه و نقش مهمی را در مدیریت ریسک و ایجاد آرامش و اطمینان در جامعه داره.

به گفته او، ضروریست که شرکت‌های بیمه نسبت به شناسایی و ارزیابی حرفه‌ای ریسک‌های نوظهور، اقدام کنند و روش‌های متناسبی را برای مواجهه با چنین ریسک‌هایی در دستور کار قرار بدهند.

 

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر