|
کدخبر: 131062

پیروزی بایدن با ارزش دلار چه می کند؟

عضو شورای مشاورین اقتصادی دوره ریاست جمهوری رونالد ریگان از ناکامی تحریم ها در دستیابی به اهداف خود خبر داد.

بازار ارز و سایر بازارهای مالی ایران مانند بسیاری از همتایان جهانی خود این روزها شاهد نوسانات زیادی است که به عقیده برخی از تحلیلگران ریشه در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری آمریکا در روز سوم نوامبر ( ١٣ آبان) دارد.

در رابطه با وقایع اخیر، استیو هانکه- استاد اقتصاد کاربردی دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور آمریکا و یکی از متخصصان مطرح جهانی در حوزه هیات‌های ارزی ( نهادی که وظیفه حفظ برابری ارزش پول ملی در برابر دیگر ارزها را بر عهده دارد) ، اظهار کرد: من انتظار ندارم که نتیجه انتخابات (ریاست جمهوری) باعث تغییر موضع آمریکا در قبال ایران شود. دلیل اصلی این مساله این است که انتظار ندارم ایران در کوتاه مدت تغییری در سیاست های خود ایجاد کند.

اثر انتخابات آمریکا روی بازارهای مالی ایران

این عضو اندیشکده کاتو در پاسخ به این سوال که پیش بینی وی از ارزش دلار در صورت پیروزی جو بایدن چه خواهد بود نیز گفت: من انتظار ندارم که نتیجه انتخابات باعث شود تغییر شدیدی در نرخ برابری دلار ایجاد کند.

تحریم های اعمال شده وزارت خزانه داری آمریکا علیه بخش نفتی ایران و همچنین وزیر نفت نیز یکی دیگر از بندهای گفت وگو با این عضو گروه مشاوران اقتصادی رونالد ریگان بود. هانکه با بیان اینکه این تحریم ها چیزی بیش از تحریم های قبلی نخواهد بود افزود: من مخالف تحریم ها هم از نظر اصولی و هم از نظر کاربردی هستم. تحریم ها سابقه طولانی در نرسیدن به اهداف اعمال شده خود داشته اند. در واقع تحریم ها تنها باعث مستحکم تر شدن جایگاه اشخاص تحریمی می شود و به طور خلاصه تحریم ها کار نمی کند. من از سیاست هایی که کار نمی کنند استقبال نمی کنم.

لازم به ذکر است وزارت خزانه داری آمریکا به تازگی نام هشت شخصیت ایرانی و همچنین وزارت نفت را در فهرست تحریمی جدید خود قرار داد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر