|
کدخبر: 130166

قیمت دلار در بازار امروز افزایش می یابد؟

هفته آخر مهرماه، زمانی برای نزول تمام بازارها بود. روز پنجشبه اول آبان دلار ۲۹ هزار و ۳۷۵ تومان معامله شد. اما برای قیمت دلار امروز چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

اقتصاد قیمت دلار در بازار امروز افزایش می یابد؟

دلار در اولین روز آبان ماه توانست هزار و ۳۰۰ تومان افزایش پیدا کند و به قیمت ۲۹ هزار و ۳۷۵ تومان برسد. اما قیمت دلار امروز چه تغییری می‌کند؟ آیا افزایشی است؟

ادامه تزریق ارز به بازار، دستور رئیس جمهور برای کاهش قیمت دلار، اشاره رئیس کل بانک مرکزی به رشد صادرات نفت و صادرات غیرنفتی ایران و پیش‌بینی ثبات قیمت در بازار طلا مهمترین نشانه‌های روند قیمت در بازار ارز امروز هستند. احتمالا امروز دلار یک روند متعادل نزولی را پشت سر بگذارد.

همچنین اقتصادنیوز نوشت: دلاری که روز دوشنبه در کانال ۳۱ هزار تومان معامله می‌شد در معاملات رسمی روز سه‌شنبه تا کانال ۲۷ هزار تومان پایین رفت و در معاملات پشت خطی مرز ۲۶ هزار تومانی را هم به خود دید. چنین ریزشی برای بسیاری از معامله‌گران هراسناک بود، ولی روز چهارشنبه خریداران به بازار هجوم آوردند و کانال ۲۸ هزار تومانی را پس گرفتند.

روز پنجشنبه هم دلار در کانال ۲۹ هزار تومانی پیش روی کرد و به نزدیکی مرز ۳۰ هزار تومانی رسید. این افزایش‌ها میزان افت اسکناس آمریکایی در هفته گذشته را به ۷ درصد محدود کردند؛ ولی نکته مهم‌تر برگشت دلار به مرزی بود که عبور از آن یکبار منجر به افزایش تا بالای ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان شده بود.

روز شنبه به احتمال زیاد یکبار دیگر معامله‌گران در این منطقه حساس به مبارزه خواهند پرداخت. یک طرف افرادی هستند که احتمالا از افت شدید هفته قبل متضرر شده‌اند و ترجیح می دهند این ارز یکبار دیگر بالای ۳۰ هزار تومان معامله شود و در سوی دیگر کسانی قرار دارند که معتقدند بازار تنها با پولبک مواجه شده است و بار دیگر باید به سوی نرخ‌های پایین‌تر حرکت کند.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها