|
کدخبر: 124896

کدام بازارها بیشتر سود دادند؟

در هفته‌ای که با آغاز مهر ماه همراه شد در بازارها طلا و ارز قیمت‌ها افزایش یافت و بیشترین رشد نیز در بازار دلار رخ داد، دیگر بازارها در آغاز پاییز چه عملکردی داشتند؟

اقتصاد کدام بازارها بیشتر سود دادند؟

بررسی عملکرد بازارها در هفته‌ای که سپری شد از ادامه رشد در بازارهای طلا و ارز خبر می‌دهد و بیشترین افزایش قیمت نیز برای معامله‌گران دلار رخ داد.

دلار

هر عدد دلار امریکا در این هفته ۱۰۰۰ تومان معادل ۳.۷ درصد رشد کرد.

صرافی ملی قیمت دلار را در پایان هفته منتهی به ۲۸ شهریور ماه را ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد اما با گران‌تر شدن این شاخص بازار ارز در این هفته در ورود به مهر ماه دوباره از مرز ۲۷ هزار تومان عبور کرد.

آخرین نرخ معامله‌ای دلار در روز گذشته ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده است.

سکه

پس از دلار، سکه بیشترین مقدار رشد هفتگی را با ۳.۳ درصد داشت.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت هر عدد سکه طرح جدید که تا پایان هفته قبل به ۱۲ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان رسید در این هفته از مرز ۱۳ میلیون تومان گذشت.

در طول این هفته سکه با افزایش قیمت ۴۳۰ هزار تومانی به‌ازای هر عدد، با قرارگیری روی سطح ۱۳ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

طلا

هر گرم طلای ۱۸ عیار در هفته‌ای که سپری شد ۳۱ هزار تومان گران شد و ۲۱ هزار تومان آن در دو روز ابتدای مهر ماه اضافه شد.

قیمت طلا که در هفته چهارم شهریور ماه با افزایش قیمت ۶۱ هزار تومان به رقم یک میلیون و ۲۱۵ هزار تومان رسیده بود، در این هفته با رشد ۲.۵ درصدی به رقم یک میلیون و ۲۴۶ هزار تومان رسیده رسید.

بورس

بورس که پس از گذشت چند هفته منفی بودن در هفته قبل مثبت شد، این هفته دوباره با پایین آمدن شاخص معادل ۵.۷ درصد افت کرد.

براساس داده‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل بورس که در هفته گذشته با رشد ۹.۵ درصدی به سطح یک میلیون و ۷۰۴ هزار واحدی رسیده بود، در این هفته ۹۳ هزار واحد افت کرد.

در هفته‌ای که سپری شد پس از چهار روز پی در پی که شاخص افت کرد، بالاخره در روز چهارشنبه دوم مهر ماه شاخص بازار سهام مثبت شد و به سطح یک میلیون و ۶۱۱ هزار واحد رسید.

 

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها