|
کدخبر: 124648

قیمت دلار با واقعیت نمی‌ خواند

یک عضو اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر ناهماهنگ بودن قیمت فعلی دلار با واقعیت‌های اقتصادی تاکید کرد: افزایش عرضه اصلی‌ترین راه برای کنترل روند صعودی بازار ارز است.

اقتصاد قیمت دلار با واقعیت نمی‌ خواند

فاطمه اکبرخانی؛ عباس آرگون با اشاره به روند صعودی نرخ ارز اظهار کرد: درحال‌حاضر عمده‌ترین دلیل افزایش قیمت دلار عدم تناسب بین عرضه و تقاضا است و تا زمانی که ارز به میزان تامین تقاضا به بازار عرضه نشود نرخ آن هم کاهش نخواهد یافت.

او درباره دیگر عوامل موثر بر رشد نرخ ارز توضیح داد: تشدید انتظارات تورمی، کاهش قیمت نفت و افت درآمد نفتی و غیر نفتی در کنار پایین بودن حجم عرضه باعث شد تا نرخ ارز افزایش یابد.

این فعال بخش خصوصی درباره نرخ فعلی ارز تاکید کرد: همانطور که رئیس کل بانک‌مرکزی اظهار کرده‌اند نرخ ارز، این قیمت‌ها نیست و از نظر من هم قیمت فعلی دلار هیچ هماهنگی با واقعیت‌های اقتصادی ندارد و باید کاهش یابد.

آرگون به عواملی که منجر به کاهش نرخ ارز خواهد شد اشاره کرد و گفت: درصورت آزاد شدن منابع بلوکه شده ارزی و نیز رفع محدودیت‌های صادرات و در نتیجه افزایش درآمدهای غیرنفتی، میزان عرضه بیشتر و در نهایت نرخ ارز کاهش و به قیمت واقعی خود خواهد رسید.

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین
  • شهرون ارسالی در

    دولت بی کفایت وبی عدثه

ارسال نظر