|
کدخبر: 121090

سامانه معاملات طلا و سکه راه اندازی می شود

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر از راه‌اندازی سامانه معاملات طلا و سکه تا پایان سال، خبر داد.

اقتصاد سامانه معاملات طلا و سکه راه اندازی می شود

محمدکشتی آرای درباره آخرین اقدامات در زمینه راه‌اندازی سامانه معاملات طلا و سکه در کشور، اظهارکرد: سامانه طراحی شده، از نظر کارایی و هدف شبیه به سامانه سنا است که به صورت کشوری است و این سامانه در اختیار ارگان‌های نظارتی قرار دارد.

وی افزود: در کشور هیچ اطلاعات و آماری دقیق و قابل استناد از میزان طلای موجود، داد و ستد، طلاهای خانگی و... وجود ندارد. نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به اینکه این سامانه در مراحل طراحی قرار دارد، گفت: در نظر داریم تا با انجام عملیات و اقدامات لازم و تکمیل این سامانه، تا پایان امسال کار رونمایی و راه‌اندازی انجام شود.

به گفته کشتی آرای، با راه‌اندازی این سامانه و همچنین با توجه به آغاز به کار سامانه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده از سال ۱۴۰۰ به بعد، می‌توان از بسیاری از معاملات مشکوک، پولشویی، دلال بازی و... جلوگیری کرد. این سامانه به گونه‌ای طراحی شده که حافظ منافع مشتریان و فعالان صنف طلا و سکه است و بی‌شک اتفاق خوبی برای سر و سامان دادن به این بازار است.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی این سامانه مزیت‌های قابل توجهی دارد، ادامه داد: نکته مثبت این سامانه، از بُعد امنیتی و پیگیری هر نوع سرقت مسلحانه، موارد امنیتی و... است و تمامی سرقت‌ها و... از طریق این سامانه قابل ردگیری است که به نظرم می‌تواند اتفاق خوب و قابل توجهی برای مردم باشد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در ادامه، تاکید کرد: در کنار این سامانه اپلیکیشنی نیز از سوی اتحادیه در حال طراحی است تا به وسیله آن تمامی معاملات افراد و اشخاص از طریق اتحادیه قابل بررسی و کنترل است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها