|
کدخبر: 160216

کمبود مرغ جدی است

نوده‌فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بجای آنکه به مردم دروغ بگوییم اعتراف کنیم که در بازار کمبود وجود دارد.

قاسم نوده‌فراهانی با اشاره به وضع روزانه بازار میدان گوشت میدان بهمن و منطقه تهرانپارس افزود: نیاز روزانه مرغ تهران هزار تن است، اما حدود ۲۰۰ تن در روز توزیع می‌شود و از طرف دیگر مشاهده شده است مرغ زنده، کیلویی ۲۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.

نوده‌فراهانی با بیان اینکه نباید به مردم دروغ گفت: مردم در طول ۸ سال دفاع مقدس با همه کمبودها ساخته‌اند لذا بهتر است بجای دروغ گفتن بگوییم کمبود مرغ وجود دارد.

وی افزود: در شان مردم و انقلاب اسلامی نیست که مردم برای تهیه مرغ و روغن در صف بایستند لذا نباید برای تحویل کالای مورد نیاز مردم، کالای تحمیلی به مشتری داده شود.

رئیس اتاق اصناف با اشاره به تجربه برپایی نمایشگاه‌های شب عید در سال‌های گذشته گفت: قرار شد که واحدهای صنفی با گرفتن مجوز اتحادیه خود، بازار فوق العاده شب عید را با تخفیف ویژه بر پاکنند.

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه حرف اصلی در بازار را عرضه و تقاضا می‌زند گفت: وقتی مردم احساس کمبود کالا می‌کنند اقدام به ذخیره‌سازی و انبار مواد غذایی در منزل می‌کنند لذا باید نگرانی مردم از احتمال کمبود کالا را بر طرف کرد و باید بازار را طوری مدیریت کنیم که مردم احساس کمبود در هیچ زمینه و مرحله‌ای نکنند.

رئیس اتاق اصناف به روُسای اتحادیه میوه و تره بار هشدار داد: میادین میوه و تره بار، میوه را بدون فاکتور به مغازه داران سطح شهر ارائه نکنند.

 

منبع: تحلیل بازار

ارسال نظر