|
کدخبر: 232864

نقشه مجلس برای ۲۰۰ هزار نیروی غیررسمی در آموزش و پرورش

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات از بررسی طرح جدید ۷ ماده‌ای برای ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش خبر داد.

آموزشی نقشه مجلس برای  ۲۰۰ هزار نیروی غیررسمی در آموزش و پرورش

 علیرضا منادی سفیدان  رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش، گفت: حدود ۲۰۰ هزار نفر نیروی انسانی با قراردادهای غیر رسمی در آموزش و پرورش وجود دارد که جذب آن‌ها براساس اصول شکل نگرفته و به شکل دعوت به همکاری بوده است و در حال حاضر نیز به شکل حق التدریس، خرید خدمات آموزشی، برون سپاری، پیش دبستان و به شکل‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: در واقع نزدیک به یک سال است که ۶ طرح در زمینه ساماندهی نیروی انسانی به کمیسیون آموزش ارائه شده که این طرح‌ها در کمیسیون آموزش مجلس ادغام و در کمیته آموزش و پرورش مجلس بررسی شد و خروجی آن یک طرح در قالب ۷ ماده است که در کمیسیون مطرح و تاکنون ۲ ماده از آن بررسی شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: ایرادات این طرح نیز بیان و طرح به کمیته آموزش و پرورش مجلس در جهت رفع ایرادات ارسال شده است و این ایردات شب گذشته در جلسه کمیته مرتفع و امروز مجددا در دستور کار کمیسیون آموزش قرار دارد.

منادی سفیدان با اشاره به اینکه همزمان دولت نیز لایحه‌ای در این زمینه در دست تدوین دارد، یادآور شد: ظرف دو هفته آینده طرح جدید ۷ ماده‌ای ما نهایی خواهد شد، البته در صورتی که لایحه دولت به مجلس و کمیسیون برسد؛ اولویت ما لایحه دولت خواهد بود، در غیر این صورت طرح مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها