|
کدخبر: 224828

اعتصاب مجدد فرهنگیان در اعتراض به عدم اجرای رتبه بندی

فرهنگیان شاغل در مدارس در اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی و دیگر مطالبات رسیدگی نشده خود، دست به اعتصاب زده و از ادامه فعالیت و تدریس خودداری کرده‌اند.

این اعتصاب که قرار است دو روزه باشد و به دعوت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران شروع شده است، سومین اقدام اعتراضی گسترده معلمان معترض در یک ماه گذشته است.

معلمان اعتصابی که از عدم تحقق وعده‌های دولت و مجلس و افزایش مشکلات معیشتی خود ناراضی هستند، از شرکت در کلاس‌های درس خودداری کرده و کلاس‌های مجازی آموزش را هم که در قالب طرح شاد اجرا می‌شود تعطیل کرده‌اند.

روز ۲۰ آبان امسال نیز معلمان معترض در حدود ۵۰ شهر ایران تجمع کردند. معلمان ایرانی همچنین روز پنج‌شنبه ۱۱ آذر بار دیگر در بیش از ۶۰ شهر دست به تجمع زدند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در بیانیه خود تاکید کرده است که دولت می‌خواهد با اختصاص بودجه «۱۲.۵ هزار میلیارد تومان» طرح رتبه‌بندی معلمان را «سرهم بندی» کند و گفته است دولت و مجلس «اجرای کامل طرح همسان‌سازی بازنشستگان مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری را به محاق برده‌اند».

بر اساس فصل ششم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در سال ۱۳۹۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید، حقوق معلمان باید بر اساس سطح کیفی آن‌ها مشخص شود، ولی این طرح تاکنون اجرا نشده است.

در صورت تصویب و اجرای طرح رتبه‌بندی، پایه حقوق و مزایای معلمان به دست‌کم ۸۰ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها خواهد رسید که با آن‌ها هم‌رتبه و هم‌سابقه هستند.

این در حالی است که با وجود تصویب کلیات طرح رتبه‌بندی، حدود پنج ماه است که جزئیات آن در صحن علنی مجلس بررسی نشده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان گفته است در صورت بی‌توجهی به مطالبات و تجمعات معلمان، در آینده تجمعات اعتراضی گسترده‌ای هم مقابل مجلس و ادارات آموزش و پرورش برگزار خواهد کرد.

منبع: راهبرد معاصر

ارسال نظر