|
کدخبر: 211560

این دسته از معلمان مشمول طرح رتبه ‌بندی می شوند

کاظمی به موضوع رتبه بندی معلمان هم اشاره و اظهار کرد: رتبه بندی معلمان در دستور کار مجلس است واز نمایندگان مجلس بابت تشکر می‌کنم و آنچه حاکم می‌شود قانون مجلس خواهد بود.

آموزشی این دسته از معلمان مشمول طرح رتبه ‌بندی می شوند

آموزشیارمعلم (از بدو ورود به خدمت)، مربی‌معلم (۷سال خدمت)، استادیارمعلم (۱۲سال خدمت)، دانشیارمعلم (۱۷سال خدمت) و استادمعلم (۲۲سال خدمت) دسته‌بندی‌های طرح رتبه‌بندی برای معلم‌های آموزش‌ و پرورش است. با اجرای این طرح، فوق‌العاده‌ای به اشخاص تعلق می‌گیرد که درصدی از مجموع حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر آنان است و به‌طور میانگین (۲۵درصد) بیشتر از میانگین حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری در نظر گرفته می‌شود. این فوق‌العاده به‌صورت مستمر و مشمول کسور بازنشستگی است و درصد‌های فوق‌العاده هریک از رتبه‌ها نیز در آیین‌نامه اجرایی تعیین خواهد شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: هر معلمی که وارد رتبه‌بندی می شود باید گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای داشته باشد و یک زمان ۴، ۵ ساله نیاز است تا همه معلمان وارد این روند و دریافت گواهینامه صلاحیت شوند.

شرط تازه آموزش و پرورش برای ورود معلمان به رتبه بندی

محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در نشست خبری که در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان برگزار شد، با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش قدیمی‌ترین قانونگذار در آموزش و پرورش است، اظهار کرد: شورای عالی آموزش و پرورش در صد و بیست و پنجمین سال خود است؛ همچنین در نیمه سال یکهزارمین جلسه را با حضور رئیس‌جمهور که رئیس شورای عالی آموزش و پرورش داشتیم.

امانی با بیان اینکه رتبه‌بندی سه چیز را به هم مرتبط می‌کند که شامل  استانداردها، سنجش استانداردها و ارزشگذاری استانداردهاست که امروز به اوضاع معیشتی جامعه گره خورده است، گفت: معتقدیم تقلیل رتبه‌بندی به افزایش حقوق، از بین بردن فلسفه کار است البته منظور رد معیشت نیست بلکه باید به‌گونه‌ای عمل کرد که فاصله کف و سقف آنقدر کم شود که فرد بگوید همین که وارد این رتبه‌بندی شود، کافیست.

وی ادامه داد: روزی رتبه‌بندی در کشور اجرای مناسب می‌شود که  استانداردهای معلمی را بتوانیم داشته باشیم که کارهای خوبی انجام شده است و معلمان برای ارتقای خود بکوشند. این نوع کارها پله‌های متعددی را باید بپیماید که بتواند به نتیجه برسد و بنده با استراتژی‌های اجرایی تدریجی در کشور موافقم.

  • احم ارسالی در

    پاداش پایان خدمت فرهنگیان ۹۹ به کجا انجا مید؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها