|
کدخبر: 211401

اظهارات سرپرست آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان (۴ آبان)

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اختیاری یا اجباری بودن حضور دانش آموزان تصریح کرد: حضور دانش آموزان در چارچوبی که طراحی کردیم دنبال می‌شود و اگر دانش‌آموزی در مدرسه حضور پیدا نکند غیبت می‌خورد، چرا که بخشی از دروس حضوری و بخشی مجازی است.

آموزشی اظهارات سرپرست آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان (۴ آبان)

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در حاشیه برنامه سواد حرکتی درباره بازگشایی مدارس با توجه به اظهار نظر‌های محتلف در این مورد اظهار کرد: اگر مسئول بازگشایی ما هستیم گفته ایم که الگوی کار با هماهنگی ستاد کرونا در شهریور تدوین و ابلاغ شد، همچنین براساس پیش بینی‌های انجام شده مدارس روستایی و عشایری از اول مهر بازگشایی شدند، مدارسی که جمعیت کمتری دارند از اول آبان فعالیت‌شان را شروع کردند و به طور کلی قول می‌دهیم بازگشایی مدارس در نیمه دوم آبان تا اول آذر انجام شود و تفاوت بین ۵ روز و ١٠ روز در اعلام زمان بازگشایی خیلی مهم نیست.

او درباره بازگشایی دوره ابتدایی گفت: برای دوره ابتدایی طراحی اولیه‌ای که انجام دادیم بازگشایی مدارس را به واکسیناسیون گره نزدیم.  نظرات تعلیم و تربیتی خودمان را به ستاد کرونا اعلام کردیم و اصرار بر بازگشایی داریم، اما اگر ستاد تشخیص دهد کار در این دوره مجاری باید همان دنبال می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اختیاری یا اجباری بودن حضور دانش آموزان تصریح کرد: حضور دانش آموزان در چارچوبی که طراحی کردیم دنبال می‌شود و اگر دانش‌آموزی در مدرسه حضور پیدا نکند غیبت می‌خورد، چرا که بخشی از دروس حضوری و بخشی مجازی است.

کاظمی همچنین به موضوع رتبه بندی معلمان هم اشاره و اظهار کرد: رتبه بندی معلمان در دستور کار مجلس است واز نمایندگان مجلس بابت تشکر می‌کنم و آنچه حاکم می‌شود قانون مجلس خواهد بود.

او درباره اخذ تعهد از معلمان پیمانی گفت : آموزش و پرورش همواره در حوزه نیروی انسانی دچار مشکل است و معلمان نگران این تعهد نباشند چراکه این موضوع تعهدی است تا آن‌ها در استان خود مشغول باشند و این کار مانع از نقل و انتقال شهرستانی و استانی نمی‌شود.

کاظمی همچنین به موضوع سواد حرکتی اشاره و بیان کرد: اگر خواسته باشیم به ساحت زیستی توجه کنیم بنیان آن موضوع سواد حرکتی محسوب می‌شود؛ اگر دانش آموز سالم نداشته باشیم، توانمندی آن با مشکل مواجه می‌شود و اهمیت سواد حرکتی در دوران کرونا مضاعف خواهد بود، یکی از آسیب‌هایی که امروزه با آن مواجه هستیم همین موضوع بی تحرکی است و در مورد دانش آموزان به دانش این کار نیاز داریم.

به گفته سرپرست وزارت آموزش و پرورش یکی از بسته‌های موفق ما سواد حرکتی است که غربالگری و ارزیابی اولیه ارائه دهیم و بعد از ٢۴ جلسه تمرین، دستاورد و اثربخشی آن را به مخاطبان عرضه می‌کنیم و فکر می‌کنم که این طرح پایه بسیاری از فعالیت‌های بعدی ما در حوزه دانشی و مهارتی است.

 

 

منبع: میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها