|
کدخبر: 208336

شرایط بازگشایی مهدهای کودک در شهرهای نارنجی اعلام شد

طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مهدهای کودک در مشاغل طبقه سوم قرار گرفته بودند که به مشاغل نوع دوم رسیدند و در شهرهای نارنجی بازگشایی آنها بلامانع است.

آموزشی شرایط بازگشایی مهدهای کودک در شهرهای نارنجی اعلام شد

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت تصریح کرد: فرآیند برنامه‌ها، دسترسی عادلانه به همه امکانات تربیتی است؛ در هدفگذاری خود ٢٠ هزار مهدکودک و پیش دبستانی روستایی را پیش بینی کردیم، با توجه به دانش افزایی پایین در این مناطق به تربیت کودکان در این مناطق نیاز داریم.

حاجیان زاده در باره مجوز فعالیت مهدهای کودک گفت: تا زمان صدور مجوز در هیئت امنای سازمان، مجوز فعالیت مهدهای کودک تا سال ١۴٠١ تمدید می شود.

بازگشایی مهدهای کودک در شهرهای نارنجی بلامانع است

او درمورد بازگشایی مهدهای کودک بیان کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مهدهای کودک در مشاغل طبقه سوم قرار گرفته بودند که به مشاغل نوع دوم رسیدند و در شهرهای نارنجی بازگشایی آنها بلامانع است.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با اشاره به روند تولید محتوا در این سازمان افزود: محتوا از طریق دستگاه‌های مختلف تولید می‌شود اما توسط سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ساماندهی شده و بعد از تایید آموزش و پرورش، ارائه خواهد شد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا سیاست چابک سازی با تاسیس این سازمان تناقض دارد یا خیر، گفت: سیاست ما این است که کار علمی صورت بگیرد و بار فوق العاده ای اضافه نخواهد شد.

حاجیان زاده ادامه داد: برای توسعه مهدهای کودک موضوع مربی از ارکان اصلی است و برای تربیت، پیش بینی بلند مدت و کوتاه مدت داریم. همچنین پیش بینی کردیم تا رشته های تربیت کودک در حوزه های علمیه و دانشگاه وارد شود. علاوه بر آن آموزش های بدو و ضمن خدمت و توانمندسازی مربیان را خواهیم داشت؛ اگر مربیان خوب نداشته باشیم، زمینه توسعه در تمام ارکان فراهم نمی‌شود.

او اضافه کرد: بنا نداریم همه کودکان تحت پوشش قرار بگیرند، در سه سال اول تاکید داریم کودکان در آغوش خانواده باشند اما در سه ساله دوم، تاکید بر توسعه این موضوع داریم. در اساسنامه هم پیش بینی شده است تا پیش از دبستان همگانی شود.

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک با اشاره به وجود مهدهای کودک بدون مجوز بیان کرد: ١۶ هزار مهدکودک تحت پوشش بهزیستی هستند، همچنین در مساجد و سایر دستگاه ها هم مهد داریم که مجوز رسمی ندارند.

حاجیان زاده ادامه داد: استانداردهای فضا و ایمنی را دنبال خواهیم کرد، برنامه ها موازین و معیارهای جمهوری اسلامی را باید مدنظر قرار داد و نظارت های بعدی براساس استاندارد های جدید خواهد بود.

او درباره نظارت بر وضعیت فعلی گفت: در برخی از استان ها هنوز ساختاری به تصویب نرسیده است ولی وضعیت فعلی برای آنکه بدون نظارت باشد، تحت پوشش مدیرکل استان هاست.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها