|
کدخبر: 207606

افزایش حقوق این دسته از معلمان تایید شد

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: به ازای هر ارتقای در رتبه «معلم پایه به معلم ارشد ۲۵درصد» به مجموع حقوق دریافتی معلمان افزوده خواهد شد.

آموزشی افزایش حقوق این دسته از معلمان تایید شد

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به آخرین تصمیمات مجلس در خصوص روند تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: بعد از فراز و نشیب‌های فراوان لایحه رتبه‌بندی معلمان برای ورود به صحن، ۳۱شهریورماه در سامانه قوانین مجلس ثبت شد تا برای تصویب راهی صحن شود.

وی ادامه داد: این لایحه در سامانه کدگذاری شده و به زودی نمایندگان نظر نهایی خود را اعلام خواهند کرد. شور اول این لایحه با رای قاطع ۹۴ درصدی مصوب شد تا فرآیند رتبه‌بندی معلمان از حیث مهارت‌، توانمندی‌ و دانش در دستور کار قرار بگیرد.

این نماینده مجلس افزود: نهایتا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تدابیری را برای حل این مشکلات در نظر گرفت تا از یک طرف منابع لازم و از سوی دیگر مکانیسم پرداخت‌ ها مشخص شود. بر اساس این مکانیسم، دریافتی معلمان نباید کمتر از ۸۰ درصد حقوق هیات علمی باشد.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیم کمیسیون آموزش به ازای هر ارتقای در رتبه «معلم پایه به معلم ارشد به ترتیب ۲۵درصد»، «معلم ارشد به معلم خبره، ۲۰درصد»، «معلم خبره به سرآمد، ۱۵ درصد»، «معلم سرآمد به استاد معلم، ۱۰ درصد»و در باقی موارد، ۵درصد به مجموع حقوق دریافتی معلمان افزوده خواهد شد.

سنوات خدمت در رتبه‌بندی چه میزان اهمیت دارد؟

همتی‌فر کارشناس تعلیم و تربیت ادامه داد: در نگاهی دیگر و با نگاه تحولی سند، می‌توان معلم را نیروی فکری و فرهنگی در نظر گرفت که قرار است مسئولیت فعالیت اجتماعی، تربیتی و آموزشی را برعهده داشته باشد. جای پرسش است که در این معنا، کمیت‌هایی همچون سابقه کاری و سنوات خدمت چه میزان اهمیت دارد؟ مراکز پژوهشی درون و برون وزارت آموزش و پرورش و دانشکده‌های مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت باید پاسخ بدهند که چه ملاک‌هایی در این ارزیابی و تعیین مرتبه باید مورد توجه قرار گیرد. آیا این ملاک‌ها در ۱۰ سال پس از تدوین سند تحول تعیین شده است؟ طرح حاضر با اتکا به کدام معنا و تکیه به یافته‌های چه پژوهش‌هایی تنظیم شده است؟

منبع: اقتصاد آنلاین
  • لیلا ارسالی در

    سلام من یک معلم با ۲۹ سال سابقه ی خدمت هستم و به جرات می توانم بگویم هر یک سال تجربه بالاتر از نگارش یک مقاله در مورد آموزش کودکان هست هیچ وقت هیچ علمی رو بدون تجربه نمی توانیم کارآمد بدانیم


ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها