|
کدخبر: 203034

افزایش چشمگیر قیمت کتاب های کمک درسی

یک عرضه کننده کتاب‌های آموزشی در ساری گفت: قیمت کتاب‌های کمک آموزشی تحصیلی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد نسبت به قبل گرانتر شده است

حمیدرضا حامی با اظهار اینکه کتاب همانند همه کالاها گران و قدرت خرید مردم کم شده است،اظهار داشت: وقتی همه چیز گران شده، کتاب نیز از آن بی تاثیر نبوده است.

وی گفت: برخی مشتریان با توجه به گرانی کتاب به خرید کتاب های دست دوم آموزشی تمایل دارند و این ناشی از کاهش قدرت خرید مردم است.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس طی ۱۸ ماه گذشته و آموزش های آنلاین یادآور شد: مسئله کتاب و کتاخوانی درپی گرانی ها و درامدها کمرنگ و اقبال از آن سرد شده است.

حامی با عنوان اینکه عرضه کتاب های آموزشی به صورت مافیایی شده است، گفت: متاسفانه دست هایی پشت پرده و در کار هستند و با آنکه حجم کتاب های آموزشی دانش آموزان کم است، اما شاهد حجیم بودن کتاب های کمک آموزشی هستیم و این نشان از مافیای پشت پرده برای فروش محصولاتشان است.

این فروشنده کتاب در ساری یادآور شد: شاهد کتاب های قطور و حجم در رشته های مختلف هستیم و معلوم نیست این کتاب ها چگونه در سبد کتابفروشی ها گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه آموزش آنلاین دانش آموزان در درآمد لوازم التحریری ها تاثیرگذار بوده است، گفت: عرضه کتاب های آموزشی اکنون از طریق مدارس انجام می شود و این مسئله سبب کاهش درآمد فروشگاه های لوازم التحریر شده است.

وی با اظهار اینکه لوازم التحریری ها بیشتر از کتابفروشی ها در دوران کرونا ضربه دیدند، گفت: در دوران کرونا به دلیل آموزش مجازی و عدم دسترسی به معلمان، دانش آموزان و خانواده ها به کتاب های کمک آموزشی روی می آورند و به دلیل گرانی ها، ۷۰ درصد مردم از کتابهای آموزشی گریزان شدند.

حامی تصریح کرد: قیمت کتاب های آموزشی در حال حاضر نسبت به قبل بین ۵۰ تا ۷۰ درصد گران تر شده است و یک پک کتاب کنکوری در حال حاضر بالای یک میلیون تومان هزینه دارد.

 

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها