|
کدخبر: 201894

بودجه لازم برای رتبه بندی معلمان چقدر است؟

اگر حقوق معلمان ۲۵ درصد بیشتر از حقوق کارکنان دولت باشد رتبه بندی به ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

آموزشی بودجه لازم برای رتبه بندی معلمان چقدر است؟

علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: ۲۵ اسفند ۹۹ لایحه رتبه‌بندی از سوی رئیس‌جمهوری سابق به صورت عادی به مجلس فرستاده شد و در کمیسیون آموزش بررسی اولیه را انجام دادیم. همچنین ۹۶ درصد نمایندگان مجلس به کلیات رتبه‌بندی در صحن مجلس رأی دادند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: شاکله رتبه‌بندی ایراداتی داشت که آن را اصلاح کردیم؛ طبق قانون، مجلس نمی‌تواند بالاتر از آنچه که دولت پیش‌بینی کرده است تغییراتی در لایحه ایجاد کند و اگر یک ریال بار مالی داشته باشد شورای نگهبان آن را رد می‌کند. در کمیسیون آموزش مجلس پیشنهاد دادیم و ۸۰ درصد حقوق هیات علمی را مبنا قرار دادیم؛ با آقای نوبخت که صحبت کردیم تأیید کرد اعتبار رتبه‌بندی را تأمین می‌کنیم، اما یک باره نامه محرمانه آقای نوبخت برای آقای قالیباف آمد که ما این پول را نداریم!

وی بیان کرد: در جایی از لایحه رتبه‌بندی گفته است حقوق معلمان ۲۵ درصد بیشتر از حقوق متوسط تمام کارکنان دولت شود؛ وزیر آموزش و پرورش قبلاً گفته بود رتبه‌بندی را در بودجه ۱۴۰۰ با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی لحاظ کردیم که بنده گفتم ۱۵ هزار میلیارد تومان و معلمان درخواست داشتند که با ۳۰ هزار میلیارد تومان، رتبه‌بندی را امسال اجرا کنیم. اگر کمیسیون مجلس بر همان رتبه‌بندی متناظر با هیات علمی بایستد، آقای نوبخت گفت ۲۰۰ هزار میلیارد تومان و آقای قالیباف و سایرین گفتند ۱۶۰ هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد و کل بودجه وزارت آموزش و پرورش ۱۱۶ هزار میلیارد تومان است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: اگر حقوق معلمان ۲۵ درصد بیشتر از حقوق متوسط کارکنان دولت که الآن حدود ۶ و نیم میلیون تومان است، باشد، حقوق معلمان یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان افزایش می‌یابد و اگر ۵۰ درصد اِعمال شود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد که این نیز خوب است و برای معلمان حدود ۳ تا ۵ میلیون تومان افزایش حقوق رقم می‌زند.

وی درباره اینکه اگر بودجه رتبه‌بندی مشروط به بودجه سنواتی شود انتقادهایی انجام می‌شود، بیان کرد: وقتی اسم ردیف در بودجه است می‌توانیم در سقف بودجه ۱۴۰۰ اعتبار آن را تأمین کنیم و اگر حقوق معلمان ۲۵ درصد بیشتر از حقوق کارکنان دولت باشد به ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار و اگر ۵۰ درصد باشد به ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • ناشناس ارسالی در

    اینکه که میانگین حقوق کارکنان رسمی شش و‌نیم است سندیت ندارد
    چون الان معلمان کارمند رسمی هستند و این شش و نیم میانگین حقوق کارکنان رسمی قراردی شرکتی است

    میانگین حقوق کارکنان رسمی حداقل پانزده میلیون است

  • مهربانی ارسالی در

    فقط معلمان باید۵۰درصد حقوق اساتید رو داشته باشند

  • ناشناس ارسالی در

    فقط میشینیدبغل هم هیچ کاری هم نمیگنیدمام علمادیگه دستمون اومده که وقتی زیاد حرف م یزنید ینی کاری نمیکنید

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها