|
کدخبر: 187741

جدال طولانی برای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان/ هیاهو برای هیچ

علیرضا صمدپور ماسوله - معلم بازنشسته

طرح رتبه‌بندی فرهنگیان موجب شد دوباره اظهارنظر افراد غیرمتخصص و ناآگاه که متاسفانه گاهی بر کرسی مجلس تکیه زده یا افرادی که به واسطه میز و شغلی که دارند و می‌طلبد انسان‌های فرهیخته‌ای باشند (که متاسفانه برخی نیستند) شروع شود.

علیرضا_صمدپور

این گونه افراد اظهاراتی به زبان می‌رانند دور از تفکر و دانایی که انسان وادار به یادآوری نکاتی به ایشان می‌شود. البته با تاسف برای جامعه که این افراد دل و مغز کوچک چگونه و از چه راهی به میزهای نسبتا بزرگ تکیه زده‌اند که باید جایگاه فرهیختگان صاحبدل باشد.

به این دوستان باید یادآوری کرد که عزیزان اگر اظهارنظر نکنید کسی نمی‌گوید شما لال هستید ولی اگر حرفی زدید که کلامتان با واقعیت و دانایی فرسنگ‌ها فاصله داشت، آنجاست که نادانی و خامی‌ای که خود به آن اذعان دارید، برملا می‌شود و همگان خواهند فهمید که شما چقدر از علم و تجربه‌ بی‌بهره هستید.

 زبان بریده به کنجی نشیند صم البکم به از کسی که نباشد زبانش اندر حکم

هرگاه این صحنه و هیاهو برای هیچ را می‌بینم یاد یک همکار عزیز آذری زبانم می‌افتم که همیشه ورد زبانش این بود: همه را باده به‌دست است و مرا باد به دست!

امروز که پخته‌تر و باتجربه‌تر شده‌ایم، می‌بینیم از زمان شروع به کار معلمی تا امروز که سال‌ها از بازنشستگی ما گذشته همواره ترجمان واقعی زندگی و معاش ما، همان مصرع شعر است. و امروزه باید به برخی ثابت کنیم که آقا گرفتاریم و مشکل داریم تا آن کوتوله‌ها از بدبختی‌ و مشکلات ما احساس خوشبختی کنند وگرنه درد چیست؟

جالب این‌که! همان آدم‌های کوچک تکیه زده بر میزهای بزرگ که به حقوق میانگین ۷-۶ میلیونی ما می‌گویند زیاد است خود حقوق ۷۰-۶۰ میلیونی می‌گیرند و این عمل آنها یعنی سادیسم، که با منفعل کردن دیگران انرژی مسموم خود را بخورند!

هیاهو، کدر کردن فضا، التهاب و بحث و جدل فراوان در مورد یک طرح که خروجی آن می‌خواهد مبلغ اندکی به معلمان اضافه کند، هیاهو برای هیچ است و ریشه این مسائل در ناتوانی و ضعف مدیران ارشد وزارتخانه و سازمان بازنشستگی است.

وزیری که زیرمجموعه‌اش از دریافت حقوق متعارف محروم است مانند آموزش و پرورش، بهداشت یا آموزش عالی یا وزیری که کارکنانش بیش از حد متعارف دریافتی دارند هر دو به یک سطح ناآگاه و غیرمتخصص هستند و امروزه تمام درگیری کارمندان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها با یکدیگر و بازنشستگان با شاغلین همه و همه ریشه در ضعیف بودن و غیرعلمی رفتار کردن دستگاه‌ها دارد.

اگر مدیران دانا و باتجربه، هماهنگ با رئیس دولت باشند اوضاع بهتر می‌شود اما وقتی خروجی قوانین دولت و دستگاه‌ها و سازمان و برنامه و بودجه یکی نیست و ۱۸ وزارتخانه به واسطه وزیران متفاوت هریک ساز خود را می‌نوازند حتما آهنگی گوشخراش، خروجی کار آنها خواهد بود.

شاغل در نفت چیزی می‌گیرد بازنشسته مبلغ دیگر، در کشاورزی چیزی و بازنشسته چیز دیگری و شاغل آموزش و پرورش مبلغی می‌گیرد و شاغل وزارت صمت مبلغ دیگر و.... و همه با هم متفاوت و این یعنی فاصله و بی‌عدالتی و عجیب است که با این همه اعتراض و فریاد و فغان افراد، مسئولان دولت نمی‌اندیشند که چرا کارمند و بازنشسته ما شاکی است و برویم بررسی اساسی و علمی انجام بدهیم. هر سال دور خود چرخیده‌اند و گفته‌اند ما در حال رشدیم، صد البته دوری باطل نه رشد!

ناهماهنگی دولت در تدوین و اجرای قوانین

ریشه همه این مسائل به دولت که متولی بودجه است برمی‌گردد. اگر از سرچشمه قوانین جامع و ثابت در تعریف مشاغل و حقوق و مزایا انجام شود و راه‌های فرعی و نادرست و به عبارتی برخی پرداخت‌های چراغ خاموش دستگاه‌های پولدار بسته شود، تنش و درگیری در سطح جامعه از بین رفته و یا خیلی ناچیز می‌شود.

امروزه پرداخت‌ها چنان از ذات حق و قانون فاصله گرفته که ما شاهدیم که پر مشقت‌ترین کارها و وزارتخانه‌ها مثل آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، آموزش عالی، نیروهای نظامی و انتظامی کمترین دریافتی‌ها را دارند و وزارتخانه‌های برخوردار بواسطه تولید مواد اولیه و منابع مالی با کمترین و ساده‌ترین مشاغل بیشترین دریافتی و امور رفاهی را دارا هستند تو گویی که وزیر از ملک طلق پدر به کارمندان می‌بخشد.

در اینجا به کوتاهی وزیری که کارمندانش بی‌بهره از امکانات هستند یا وزیری که با سوءاستفاده و خودسرانه از امکانات زیرمجموعه برای رفاه پرسنل برداشت کرده، پی می‌بریم.

باید اذعان کرد که هر دو وزیر بی‌جهت به کرسی وزارت تکیه زده و شایستگی کار را ندارند و در راس همچون وزرایی رئیس دولت باید بازخواست شود که در ازای این بی‌عدالتی ساکت مانده است.

چه کسی اجازه داده که منابع و ثروت ملی استخراج شده که دست یک وزیر افتاده خرج رفاه یا حقوق بیشتر کارمندانش شود و وزارتخانه‌های نا برخوردار با کمترین امکانات در سختی باشند.

نقش راه‌های فرعی در بی‌عدالتی پرداخت‌ها

در سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای همسان‌سازی شد ولی باز هم همان دستگاه‌های برخوردار از منابع و پردرآمد، تحت عناوین ابداعی خود به افزایش حقوق کارکنان خود پرداختند و طرح همسان‌سازی را زیرسوال بردند!

جالب است این دستگاه‌ها گاهی چنان پاداش و حقوق می‌دهند که گویی وزیران و مدیران ارشد، در جبران ضعف مدیریت خود، باجدهی می‌کنند تا کارمندان به آنها کاری نداشته باشند و ضعف‌های ایشان مخفی بماند!

در سوی دیگر کارمندان وزارتخانه‌های نابرخوردار هستند که با کمی بدشانسی وزیرانی خنثی و بی‌تفاوت نصیبشان شده است. مسئولانی که هیچ حرص و جوشی برای شرایط بهتر کارکنانشان نمی‌خورند و چه بسا در ایجاد بند و تبصره برای محروم کردن برخی کارکنانشان فروگذار نیستند، یعنی روزی افتاده است دست انسان‌های تنگ‌نظر. در بی‌عملی این گروه وزیران و مدیران مشاهده می‌شود ناگهان در کنار خبر احتمال افزایش مبلغی ناچیز به گروه کارکنانی که سختی کار دارند، برخی تنگ‌نظران از زمین، کیهان و منظومه شمسی و بعضی گونه‌های نادر! فریاد برمی‌آورند که باز هم حقوق معلمان و پرستاران و... زیاد شد.

سختی کار معلمان

شاید کمتر کسی مثل این حقیر بتواند سختی کار معلمی را که به واقعیت نزدیک باشد بیان کند. بنده ۳۰ سال به عنوان مدیر و معاون مدارس تهران در ۳ مقطع تحصیلی مشغول به کار بوده‌ام و همزمان ۳۵ سال در مطبوعات به عنوان مصحح، صفحه خوان و ویراستار کارکرده‌ام (البته جهت اطلاع وزیر آموزش و پرورش و رئیس دولت) نه برای تفنن بلکه برای تامین معاش زندگی به واسطه حقوق ناچیز معلمی.

۶: ۳۰ صبح در مدرسه حاضر بوده و ساعت ۱۴ از مدرسه خارج شده و به دفتر روزنامه‌ای که در آن شاغل بوده‌ام، رفته‌ام. به یاد می‌آورم که وقتی از مدرسه خارج می‌شدم چنان از نظر جسمی و روحی فرسوده و خسته بودم که در محل کار بعدازظهر قبل از صرف ناهار خواب کوتاهی داشتم و جالب بود که کار مطبوعاتی با آن همه سختی و حساسیت و خطرناک بودن در قیاس با معلمی هیچ خستگی نداشت بلکه باعث می‌شد خستگی کار مدرسه از تن برود. مسئولیت نگهداری و حفظ جان و روح و روان انسان‌ها، بسیار سنگین است چه پرستار باشی و پزشک و چه معلم و مربی. از طرفی همان حرف زدن در کلاس درس یکی از سخت‌ترین کارها و انرژی خوارترین مشاغل است. البته برای افراد دانا نباید این مسائل را توضیح داد ولی وقتی در سطح جامعه فردی که تریبونی دارد یا میزی دارد که به واسطه آن اظهارنظر می‌کند انسان مجبور می‌شود چیزی در پاسخ بگوید و گرنه انسان‌های شرافتمند و دانا در سطح جامعه خود از مشکلات آگاهند.

۱۸ وزارتخانه ۱۸ جزیره خودمختار

مصداق ۱۸ وزارت و ۱۸ جزیره خودمختار را اگر بخواهیم مشاهده کنیم کافی است به وزرا بگوییم فیش حقوقی پرسنل خود را با مدرک تحصیلی سیکل یا دکترا و از یک سال سابقه کار تا ۲۹ سال، بگذارید روی میز رئیس دولت. آنگاه همه را با هم مقایسه کنیم. یقینا بیشتر از ۱۰۰ مورد تفاوت و اختلاف را شاهد خواهیم بود.

آنگاه معنی فریاد و حرص و جوش کارمند و بازنشسته از بی‌عدالتی در پرداخت‌ها را بهتر درک می‌کنیم و این وضعیت همان ناتوانی وزرای نامتخصص از درک بدیهیات است. به ظاهر همه گفته‌اند نظام هماهنگ را رعایت می‌کنیم ولی وزارتخانه‌های پولدار با بند و تبصره، حقوق کارکنان خود را نجومی زیاد کرده‌اند و ما برای اندک افزایش حقوق، باید شایستگی خود را ثابت کنیم.

یک دستگاه برای کارمندش در گرمسیر ماهانه ۲ میلیون تومان نظر می‌گیرد و فلان وزارتخانه ضعیف کم بنیه ۲۰۰هزار تومان و ده‌ها مورد تفاوت دیگر که در نهایت خروجی ۲ دستگاه را کاملا متفاوت می‌کند.

لزوم هماهنگی وزیران با سازمان بازنشستگی زیرمجموعه

اگرچه غیرعقلانی است از مدیری که نمی‌تواند علمی و آگاهانه دستگاه زیرمجموعه خود را بگرداند، بخواهیم در هر برنامه و قوانین مالی وزارتخانه‌اش، بازنشستگان مجموعه‌اش را هم ببیند ولی این ضعف اساسی چیزی از وظیفه مدیر و حق بازنشسته کم نمی‌کند و اگر وزیری دانا و آگاه بر مصدر امور باشد خود این کار را خواهد کرد. امروزه بیشتر مشکلات شاغل و بازنشسته ریشه در همین ناتوانی و ضعیف بودن افراد دارد. وزیر یا رئیس یک دستگاه که ده‌ها یا صدها هزار نفر زیرمجموعه‌اش هستند باید عصاره تمام علوم و تجربه و توانایی‌های آن دستگاه باشد تا آن مجموعه و زیرمجموعه سامان بگیرد نه اینکه به واسطه رفاقت بگوییم فلانی این وزارتخانه مال تو این یکی مال فلان رفیقم و بشود شرکت سهامی فلانی و دوستان!

آقایان مسئول و دولتمرد! به کف خیابان آمدن و اعتراض‌های کارمندان خرده نگیرید ناتوانی را در خود جست‌وجو کنید بی‌عدالتی در پرداختها، عدم مدیریت و رفتار غیرکارشناسانه از صدر تا ذیل دولتها خروجی‌اش اوضاع کنونی است.

وزیر و رئیس سازمان بازنشستگی هر وزارتخانه باید هوشیارانه و قدرتمند در مقابل استیفای حقوق زیرمجموعه تلاش کنند و یقه بدرانند و از خنثی بودن دست بردارند.

مثال از خنثی و بی‌تفاوت بودن وزرا و روسای سازمان بازنشستگی زیاد است و در این اندک نمی‌گنجد ولی یک قاعده کلی را می‌توان برای همه اینها آورد که اینان افراد بی‌سواد و کوچکی هستند که خود را خیلی هم عالم و قوی می‌دانند ولی هیچگاه از خود نپرسیده‌اند من چه کرده‌ام برای زیرمجموعه خودم که این قدر خودشیفته هستم!

از وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان بازنشستگی درخواست داریم در طرح رتبه‌بندی معلمان، شاغل و بازنشسته را ببینند. مبادا به بهانه مشغله فراوان! کوتاهی کنند و دوباره بازنشستگان و شاغلان برای بیان مشکلاتشان که مسئولان باید صدای رسای آنها باشند، به خیابان بیایند. شما می‌دانید که اگر یک نیروی پلیس یک تکل ساده به ما بازنشسته‌ها بزند ۶-۵ نفر نقش زمین می‌شویم!

 

 

 

نویسنده: علیرضا صمدپور ماسوله
  • Abed ارسالی در

    عالی بود ولی ای کاش گوش شنوایی دراین سرزمین ما ایران بدهکار این حرفا بود 30سال خدمت کردم و انتظار کشیدم سال به سال شاید اوضاع بهتر شود اما هر سال بدتر از پارسال شد.و.................بماند

  • کریمی قدوسی ارسالی در

    هیاهو برای هیچ
    احسنت

  • محمد دهقانی ارسالی در

    با سلام یکی از معقول ترین و منطقی ترین ص حبتها در عین سادگی وزیبایی
    کاشکی مسوولین ما خودشان را به نافهمی نمیزدند و این کلام زیبای کاملا معلم گونه این دکست عزیز را درک میکردند و به آن عمل می کردن د.که بی شک خیلی از مشکلات حل میشد.

  • معلم جوان ارسالی در

    درود بر شما و آفرین بر کلام شما
    حقا که خوب نوشته اید.

    • ناشناس ارسالی در

      گوش شنوا،درک درست، درک موقعیت،توجه ویژه به تعلیم و تربیت، همه و همه جای؟؟؟؟؟که م تاسفانه نیست،

  • ناشناس ارسالی در

    حقا که سخن از زبان ما می‌گویی

  • ناشناس ارسالی در

    وافعا از اینکه ۳۰ سال معلمم واقعا شرمنده ام واقعا پست ترین شغل و بی ابروترین شغل همین معلمی است

  • ناشناس ارسالی در

    ای کاش معلم نبودم

  • ناشناس ارسالی در

    نویسنده آنچه واقعیت مطلب بوده را بیان نم وده و جالب اینجاست که همه کسانی که در را س و مصدر امور قرار می گیرند ، جملگی قبل از رسیدن به مقام و یا کسب رای از حقوق مع لم و بازنشسته دفاع جانانه میکنند ولی بعد از کسب جایگاه ، سنگ انداز احقاق حق معلم ین و بازنشستگان و ادارات غیربرخورداربوده و در قبال وزارتخانه های برخوردار به مثا ل پادو آنان عمل می کنند و آنان را که رای داده و حمایت نموده اند و حق آموختن به گ ردنشان دارند فراموش می کنند. راستی که به گفته شاعر «باده خوردن و باده شکستن خطاس ت » و این ظلمی آشکار است که خداوندی که ا ز آن دم میزنند از آن نخواهد گذشت.

  • ناشناس ارسالی در

    هرچه بی عدالتی وتبعیض وفقر درجامعه است ا زمسیولان ونمایندگان یست که علیرغم نداشتن سواد وعقل وقناعت به حقوقهای وامتیازات ک لان برای خود وخانواده شان رسیده اند انهم درحکومت اسلامی که همواره دم ازعدالت علی میزند
    ای کاش شمشیر علی روزی این ز ورگویان ویزیدیان زمان راگردن زندکه خون م ردم رادر شیشه کردند نسل جوان راازاسلام ب ری کردن ومردم رابه نان شب محتاج. ارزش دز دی واختلاس وحق کشی رابیشترازهمت وکار ودر س کرده اند لعنت خدابرانها

  • ناشناس ارسالی در

    جانا سخن از زبان ما میگویی چیزی که در بیشتر مسوولین کشور ما نیست صداقت است هرکس وزیر میشود انگار فقط و فقط موظف است به کارمندان خودش برسد شوربختانه یک اهرم قدرت مرکزی و اصلی نیست که این بی عدالتی در پرداخت کارمندان دولت را نظم ببخشد .مثلا ما در حکومت مدعی عدالت علی زندگی میکنیم امام علی کجا راضی میشود یک کارمند در یک جا ده برابر یک کارمند دیگر حقوق و مزایا دریافت کند هر وزیری که زبان بازتر و جسورتر و دریده تر باشد حرفش را زودتر به کرسی می نشاند اما وزیر ترسو و پخمه و کم توقع ما در آموزش پرورش نمی‌تواند از حق همکارانشان دفاع کند

  • ناشناس ارسالی در

    مشکل مردم شغل یا حرفه شون نیست که هر روز گروهی اعتصاب کنن ویا اعتراض حالا بازنشس تگان کارگران فرهنگیان یا کارمند هر ارگان ی حرف روی گرونی وافزایش قیمت های بدون حس اب وکتاب است وقتی مردم قادر به خرید مایح تاج اصلی نباشند یعنی مشکل یک گروه یا ساز مان نیست مشکل اداره کردن دولت است که درش نقص داره وقادر نیست جلوگرونی رو بگی ه ی ا میتونه ولی نمیخواد چون اینطوری در خیال ات اقتصاد پر رونق هست کشوری که مردم در س ختی ومشکل هستند حتی پیشرفته هم باشد کشور بازنده ای ست

  • معلم ارسالی در

    گدایان به قدرت رسیدند، معلم را گدا کردند

  • محمود ارسالی در

    درود بازنشسته عزیز ، هرگاه صحبت از معلم که یکی از اصلی ترین رکن جامعه می شود، هم ه ی بلندگوها به صدا در می آیند و هر گاه مبلغی به معلم اضافه میکنند (در حالیکه به همه ادارات اضافه میکنند) در تمام صدا وس یله‌ای کره ی زمین هو هو میشود .در همه ی اجتماعات (انتخابات ، راهپیماییها و ..... )معلمین و دانش آموزان حاضرند ولی موقع دا دن حقشان فراموش شدگان تاریخ اند و پرجمعی ت.
    دیدید که چگونه بیصدا به وزارت ب هداشت اینهمه مبلغ بخاطر ویروس کرونا اضاف شد صدایی هم در نیامد در حالیکه چندین سا ل است سند طرح رتبه بندی معلمان خاک می خو رد و کسی گرد روی آن را هُف نمی کند.فقط ب ه بهانه ی اختصاص نیافتن بودجه و جمعیت مع لمان. نتیجه اینکه زمانی به فکرمی افتند ک ه حتماً خطری را احساس کنند.بازنشسته ای ک ه بعد سی سال نتواند دست دختری را در دست پسرش بگذارد ویا سقفی برای زندگی مشترکان آماده کند چه میشود اسمش گذاشت.یک معلم تا چقدر و تا کی باید شرمنده زن و فرزندانش باشد.یکی ماهانه حقوق نجومی دارد و یکی .. . .به امید اصلاح و اجرای طرح .

  • ناشناس ارسالی در

    کو گوش شنوا

  • ناشناس ارسالی در

    همه وعده سر خرمن می دهند و ما اندر کوچه خمودیم
    جالب این که همه همدگیررو م قصر می دانند

  • معلم ارسالی در

    شیر خدا و رستم دستانم آرزوست

  • خودم ارسالی در

    سخنان درست و بجایی بود

  • ناشناس ارسالی در

    با سلام متاسفانه همه ما فرهنگیان تحت فشار مالی کمرمان خم شده و واقعا واقعا زیر خط فقر داریم زندگی می کنیم .کسی هم بدامان نمی رسد

  • یوسف ارسالی در

    عزیز شما که دم از تفکر ودانش می زنی .بای د بگویم اذری زبان در هیچ کجای دتیا نیست

  • فرهنگی ارسالی در

    سلام
    من الان فقط به فکر خانمی که س رپرست خانوار است معلم است .اگه مستاجر با شه که دیگه هیچی.وا مصیبتاااااا

  • یکمعلم ارسالی در

    والله حقوق معلم که زیربنای جامعه رامیسازد چهارپنج روزاول برج بیشترکفاف نمیده حال بعضی کاسه داغترازآش شده میگن رتبه بندی وقتی دیگر،،،، حقوقهای نجومی تان رابه یادبیاورید بی انصافها،،،،.،،،،،.،،،،،.،،،،،.

  • سعید ارسالی در

    درود برشما خوب گفتید تاحدودی دست به عصا گوشه ای ازبی کفایتی ورانت بازی مدیران ن ه متعهد ونه متخصص راگفتید....

  • ناشناس ارسالی در

    فقط دارید سر معلمان کلاه می گذارید که خدا رسوا کند شما را

  • ناشناس ارسالی در

    خاک تو سر این نمایندگان مفت خور که تمام بیت المال را خوردن وحیف ومیل کردن .بلاخر ه این دنیا تموم میشه اون دنیا باید جواب گوی سوء تغذیه بچه های معلمان باشن!!!!؟؟؟ ؟

  • صاحب نظر ارسالی در

    درود برشرفت ای فرهیخته باوجدان وآگاه،همی شه معلمان مظلوم تاریخ ایران وویژه بعد از انقلاب بودن و شکاف حقوق بین وزارتخانه ها بیداد،خدا ازمسببین دولتی ومجلسی این امر بعد ازانقلاب نگذرد،واقعا که روزنامه نگا ری برازنده وجودتون هست،خداحفظتون کنه برا ی عزیزان وجامعه

  • محسن ارسالی در

    انشالله هر چه زودتر معلمان هم به حقشون ب رسند

  • ناشناس ارسالی در

    عالی نوشتید..‌‌...

  • ناشناس ارسالی در

    انشالله روزی بشه معلمان هم به حق و حقوقش ان برسند

  • روح ارسالی در

    نظری ندارم. بد بخت ترین قشر

    • ناشناس ارسالی در

      بشین تابشن

  • قربانی بی عدالتی ارسالی در

    احسنت، جانا حرف دل همه شاغلین و بازنشستگ ان را زدید، امیدوارم وزرای فعلی و آینده از نظرات و درد دل ما آگاه و جهت تدوین بر نامه ای جامع بهبود وضعیت معیشتی ما قدمی بردارند.

  • علیرضا ارسالی در

    آخر سر این بی عدالتی ها و ظلم ها و غارت ها ی مملکت که مورد خوشایند شیاطین و همچنین کشورهای استعمار گر مثل انگلیس و روس است یا به نابودی می انجامد یا به پاره پاره شدن کشور ختم میشود. همانند خشکاندن جنوب ایران با انتقال آب به جای دیگر. اگر خدا میخواست اینگونه بشه خوب خودش اینکارو میکرد نه اینکه بیایم آب یه منطقه رو آزشون بگیریم ب ای سیراب کردن جایی دیگه!!! بدا به حال سرزمینی که تصمیم گیرانشان ابلهان ظالم اند

  • ناشناس ارسالی در

    متاسف ب دولتی که فقط دروغ میگوید پس اینه مه گفتید دروغگو دشمن خداست دروغ کلید گنا هان بزرگ است پس چی شد بااین گرانی کمرشکن دریافتی ۵تومن واجاره من معلم ۲۰سال خدمت وباتدبیرغلط که۱۲ساعت حق التدریسی سابقه هست الان ۱۴سال سابقه دارم خدامیداند یک د ندان تو دهنم نیست ازبس بخاطربیماری دارو خوردم خوردشده با۵۰سال سن خداگواه میان ما ست

  • ناشناس 3 ارسالی در

    متأسفانه، اینها با این حیله می خواستند فرهنگیان را پای صندوق رأی بکشند که خرشان از پل گذشت تا چهار سال دیگر کاری به کارآنها ندارند!!!!!!!!!!

  • ناشناس 3 ارسالی در

    خدا نگذره 😔😔😔😔

  • ناشناس ارسالی در

    درد زیاد است ولی کو درمان .وزیر سرش و کر ده زیر برف والا خوب میداند معلمان و بازن شستگان در چه وضعیتی قرار دارند .

  • ناشناس ارسالی در

    خدا ذلیل تان کند که حق معلمان را نادیده میگیرید
    انشاالله خدا در همین دنیا گرفتارتان کند
    بترسید از روزی که سیل فرهنگیان شما را گرفتار کند
    لعنت بر شما

  • م.ن ارسالی در

    گوش اگر گوش تو و ناله اگرناله من آنچه به جایی نرسد فریاد است

  • ناشناس ارسالی در

    چندین ساله معلمان رابا نظام رتبه بندی و همسان سازی حقوق شاغلین وباز نشستگان سر ک ار گذاشته اید، آقایان دست بدندان رس؛ نکن ید این کارها را، زیاد هستند، اما زیادی ن یستند. تفاوت حقوق‌ها در وزارتخانه های دی گر، زمین است تا آسمان. معلمان هم ظرفیتی دارند، نگذارید با آبرو ریزی، حقشان را از تون بگیرند. مشکلات را حل کنید. والسلام

  • ناشناس ارسالی در

    جامعه فرهنگیان کاملا آگاه بودند که این هیاهو برای تشویش اذهان عموم علیه معلم و عوام فریبانه است و در نهایت هیچ نصیب معلم خواهد شد وصد البته بدهکار مردم که فکر میکنند معلمان بیت المال را خورده اند. کاملا هدفمند این جریان ها علیه معلم(رتبه بندی) و علیه پرستاران (تعرفه گذاری خدمات پرستاری) راه افتاده و جز تخریب نتیجه ای برای آنان نخواهد داشت.

  • یه معلم ارسالی در

    وقتی یه مدیرسواد کافی نداشته باشه و با همین سطح پایین علمی در جایگاه خوبی هم هست نباید توقع داشته باشی به آموزش وپرورش اهمیت بده،چون خودش بدون علم به اینجا رسیده، پس احساس نیاز نداره و اون رو یه سازمان هزینه بر میبینه که بدون اون هم میشه به خیلی جاها رسید..

  • کیومرث ارسالی در

    استاد عزیز.
    متاسفانه هیچ گوش شنوای ی برای این همه درد، که درد ریشه ای و زیر بنایی هم هست وجود ندارد.

  • علی ارسالی در

    مجلس بی عرضگی خود را ثابت کرد. اگر معلم نبود اونا الان چوپانی می کردن.

  • ناشناس ارسالی در

    بک سر بهزیستی بزن تا درد را بفهمی

  • پروانه ارسالی در

    دیگه خود دانید گفتنی ها را گفتند.
    وعده ما در صورت تصویب نشدن لایحه رتبه بن دی و همسان سازی حقوق بازنشستگان مقابل مج لس و خیابان.

  • امیر ارسالی در

    فقط اینکه: صد حیف عمری که در این ره صرف شد، کسی قدردان نشد و درک نکرد!
    به عبارتی ساده تر، در واقع نفهمید و شعور این را نداشت که قدردانی کند ودرک کند، همین!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    درود بر اقای کمیجانی تاحالا خوب دفاع کرده اید ممنون خدا یار ونگه دارت

  • ناشناس ارسالی در

    ۱۵سال است معلم شش پایہ ابتدایی ھستم ۳سال در مدارس عشایری و۱۲ سال روستاھای دور افتادہ ھمیشہ درگیر قسط ومسدودی چندرغاز حقوق بخاطر ضمانت دیگران و میبینم با احترام بہ چوپانان کہ حقوقی بالاترو رفاھی بھتر و با ناز وادا نزد صاحب کار و من معلم حقوقم بہ ۱۰روز نمی رسد تا در از روی این پاشنہ بچرخد تغییری در جامعہ نخواھد افتاد چون موتور محرکہ جامعہ معلم است نہ شغل ھای دیگر

  • بهروز ارسالی در

    سلام بزرگوار... خیلی عالی بیان کردید...م اهم مثل شما سی سال ازعمرمان راوقف دانش‌آ موزان کردیم ودربهارزندگیمان به این مرزو بوم خدمت خالصانه کردیم....ولی هروقت خواس تیم ازحقمان دفاع کنیم دولتمردان اینگونه با ما رفتار کردند

  • ناشناس ارسالی در

    معلمانی که من میبینم هیچ غلطی نمتوانند ب کنند و از حقوقشون هم خیای راضی هستند۰😂💩

  • ناشناس ارسالی در

    حق معلمیه روان انسان در بهترین دوران زند گی انسان هست از پزشکی که با جسم بیمار کا ر دارد کمتر نیست

  • داود ارسالی در

    پاداش بازنشسته فرهنگیان بعد از یکسال چه زمان پرداخت میشه لطفا بازتاب بدین

  • ناشناس ارسالی در

    جدال چیه هر موقع چشاتون دچار ابریزش اشعه موبایل بشه حالی میشید .برو ضرر اشعه مو بایل رو در اینترنت مطالعه کن .

  • ناشناس ارسالی در

    ما از پس اندازمون خرج کردیم ولی تحمل کردیم .ما درک بیشتری از مشکلات کشور داشتیم .

  • علیرضا کرامتی ارسالی در

    احسنت به قلم رسای تو هموطن گرامی و زخم خ وزه از این مدیران بی کفایت

  • امینی ارسالی در

    فوق العاده بود دستمریزاد

  • احمد ارسالی در

    مگه قحط الرجال است که رئیس کانون را یک ب ازنشسته نمی گذارند اصلا این آقا و وزیر آ موزش وپرورش درد زیر مجموعه خود را می دان ند

  • ناشناس ارسالی در

    معلمی که نمیتونه حق خودش رو بگیره، نمیتو نه به شاگردهاش یاد بده که حقشون از در جا معه بگیرند. ۱۰ ساله همگی مدعی هستیم ولی نتونستیم حق قانونی خودمون رو بگیریم. این بار با قانون همه و هیچ برخورد میکنیم.

  • علی ارسالی در

    متاسفانه همیشه آموزش وپرورش وزیری ضعیف داشته و هیچ وقت وضعیت حقوق و معیشت کارمندان وزارتخانه اش برایش مهم نبوده حتی گاهی طلبکار هم هست از معلمان و دنیال صدور کارنامه برای معلمان بود کاش برای خودش هم کارنامه صادر میشد تا رفوزه شدنش را ببینیم

  • صادق ارسالی در

    سلام ضعیف تر ین قشر جامعه درعوض مهمترین قشر جامعه آینده سازان کشور
    معلم به جای درسدر فکر معیشت خود و خانواده است ا ز طرف دیگر دانش آموزان بی سواد بار می آی ند

  • حمید ارسالی در

    البته انچه بجایی نرسیده و نرسد فریاد است

  • محمدجان ارسالی در

    درودوآفرین برشما بااین تحلیل زیباودقیقتا واقعا چرااین تفاوت حقوق ها دروزاتخانه ها ی مختلف توسط رهبری ورئیس جمهوربررسی نمی شود.چون همان طورکه بیان کردنداین بی عدال تی درپرداخت هاریشه بسیاری ازاعتراضات ونا رضایتی ها می باشد.

  • ناشناس ارسالی در

    سلام هر گاه در مجموعه نظام جایگاه معلم ک ه ریشه فرهنگ یک جامعه است بداند هر گز بر ای معلم تعیین تکلیف نمی کند سعدی میفرمای داستعداد بی تربیت دریغ است و تربیت نا مس تعد ضایع حرفی ندارم بگذار فکر کنن بر این جمله کوتاه .....؟

  • غریبه آشنا ارسالی در

    با سلام و احترام خدمت شما دوستان گرامی در یک خانواده 4 نفره با اجاره نشینی با بچه های دانشجو چقدر باید در امد داشته با شد یک معلم سیب زمینی کیلویی 5 تومان پیاز 6تومان بادمجان 5 تومان تخم مرغ دانه ای 2 تومان مرغ ؟ تومان البته نان معلوم نیست چقدر پول برق معلو م نیست چقدر میاد البته ماکه صرفه جوی داریم کاز که خدا شکر آیا پرسنل آموزش و پرورش مثل بعضی سازمانها بن ندارن چرا خود رابه کوچه علی چپ می زنید بابا چشم معلم عینک نمی خواهد می گن سالی 200تومان هزینه می دیم آیا دیگر سازمانها این جوریه هزینه دندان فقط 50 تومان هزینه در یک سال است این کجاش رفاه معلم است در دیگر ارگانها ایطوری من که از دوستانم پرسیدم می خندن بخدا همکاری می شناسم صبحها رفتگی می کنه در یک شهر هم جوار صبح سر کلاس میره البته الان در فضای مجازی است اجاره نشین و دو دختر دم بخت و پسر دانشجو پیداکنید عشق به زندگی چگونه است


  • رضا ارسالی در

    سلام
    بالاخره رسانه ها باید یه خبر پخش کنند دیگه؟؟؟

  • عبدالمالک شه نوازی ارسالی در

    رتبه معلمان بهم نزنید معلم شاغل جانباز ش یمیایی با بدن زخم کار می کند و به دانش آ موزان تدریس میدهد چرا حقوق معلم شاغل شیم یایی کم می باشد حقوق معلم شاغل شیمیایی چ هل میلیون باشد تا درمان دارو و تدریس راح ت انجام شود با احترام معلم شاغل شیمیایی

  • ناشناس ارسالی در

    گل گفتی ونوشته ای ای برادر وهمکار گرامی . من فکر میکنم از این به بعد یک معلم فقط باید برود کلاس ونقش مبصر را بازی کند . چون هیچ کس از دولت ومجلس وسایر مسوولان کمترین ارزشی به کار معلم نمی دهند ومعلمان را اضافه ومصرف کننده می دانند . ـچون این مسوولان عمدا نمی خواهند که مملکت انسانهای با سواد وکاربلد داشته باشد تا نکند یک زمانی پا روی جاها ومیزهای این اقایان بگذارند معلم با ۲۹ سال سابقه با حقوق ۶میلیون ومدرک فوق لیسانس . ایا واقعا سایر دستگاهها کارمندانشان با ۲۹ سال سابقه ومدرک ارشد نیز همین مبلغ را دریافت می کنند ؟

  • ناشناس ارسالی در

    عالی

  • ناشناس ارسالی در

    انشاالله که خدا لعنتشون کنه ،هرموقع انتخ ابات میشه دست بدامن معلم میشن قولی هم می دن بعد باکمال وقاهت ونامردی زیرش میزنن وانکار میکنن اگه پول دزدی فقط یه آقازاده رو بدن بودجه کل آموزش وپرورش تامین میشه

  • م.ن ارسالی در

    ما اگر رتبه بندی نخواهیم باید کیه ببینیم ،مثل این گداها،گیر یک مشت آدم تنگ نظر کل اش افتادیم ،فقط مملکته به آشوب نکشید، هم ش سر،و تهش مال خودتون،آغازاده هاتون توی خارج میشن گناه دارن

  • ناشناس ارسالی در

    سلام.

    دوستان؛ نظر من این هس تش که برای وزیر، حقوقی واریز بشه به اندا زه حقوق من.شاید سر عقل بیاد و فکری به حا ل ما کنه. وگرنه تا زمانی که ایشان بیشتر از ما حقوق بگیره‌ محال از شکم گرسنه ما خبر داشته باشه.
    شعری هست در زبان ع ربی؛
    لا یولم الجرح الا من به الم.< br /> زخم فقط صاحبش را می رنجاند.

  • بنده خدا ارسالی در

    فایده این حرفها چیه؟خودشون رازدن به خواب ،حقوق یه فرهنگی اریک کارگر ساختمانی کمتر ه

  • عبداله ارسالی در

    تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف متاسفیم که نمایندگانی همچون ناد ران و طغیانی حقوق شش میلیونی بازنشسته را زیاد و افزایش ناچیز به ان را تورم زا میدونند لطفا برید مطالعه بکنیدکه اولا عاملهای تورم را شناسایی کنیدو دوما بتونید یک نماینده ی بزرگ باشید

  • ناشناس ارسالی در

    240 عدد گوسفند در مجلس نشسته اند با حقوق بالا اما وقتی اسم رتبه بندی میاد این ۲۴ ۰ گوسفند که چوپان آنها قالی باف است یک ب ار تذکر نمی دهند ویا چرا به ایشان اجازه میدهن که بعد چندسال چکش کاری وتا مرحله آ خر رسید که گفت بار مالی میخاد

  • محمدرضا ارسالی در

    سلام‌بنده به‌عنوان‌‌کارمند‌باسمت‌سرایدار ‌ درآموزش‌وپرورش‌‌کار‌می‌کنم‌وحکم‌ من385 00تومان‌وخالص‌دریافت‌من‌3045000 تومان‌اس ت‌خواهشایک‌ نگاه‌به‌ماهم‌کنید‌ماهم‌کارمن ددولت‌ هستیم‌باتشکر

  • عباس‌صالحی ارسالی در

    آقای رهبر عزیز رئیس‌جمهور گرامی نمایندگا ن محترم مجلس شورای اسلامی وزیر محترم آمو زش‌و‌پرورش رئیس سازمان برنامه‌و بودجه
    با احترامات بی‌کران و با الفاظی که ش ما دوست دارید با کمال ادب و احترام سخنم را آغاز نمودم و بپایان میرسانم
    عزی زان فرهیخته من و امثال من که ۳۰سال یا کم تر در آموزش‌و‌پرورش زندگی کردیم الآن منت ظریم تا از ما بابت این سال ها از ما سپاس گزاری کنید البته شما توان این کار را دار ید یکی از این مدل کارها لوح تقدیر کاغذی است که بی‌ارزش است وام ۱۸درصد است که آنه م بسیار بی‌ارزش است دعودت در کنفرانس‌ها و مجالس است که آنهم ارزشی ندارد و .....< br /> بنظر این فرهنگی که بزرگ شما هستم(آ نکه حرفی یا کلمه‌ای به من بیاموزد....) ک ه سی سال با عشق و تلاش در کنار فرزندان ش ما عمر و زندگی زیبایی را گذرانده‌ام اینس ت که بعد این سی سال مرا از خجالت خانواده و دوستانم و نزدیکانم و دورانم برهانید ا گر چنین کردید که وظیفه‌ی خود را بکمال رس انده و اینهمه سالهای سخت را در پایان ایا م زندگیم بشیرینی مبدل کرده‌اید و اگر این وظیفه‌ی حیاطی را انجام ندادید با اینکه با شما دوست هستم اما شروع بمبارزه با زشت ی و پستی عملکرد شما روی می‌آورم اما بدان ید که من ضد انقلاب عزیزم و کشور عزیزم و مردم و نظام عزیرم نیستم ولی اینکه حقم ضا یع گشته ناراحتم و بدنبال انتقام از نداشت ه‌هایی که حقم بوده هستم گر چه این جان شی رینم را فدا کنم...
    فدای همه‌ی خوبا ن دانایان و اجرا کنندگان عدالت و حق و حق یقت در جهان هستی که برترین آنها خداست. با سپاس از آنها که متفکرانه و عامل به حق‌و‌حقوق ملتند.

  • ناشناس ارسالی در

    همان موقعی که جناب روحانی ریس جمهور تعدادی از ایرانیان خطاب به معلمان گفتند( که چه کسی گفته بیایید و معلم شوید و اگر می دانید حقوقمان کم است بروید ) باید فاتحه فرهنگ و آموزش و پرورش را خواند. کدام منطق می پذیرد لایحه دولت به مجلس برود و قانون شود و عده ای نادان مخالفت کنند و قانون را وتو کندو. آیا می دانند دود این خرابکاریها به چشم چه کسانی خواهد رفت؟

  • ناشناس ارسالی در

    رتبه بندی مثل وعده دوچرخه پدر برای تابس تان فرزند است که هر سال به سال بعد موکول می شود .لطفا معلم را بیشتر از این بازیچ ه اهداف سیاسی نکنید 🙏‌

  • ع.م ارسالی در

    نماینده هاخرشان ازپل گذشته و فراموش کردن کی بودن دوره دیگررابرای انتخابات درنظر داشته باشند

  • ناشناس ارسالی در

    هردم از این باغ بدی می رسد. چرا مسئولین نظام با اعصاب مردم بازی می کنند . کل است ان خوزستان کم است حالا نوبت کل معلمان کش ور است!!! بس کنید مسئولین قضایی مسببین م وانع را شناسایی و به است مجازات برساند . آنهایی که کارشان کارشکنی است نه کارشناس ی چه کاره مملکت هستند که اینگونه با اعصا ب مردم بازی می کنند

  • محمدتقی حسن زاده ارسالی در

    سلام عجب درعمرمان، حرفی حسابی خواندیم. قطعا این حرف حساب را همان افراد مغز کوچک تکیه زده بر کرسی های بزرگ،هم باید ب خوانند

  • ولی نسب ارسالی در

    بسیار ممنون وتشکر از کلام صریح جنابعالی در بیان حقایق.
    باشد که مسئولی اندک ی وقت بگذارد برای درد دلمان.
    ولی ه یهات!!

  • سحر ارسالی در

    همین حقوقی که میگیرن کافیه.امسال معلم دخ ترم ۲ماه دو هفته کلاس تعطیل کرد گفت من ک رونا گرفتم حالم خوب نیست البته همشون انج وری نیستن ولی اکثرا بیسواد بی فرهنگ هست ن همین حقوق کافیه براشون

  • تقی ارسالی در

    با سسلام. هر که میاد تو وزارت سه سال طول میکشه بفهمه مشگل کجاست چگونه با کدوم بوجه حل میشه. بعدم هم که میگه من که یک سال دیگه بیشتر نیستم. بذار بعدا ببینم چی میشه. اموزش پرورش بخدا پوکیده. اصلا نه معلم نه محصل روحیه درس مشق ندارند. همین طور الکی هر که کاری دست پاه شکسته میکنه. ولی در مجموع به عقب دارند بر میگردن. تو این خرتو خری اقتصادی حقوق زیر ۲۰ میلیون فلاکت است.

  • ناشناس ارسالی در

    خدا لعنت کند وزیر بی کفایت ودر کل الاغ آموزش و پرورش را. اعدام کمترین مجازات است. خدا بیامرزد رضا خان بزرگ را زنده شود همه ی آنها را اخته کنذ.

  • محمد ارسالی در

    در کشوری که حقوق کارگران و کارکنان زحمتک ش بر مبنای اداره کار مشخص است نباید به ا فراد شاغل دیگر فراتر از آنها داده شود حا ل آن که افراد گروه اول شرایط کاری بسیار سخت تری دارند. افرادی که غالبا به عنوان معلم وارد آموزش و پروش شده اند جدای از ح ق یا ناحق بودن استخدام، حدود ۵ ماه از سا ل تعطیل هستند و ساعت کاری آنها در هفته م شخص است و پنجشنه و جمعه هم تعطیل اند. حق وق این افراد هم باید متناسب با کار و میا نگین درآمد سایر افراد جامعه باشد و نه بی شتر.

  • سارا ارسالی در

    ازبس برای فرهنگیان بیچاره های وهوی کردن. ملت فکر کردن چه خبره.فقط تندتند.خبردروغ میدن .درعمل هیچ کاری نمی کنن.ولی بقیه می گن آیا چه شده.ازقدیم گفتن آواز دهل شنیدن ازدورخوش است.ولی این همه دروغ اردور هم خوش نیست

  • ناشناس ارسالی در

    معلومه که رتبه بندی رو اجرا نمیکنن آخه ا نتخابات تموم شد دیگه فعلا کاری به فرهنگی ان ندارن به تبلیغ هم نیاز ندارن ، تا چها ر سال دیگه هم خدا بزرگه 😏

  • ناشناس ارسالی در

    فعلا که طرح رتبه بندی فرهنگیان توسط مجلس انقلابی هیچ شد . قصه پر غصه معلمان
    بعد از رای گیری دوباره همه شع ارها دروغ از آب درآمد. معلمین را لطفا ب ازیچه انگیزه های سیاسی خود نکنید

  • س -ا ارسالی در

    درود برانسان های فزهیخته ونیک اندیش
    بانظرات شما کاملا موافقم تا وقتی که ی ک فرهنگی غم نان داشته باشد نمی توانیم ان تظار تعالی دردانش آموزان ودرنسل اینده سا ز جامعه راداشت تا زمانی که روح وروان معل م درگیر مسایل پیش پا افتاده ومادی باشد ن باید منتظرخروجی انسان ازسیستم اموزشی راد اشت واقعا برای همه ی مسئولان این امر متا سفم

  • سعید ارسالی در

    یادتان‌ باشد‌ همیشه‌ آدم‌های‌ خود‌خواه‌ و حسود‌‌ و سنگدل‌ و ظالم‌ریاست‌طلب‌می‌شو ند‌ و برای‌به‌دست‌ آوردن‌کرسی‌ریاست‌ از‌ هر‌راهی
    ‌وارد‌می‌شوند‌ وبلاخره‌ مو فق‌ می‌شوند‌
    حال‌شما‌ چه‌انتظاری‌ا ز‌ مسئولینی‌ دارید.‌که‌به‌ کرسی‌ ریاست‌ر سیدند‌ونیت‌ باطنشان‌ را‌به‌شما‌گفتم

  • ناشناس ارسالی در

    احسنت،شیرمادرحلالت باشد.ماهم ۲۲سال تو ای ن سیستم داریم جون می کَنیم، خونِ دلها می خوریم.متاسفانه تواین مدت برخی مسئولینِ ک وتوله‌ی کوته فکر اصلاً کاری به وضعیت این قشر بسیارزحمت کش ودلسوز ندارند.😢🙏

  • فرهاد ارسالی در

    واقعا آقای علیرضا صمدپور حرف دل سالهای س ال من معلم و همه فرهنگیان و چه بسا بقیه ارگانهایی که از تبعیض در حقوق و ومزایا ر نج می برند را خیلی شیوا و روان به رشته ی تحریر در آورده مرحبا و درود به این معلم و روزنامه نگار باز نشسته از ماسوله.

  • ناشناس ارسالی در

    رتبه بندی مال انتخابات بود .برو 4 سال بع د بیا رتبه ات را از بند خارج کنند.

  • morde ارسالی در

    هروقت میخوان چند قروشی به این معلم های بدبخت اضاف کنند فورا رسانه ایش می کنند چرا اضافه کردن حقوق قضات، بیمه ای ها، جهدکشاورزی و..... رارسانه ای نمی کنید چون مسئولین سازمانشون عرضه داره مابه حاجی میرزایی نگاه می کنیم نمیتونه خودشوشوکنترل کنه تابرسدبه یک وزراتخانه

  • حسین کلانتری ارسالی در

    متاسفانه رتبه بندی از سال ۶۳ تاکنون مطرح هست وهمچنان ابزاری است برای ساکت کردن معلمان ،باید درک کنیم اموزش در کشور ماکسب کارمحسوب میشه ومعلم ابزاران پس امید به این دغل بازیها نبنیدیدهم اکنون حقوق یه معلم تازه وارد به بهددانشگاه بیستر از ۱۲ میلیون است وحقوق یه معلم در اموزش وپرورش بامدرک دکترا و۳۰ سال سابقه ۹ میلیون وهم دریف این اقا در دانشگاه بیش از ۲۵ میلیون از بیت المال حقوق میگیردعدالت کجاست

  • بی نام ارسالی در

    احسنت دست مریزاد
    خداکندوزیران ناکا رامدوبی کفایت لااقل دراین فرصت پایانی ان دکی ترس ازعدالت وقضاوت خداونددرشب اول قب روتنهایی وتاریکی ووحشت ان لحظه رادرک وبر ای احقاق حق کارمندان وبازنشستگان وزارتخا نه تحت تصدیشان تلاش کنند

  • حسین.غ ارسالی در

    جای بسی تاسف برای بی سواد هایی که تکیه ب ر مسند نمایندگی زده اند.متاسفانه معلمان نسبت به ارگان های دیگر دولتی وضعیت مطلوب ی ندارند،فقط از راحتی کار معلمان حرف می‌ زنند همانهایی که وظیفه بزرگی برای تربیت آیندگان دارند.اگر همین منوال پیش برود ان گیزه برای تدریس فروکش خواهد کرد هر چند ک ه همین الان با این وضعیت اقتصادی بد و تو رم بالای ۱۰۰ درصد قشر فرهنگی فقط و فقط ب ه خاطر دانش آموزان عزیز زحمت می کشند و ا ز جان و دل کار می‌کنند و الا هیچ انگیزه ای وجود ندارد.

  • زخم خورده ۸س.د.م ارسالی در

    صد سلام وصد آفرین بر این نقد زیبا و رسان . وهزاران نعلت بر مدیران ناکارمد وبی کفا یت در آموزش وپروش .من معلم باید مسافر کش ی کنم تا بتوانم کمی از زخمهای زندگیم را درمان کنم.اینهمه ظلم وبی عدالتی تا کی؟ و گله مندم از همکاران عزیزم که ساکتند ودم نمیزنند.تا بچه گریه نکند مادر شیرش نمیده د. خواهشا تکانی بخودتون بدید تا این نابس امانی به سرانجام بشیند. موفق وپیروز باشی د

  • ناشناس ارسالی در

    خدالعنتشون بکنه از کارگزین ورییس اداره خودم یعنی بزمان استان سیستان و بلوچستان بنده بامدرک فوق‌لیسانس سابقه ۲۶ سال خدمت حقوقم ۶ میلیون ودریافتی ۵۱۰۰ خداراخوش میاد با پنج فرزند چ‌جوری زندگی خودم را اداره کنم اگر نان وماست تنها با یک وعده تخم‌مرغ صبحانه ازنیمه ماه به بعد باید گدایی کنم آقای وزیر بی‌عرضه مدیرکلی واسه ما گمارده‌ای که بیش از ده مرتبه حضوری و تلفنی بهش گفتم به رییس اداره ما یک تذکر بده که دست از مسایل سلیقه‌ای وخانوادگی بردار به ناحق حقوق ما را پایین نزنه متأسفانه چون رییس اداره فامیلش سجادی هست وتظاهربه انقلابی بودن میکند این مدیرکل ازش میترسد هنوزپاچه‌خواری آن را میکند روزقیامت اگرخدایی وجود دارد یقه‌همتون را میگیرم آخه چقدبی‌عدالتی وظلم کاری کرده‌اید که بنده از انقلاب و ایرانی بودن خودم شرمم میاد

    • ناشناس ارسالی در

      منتظر باش روز قیامت یقشونو بگیر ،البته ی قه ندارن چون کفن یقه نمیذارن ،تازه کفنه هم پوسیده ،نمیشه محکم گرفت

  • گل ارسالی در

    اینهامعلمین عزیز وبازنشستگان گرامی رابه تمسخر گرفته اند، خداهدایتشان کند.

  • معلم ارسالی در

    کشوری که به معلم بها ندهد میشو د همین

  • ز.ر ارسالی در

    سلام
    صدای همه فرهنگیان ، دورود بر شرفت

  • Morteza ارسالی در

    تف به این مملکت، تف به این بی عدالتی
    لعنت بر همه اون هایی که اینگونه بی عد التی را ایجاد مردند، مطمئنا نتیجش رو هم میلینند و هم خواهند دید، من معلم وقتی تا مین نباشم دغدغه ام به هیچ وجه بچه های مر دم نخواهد بود که نیست

  • محمدضمانتی ارسالی در

    چرا روزنامه هایی چون کیهان وجام جم در خارج از کشور جایی ندارند ؟؟؟؟:::چون از همان اول دیدند تا دروغگو ونان به نرخ روز خورند !!!!!! مرگ بر آمریکا و اسراییل ومرگ بر منافق

  • ناشناس ارسالی در

    ی

  • سیدرضا ارسالی در

    مگه معلم همکارهای میکنن راحت میشنن خونه یامدرسه بابچه ها بازی میکنن سرماهم ۸میلی ون حقوق مفت میگیرن ماهم ۳۰روزبایدجان بدی م تا۳تومن اگه بدن بگیریم

  • ناشناس ارسالی در

    سخنان آقای علیرضا صمدپور ماسوله کاملا مت ین است و حق مطلب را ادا کردند امیدوارم و زیر آموزش و پرورش و مسئولان مربوطه از خو اب غفلت بیدار شوند

  • معصوم پور ارسالی در

    عالی بود همکار فرهیخته
    اما کو گوش شنوا،
    همه مسئولین بیسواد این مملک ت در خوابند

  • کتابون ارسالی در

    جانا سخن اززبان ما میگویی
    درود به شما عزیزفرهیخته درودبه قلم قوی وزیبای شم ا خداروشکر که هنوزافرادمسئولیت پپذیردرجا معه ی زخم خورده وبی روح معلمی توان سخن گ فتن ونوشتن دارد

  • ناشناس ارسالی در

    احسنت بر شما
    واقعا صحبت های جنجالی و دروغ .
    از رتبه بندی تا وام هایی که بی جهت اعلام می کنند و دروغ است .
    این ضعیف بودن مسئولان در عرصه ی کار را میرساند و بی تدبیری آنها .
    بچه ها را هم اینچنین گول نمیزنند .
    معلم ها را سر کار گذاشتند .
    ای خدا سکوت کنند مسئولین نالایق و اعصاب معلمان را تا این اندازه به هم نریزند .

  • ناشناس ارسالی در

    خدا پدرتو بیامرزه ،بازم به شما که اینارو میگین و ان شاءالله که درست بشه

  • صدای معلم ارسالی در

    همکاران عزیز،خداوند تمام تلاش و زحمات ما را میبیند و انشاالله به امید خداوند ،کا ئنات و جهان مسئولین را مجاب میکنند و ما به حق و حقوق خود میرسیم.توکل به خدا.

  • سید ارسالی در

    سلام لعنت بر بالا نشین بی درد,بر نماینده ای که خود احمقش زیر دست همین فرزانگان ب ه جا ونان ونوای رسیده حالا برای خود عزیز ی .این غلطها را میکند,خاک بر سر تان که نمیتوانید رفاه کسانی را ببینید که شما را از جهل ولجن بیرون آورد,تنگ نظران جاهل بی سواد که با دروغ وپارتی تکیه بر جای بزرگ ان زده لعنت برتو

  • کریمی قدوسی ارسالی در

    احسنت بر معلمان شجاع ایران اجرکم عندالله
    دوستان عزیز ،دنبال کار دیگری برو ید. تاکسی تلفنی، سیگار فروشی،میوه فروشی. ...

  • سید هرندی ارسالی در

    معلمی در این کشور هیچ ارزشی ندارد و افر ادی فقیر و محروم بیشتر جذب این شغل می شو ند.
    رتبه بندی اجرا نخواهد شد. جمع یت معلمان زیاد است.

  • معلم ارسالی در

    با سلام ودرود خدمت یکایک همکارای عزیز ومحترم

    واقعا باید به حال خود گریست ، تعدادی افراد بیسواد و خودخواه بر مسند تکیه زده اند ودرک درستی از نام وکار معلم ندارند ، آنها چه می فهمند حق یعنی چه! آنها چه می فهمند بعد از سی سال کار کردن یک معلم همچون خودم یک مسافرت آبرومندانه در خور خود ندیده به خاطر زیادی خوری افراد بی خردی که نجومی حقوق می گیرند ،جهان رو سیر می کنند .
    سواره کی می تواند حال و روز پیاده رو بفهمد !
    متاسفم برای خودم وهمکاران عزیزم ،همواره فریب این نااهلان را باور کردیم. وبه خاطر دانش آموزان وفرزندان سرزمین ایران ، با دنیایی مشکل ومشقت تسلیم این همه بی عدالتی شدیم.

    ازماست که برماست.

  • ناشناس ارسالی در

    درود بر شرف شما
    حرف حق زدید

  • ناشناس ارسالی در

    معلمها مقاله خوب مینویسن ولی یه مشکل این جا هست ،اونهایی که قراره مشکل حل کنن سوا د مقاله خوندن ندارن ، یعنی سواد بدرد بخو ری ندارن که کارها اینطور شیر تو شیر نمی شد، با نامه نگاری دراین خراب شده هیچ مشک لی حل نشده ونخواهد شد ،اصلا مشکل رو برای این درست کردن که حل نشه ، همین صندوق ذخ یره فرهنگیان ،با پول معلمها راه اندازی ش د ،میلیاردها اختلاس کردن یه وام به معلم ندادن سهام هزاران شرکت رو گرفتن ولی برای معلم شندر غازی انهم بعد بازنشستگی پرت م یکنن جلوش ،اگر فقط سهام میدادن از همون ش رکتهایی که گرفتن الان همه معلمها میلیارد ر بودن ،هیت مدیره صندوق هرسال پاداشهای چ ند صد میلیونی برمیدارن ،اگر معلمها عرضه داشته باشن وبتونن این رهزنان رو وادار به تبدیل پول سپرده شون به سهام کنن هیچ معل می به وام نیاز پیدا نمیکنه به همین خوشمز گی

  • ناشناس ارسالی در

    خداوکیلی معلمی حقشون نیست حقوق انقد بالا یی بگیرن.
    ماکارمندان بدبخت ۳۰ روز در ماه در ۱۲ ماه سال سرکاریم برای حقوق ز یر ۵ میلیون.
    شماها که یک سوم از سا ل رو هم سرکار نیستید.
    دم تمام افر ادی گرم که میخان عدالت برقرار باشه .

    • پدرام امیری ارسالی در

      فشارکاری که شماداریدنصف یک معلم دبیرستان هم نیستیدحتی اگه دوبرابرمعلم هم کارکنی جنااااااب

  • Barzegar ارسالی در

    حقوقمون کفاف زنده موندن مون رو هم نمی‌ده
    چرا کسی کاری نمیکنه

  • انسانیت ارسالی در

    بی انصاف من معلم نیستم ولی معلم داشتم در مورد معلمان اینگونه صحبت و قضاوت نکن معلمان نقشه راه کشور چراغ روشن هستن همیشه در صحنه حاضرند ولی برای دادن حق و حقوقشان بی عدالتی میشه کارمند یک ساعت در روز پشت میز کار مفید انجام نمیده حق ماموریت داره اضافه کار داره یا جای به مراکز استان سفر میکنن مکان ایاب وذهاب رایگان دارند معلم کجا دارد اینا رو یک ساعت تدریس معلم برابر هست با یک هفته کار کارمند اندکی تفکر خوب هست

  • ناشناس ارسالی در

    متاسفانه در مملکت ما تنها چیزی که وجود ن دارد عدالت است .مملکتی که دم از اسلام می زند . بیت‌المال را غارت می‌کنند.و دزدی های یکدیگر را توجیه می‌کنند.هر وقت که صد ای اعتراض می شنوند میگویند آشوب گر لعنت بر شما مسولین دزد ولی کفایت

  • ناشناس ارسالی در

    قضیه ی رتبه بندی معلمان از زمان آقای خاتمی وقتی آقای نجفی وزیر آموزش وپرورش بود شروع شده هنوز هم ادامه داره وبه نتیجه نرسیده وبامزه اینه که آقایان حالا سعی می کنند همه ی کاستیها را گردن مجلس یازدهم بیاندازند وادعای باسوادی دارند ومجلسیهای یازدهم راهم به بی سوادی وغیره متهم می کنند خوب شما که وارد بودید وباسواد چرا تو این بیست سال واندی هیچ کاری نکردید ؟

  • بچه معلم ارسالی در

    آقایان مسول الان که یه پست عالی دارید می دانید از زحمات معلم است کل مقام آرام دنی ا مدیون معلم هستن بخدا حق دارن گلایه کن ند باید بشنوید وبرایشات ارزش بدهید از تم ام مسولیت بعید است حق معلم هاشون راندونن د

  • حمید ارسالی در

    باسلام
    بسیار عالی گوشه ای از درد خ ود و همکارانتان را نوشتین ولی افسوس که گ وش شنوایی نیست.این دولت نه تنها فاصله ها رو بیشتر و بیشتر کرد بلکه چند ریالی که از زندگی و خانواده و بچه هامون زده بودیم برای فردای خانواده مان یکباره در بورس ا ز جیبمان خالی کردند.
    کجای دنیا این گونه با مردمشان برخورد میکنن و آنها را ف ریب می‌دهند برای دزدیدن اموالشان.
    امیدوارم خداوندآه و بغض و فریادمان راببی نید و بشنود و به فریادمان برسد .

  • محمد عارف ارسالی در

    باسلام احسنت بر شما و دیدگاه شما
    م ازیاد هستیم زیاده نیستیم سرمایه اصلی این مملکت در دست ما آینده داران مملکت در دس ت ما پرورش می یابند سزاوارنیست اینگونه ب رخورد شود اکثر قریب به اتفاق خانواده ها این دوسال قدر و منزلت و جایگاه معلمان را بیش از گذشته دریافتند و پی به وجود معلم ان را بردندوفهمیدن و شرایط سختی کار معلم ان را دریافتند اما برخی مسئولین ما هنوز در خواب غفلتند امیدوارم بیدار شوند

  • ناشناس ارسالی در

    مسئول بی عرضه ننگت باد .

  • ذاکری ارسالی در

    ای مسئول بی عرضه ننگت باد

  • ناشناس ارسالی در

    سلام من فرزند یک فرهنگی هستم به تازگی ازدواج کرده ام و برای تهیه مهجزیه وام گرفتیم پدرم با حقوق اندک و مشکلات فروان اقساط را پرداخت کرده و با سختی روزگار می‌گذراند و من به این خاطر بسیار ناراحت هستم... کودکی مان با حسرت های فروان گذشت حسرت لباس خوب میوه و... کاش مسئولان کمی درک کنند نداری شوخی نیست

  • سهیلا حناچی ارسالی در

    قلم حق شما درد دل ما معلمین این سرزمین است امیدوارم گوش مسولین شنوای .....به امید حق

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها