|
کدخبر: 178258

خداحافظی با «شاد» در پساکرونا؟

نیلوفر شرفی گفت: برای دوران پساکرونا تلاش می‌کنیم شبکه شاد به عنوان ابزار کمکی معلم برای تکمیل آموزش‌های حضوری باقی بماند.

آموزشی خداحافظی با «شاد» در پساکرونا؟

شبکه شاد به عنوان بازوی قدرت در ایام کرونا به عنوان یار آموزشی کشور محسوب می‌شود. حال در ایام تابستان و پساکرونا روند کارایی این نرم افزار نیازمند بررسی است. این در حالی است که در دنیا آموزش‌های از راه دور و آنلاین به عنوان یکی از ابزارهای مناسب استفاده می‌شود.

ثبت اطلاعات دانش آموزان و معلمان در سامانه سناد

نیلوفر شرفی، مسئول شبکه شاد به خبرنگار برنا گفت: برای تابستان برنامه‌های مختلفی در نظر گرفتیم. برای ما مهمترین کار هماهنگی برای شروع سال تحصیلی جدید است. تجربه این کار را از سال گذشته داریم که اطلاعات دانش آموزان و معلمان از سامانه سناد دریافت می‌شد.

او افزود: امسال با سامانه سیدا مواجه هستیم و اتصال به این سامانه را برای تشکیل کلاس‌های دانش آموزان دنبال می‌کنیم.

امکانات برای آموزش مجازی و حضوری فراهم است

شرفی ادامه داد: با وجود اینکه تاکید وزیر آموزش و پرورش و تمامی مسئولان آموزش و پرورش همواره بر حضوری شدن آموزش‌ها بوده اما به هر حال تاکنون این امکان فراهم نشده است. اینکه کرونا تا چه زمانی ادامه داشته باشد مشخص نیست. برای همین همه حالت‌ها را در نظر گرفتیم و آمادگی لازم هم برای آموزش مجازی و هم آموزش حضوری در سال جدید را فراهم می‌کنیم.

برنامه‌های دانش آموزان برای تعطیلات تابستان از طریق شبکه شاد پیگیری می‌شود

مسئول شبکه شاد عنوان کرد: برای تابستان برنامه‌هایی برای اوقات فراغت دانش آموزان در نظر گرفتیم. دانش آموزان در تابستان دو نیاز اصلی دارند که اول اینکه دانش آموزان برای ورود به سال تحصیلی بعدی آماده شوند و اگر کم و کاستی در آموزش سال گذشته داشتند برطرف شود. همچنین اوقات فراغت و پرداختن به علایق و فعالیت‌های فوق برنامه است.

او درباره دیگر خدمات از سوی شبکه شاد برای ارتقای کیفیت آموزش به دانش آموزان افزود: برای نیاز اول قابلیت تدریس برتر را در نظر گرفتیم. در گذشته در صفحه شخصی معلم امکان بارگذاری محتوا در بخش تدریس برتر وجود داشت. اکنون دانش آموزان هم می‌توانند در صفحه شخصی خود از مطالب مرتبط با پایه خود یا پایه‌های پایین‌تر و بالاتر برای افزایش آمادگی ورود به سال تحصیلی جدید استفاده کنند.

شرفی ادامه داد: البته استفاده از این سرویس‌ها کاملا اختیاری است و صرفا برای کمک به دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

قابلیت‌های شاد در پساکرونا هم استفاده می‌شود

مسئول شبکه شاد تاکید کرد: برای دوران پساکرونا تلاش می‌کنیم شبکه شاد به عنوان ابزار کمکی معلم برای تکمیل آموزش‌های حضوری باقی بماند. شاد به این دلیل که توسط افراد زیادی در آموزش و پرورش نصب شده و مورد استفاده قرار گرفته، قابلیت‌هایی دارد که توسط سایر ابزارهای آموزشی قابل جایگزینی نیست. برای مثال شاد یک بستر ارتباطی قوی برای اعضای خانواده بزرگ آموزش و پرورش است که توانست حتی در دوره کرونا، پیوندها و ارتباطات را در سطح ملی گسترده‌تر کند و بیشتر از قبل این ارتباطات را برقرار کند. این قابلیت‌های شاد بی‌سابقه و ضروری است در پساکرونا هم از آنها استفاده شود.

 

ارسال نظر