|
کدخبر: 177613

بررسی ضرورت اجرای طرح رتبه‌ بندی معلمان

مسؤول مرکز مطالعات جمعیت فرهنگیان جوان کشور گفت: شایسته‌سالاری در عرصه انتخاب مدیران در تمام سطوح، نگاه به اقلیم و بوم در طراحی کتب درسی، اجرای نظام رتبه‌بندی به معنای واقع کلمه و افزایش سرانه مدارس از جمله اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است.

آموزشی بررسی ضرورت اجرای طرح رتبه‌ بندی معلمان

علیرضا باغستانی مسؤول مرکز مطالعات جمعیت فرهنگیان جوان کشور درباره مشکلات آموزش و پرورش اظهار کرد: کمبود نیروی انسانی، مسائل مربوط به حقوق و دستمزد، سرانه پایین مدارس، ارزشیابی‌های غیرواقعی و ساختگی، ساختار مدارس فرسوده و برنامه درسی متمرکز  از جمله مشکلات آموزش و پرورش است.

وی درباره رئیس‌جمهور موفق از نگاه فرهنگیان، گفت: رئیس‌جمهور موفق فردی عملگرا، آینده‌نگر و از همه مهم‌تر دارای برنامه در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است.

باغستانی در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین ویژگی وزیر آموزش و پرورش چه باید باشد، بیان کرد: مهم‌ترین ویژگی وزیر آینده از نظر من این است که از بدنه آموزش و پرورش باشد و ساختار آموزش پرورش را تجربه کرده باشد.

وی درباره اولویت‌های آموزش و پرورش برای بهبود شرایط، اظهار کرد: رسیدگی به مقوله شأن معلم مخصوصاً در حوزه اقتصاد و رفاهی، بازطراحی شیوه مدیریت در سطح کلان و نیمه کلان، استفاده از امکانات الکترونیک برای کاهش نیروها در سطح ستاد، رسیدگی به دانشگاه فرهنگیان و جذب هیأت علمی مؤثر و کارا، بازنگری در مقوله گزینش در آموزش و  پرورش و ورودی سختگیرانه‌تر نسبت به آن، شایسته‌سالاری در عرصه انتخاب مدیران در تمام سطوح، نگاه به اقلیم و بوم در طراحی کتب درسی، اجرای طرح رتبه‌بندی به معنای واقع کلمه و افزایش سرانه مدارس از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش است.

مسؤول مرکز مطالعات جمعیت فرهنگیان جوان کشور تصریح با بیان اینکه معلم، افسر سپاه پیشرفت کشور است، تصریح کرد: وضعیت آموزش و پرورش امروزی نمی‌تواند نیاز آتی کشور را برآورده کند و باید نسبت به وضعیت آن تجدیدنظر کرد و یا به عبارت دیگر تحول در آن لازم است که گام اول در امر تحول، تحول در فکر و انگیزه مسؤولان نسبت به آن است.

منبع: فارس
  • مهرداد ارسالی در

    یکی از کسانی که با سرهم کردن دروغ باعث شده که حقوق فرهنگیان اصلاح نشود خود آقای ترکمن است که نه از بدنه آموزش وپرورش هست، ونه از به مشکلات فرهنگیان توجه کرده.

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها