|
کدخبر: 176416

خبر جدید درباره طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی جزئیات طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش در کارگروه تخصصی این کمیسیون خبر داد.

آموزشی خبر جدید درباره طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش

 بررسی طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش در دستورکار اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در جلسه روز(سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ) قرار داشت.

اعضای کمیسیون در این جلسه نهایتا پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان و بررسی‌های طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش با کلیات این طرح با اکثریت آرا موافقت کردند.

در جزئیات این طرح آمده که آموزش و پرورش نسبت به کمبود معلم در نظام آموزشی خود اعلام نیاز کند همچنین بر اساس این طرح، ۶۰ درصد نیروها از درگاه دانشگاه فرهنگیان و ۴۰ درصد از طریق آزمون ماده ۲۸ جذب خواهند شد؛ در این آزمون برای افرادی که سابقه معلمی دارند و در گروه‌های مختلف معلمی از جمله نهضتی، حق التدریس، خرید خدماتی و غیرانتفاعی قرار دارند، ضریب مثبت در نظر گرفته خواهد شد.

در جلسه مذکور مقرر شد که جزئیات طرح تامین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش برای بررسی جزئیات به کارگروه آموزش و پرورش ارجاع شود تا مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گیرد.

بررسی جزئیات طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش

 احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از برگزاری جلسه اعضای کارگروه آموزش و پرورش کمیسیون برای بررسی جزئیات طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش خبر داد.

وی در تشریح جلسه اخیر کارگروه آموزش و پرورش ، اظهار کرد: کارگروه در این جلسه به بررسی جزئیات طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش ورود کرد و خواستار اعلام نیاز واقعی معلم و نیروی انسانی از جانب آموزش و پرورش شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه نماینده وزارت آموزش و پرورش نیز میهمان اعضای کارگروه برای بررسی این طرح بود، ادامه داد: براساس گفته نماینده آموزش و پرورش، در سال آینده تعداد ۹۵ هزار معلم بازنشسته خواهند شد که حدود ۴۰ هزار نفر آنان درخواست ادامه کار خواهند داد.

 فلاحی با بیان اینکه در این جلسه ماده یک طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش مورد ارزیابی قرار گرفت، افزود: در ماده اول این طرح وزارت آموزش و پرورش مکلف به اعلام نیاز واقعی خود به تفکیک جنسیت، دوره تحصیلی و گروه های شغلی شده است؛ در این جلسه همچنین درباره تعیین تکلیف تمامی گروه های معلمان از جمله حق‌التدریس، خرید خدمت، مربی پیش دبستانی، آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی و همچنین معلمان مدارس غیردولتی نیز بحث و گفت‌وگو شد و رسیدگی نهایی به آن به جلسات بعدی کارگروه موکول شد.

نماینده همدان در مجلس، تصریح کرد: طرح تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش پس از جمع بندی نهایی در کارگروه آموزش و پرورش در دستور کار اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار خواهد گرفت و پس از آن برای رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس خواهد شد.

منبع: تسنیم
  • ناشناس ارسالی در

    فرهنگیان عزیز به پویش تحریم نرفتن به مدرسه بپیوندید در صورتی که رتبه بندی فرهنگیان را اجرا نشود، وحقوق به حق 50درصدی ویژه کارکنان نرسند، یک پرستار شرکتی صفر کیلومتر 12 میلیون حقوق بگیرد ولی بنده با 27 سال تجربه کاری هفت مییلیون حکمش باشد که مالیات 400 تومانی میدهد اول ☆مهر#نه به کلاس ومدرسه.

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها