|
کدخبر: 171632

دانشجو معلمان به وزیر علوم نامه نوشتند

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خواستار حضور غلامی در این دانشگاه و پاسخگویی به عملکرد وزارت علوم در قبال دانشگاه فرهنگیان شد.

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نامه ای به منصور غلامی ، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، خواستار حضور وی در این دانشگاه و پاسخگویی به عملکرد وزارت علوم در قبال دانشگاه فرهنگیان شد.

در بخشی از این نامه خطاب به وزیر علوم آمده است:

مقام معظم رهبری سه سال پیش با حضورشان در دانشگاه فرهنگیان بیان کردند: امسال آن دیدار با معلّمین را -که در حسینیّه [امام خمینی (ره)] انجام میگرفت- تبدیل کردیم به این دیدار که به‌صورت مضاعف نمادین باشد: هم تکریم معلّم، هم تکریم دانشگاه معلّم‌پرور.

این جمله ایشان بیانگر اهمیت بالای دانشگاه فرهنگیان به دلیل ماموریت عظیم آن می‌باشد که ایشان شخصا برای تکریم دانشگاه معلم پرور فرهنگیان تشریف آوردند. در آن دیدار مهم ایشان توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان و همچنین تربیت معلم از طریق این دانشگاه را بیان کردند اما متأسفانه آنطور که باید و شاید به این مسئله توجه نشد و حتی بر خلاف فرمایش ایشان، جنابعالی نامه رسمی به رهبری نوشتید و به جای پاسخگویی در برابر عملکرد خود در این چند سال در قبال دانشگاه فرهنگیان، تامین معلم از طریق فارغ التحصیلان دانشگاه دیگر را پیشنهاد دادید.

متاسفانه در این ۸ سال دولت تدبیر و امید چند بار اقدام به انحلال و حذف دانشگاه فرهنگیان کرده است؛ از کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو معلم در سالهای ۹۲  الی۹۵  گرفته تا واگذاری دانشگاه فرهنگیان به دانشگاه پیام نور.

از طرفی جنابعالی در این چند ساله نه تنها ظرفیت هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان را افزایش ندادید بلکه ظرفیت را از ۱۰۰ نفر به ۵۰ نفر کاهش دادید؛ با این وجود اگر نبود حمایت های مقام معظم رهبری از این دانشگاه، معلوم نبود دانشگاه فرهنگیان الان در چه وضعیتی قرار داشت.

همه این موارد در جای خود مهم است اما جنابعالی حتی افتخار حضور در دانشگاه فرهنگیان هم نمی دهید و به همین دلیل با توجه به ماه‌های پایانی وزارت جنابتان پیشنهاد می‌شود تا با حضور خود در دانشگاه فرهنگیان پاسخگوی عملکرد وزارت علوم در این چند ساله در دانشگاه فرهنگیان باشید.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها