|
کدخبر: 163427 شاپور پشابادی

اختصاصی گسترش‌نیوز:

یادگیری مجانی انگلیسی با فعال کردن این گزینه

برای بسیاری از افراد سوال است که چگونه می‌توانند به زیرنویس انگلیسی محتواهای ویدئویی مختلف دسترسی داشته باشند. به نرم‌افزار خاصی نیازی نیست؛ در یوتیوب به‌راحتی می‌توانید به زیرنویسی انگلیسی، ویدئوها دسترسی داشته باشید.

آموزشی یادگیری مجانی انگلیسی با فعال کردن این گزینه

ممکن است بخشی از دیالوگ‌های انگلیسی را به وضوح تشخیص دهید اما بعضی کلمات یا جملات را متوجه نشوید. شما هم مثل بسیاری از افراد دیگر ممکن است دربه‌در دنبال نرم‌افزاری باشید که صدا را با دقت بالا به متن تبدیل کند اما به هدف خود نرسیده باشید. یوتیوب این مشکل را حل کرده است. برای بررسی بیشتر این ویژگی مفید با گسترش‌نیوز همراه باشید.

Cc را فعال کنید

برای بسیاری از افراد سوال است که چگونه می‌توانند به زیرنویس انگلیسی محتواهای ویدئویی مختلف دسترسی داشته باشند. به نرم‌افزار خاصی نیازی نیست؛ در یوتیوب به راحتی می‌توانید به زیرنویسی انگلیسی، ویدئوها دسترسی داشته باشید. کافی است گزینه cc را فعال کنید تا زیرنویس انگلیسی به صورت پیش‌فرض پخش شود.

فعالسازی-زینویس-در-یوتیوب۲

این قابلیت، چند فایده ارزشمند به همراه دارد: فرصتی برای آموزش زبان انگلیسی است و دوم کار سازندگان محتوای ویدئویی که به دنبال تولید محتوای آزمون پس داده و به قول معروف «کلیک‌‌خور» هستند را به شدت آسان می‌کند. برای بررسی بیشتر موضوع با گسترش‌نیوز همراه باشید.

عملکرد نه چندان خوب نرم‌افزارها

یکی از بهترین راه‌های یادگیری زبان انگلیسی، استفاده از محتوای ویدئویی است. فیلم‌ های سینمایی، سریال‌ها، مستندها و خلاصه محتوای ویدئویی، زبان‌آموزی را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل می‌کنند. به خصوص سریال‌ها برای یادگیری محاوره و اصطلاحات روز انگلیسی، ایده‌آل هستند اما این در صورتی است که حداقل در ابتدای کار به زیرنویس انگلیسی فیلم‌ها دسترسی داشته باشید؛ چون مهارت شنیداری زبان‌آموزان معمولاً در حدی نیست که همه کلمات و جملات را تشخیص دهند. از طرف دیگر مهارت «خواندن» بسیاری از افراد بالاست و حتی قادر به ترجمه متون پیچیده هستند اما در زمینه مکالمه و درک محتوای شنیداری، ضعیف هستند. به هر حال با جست‌وجویی کوتاه در اینترنت متوجه می‌شوید که بسیاری از افراد دنبال نرم‌افزاری هستند که صوت را به زیرنویس انگلیسی تبدیل کند. برای انجام این کار نرم‌افزارهای متعددی وجود دارد اما استفاده شخصی و پرس و جو از دیگران و بررسی نظرات آنها نشان می‌دهد که تقریبا هیچ کدام عملکرد ایده‌آلی ندارند. از طرف دیگر همه این نوع نرم‌افزارها پولی هستند و بعد از پایان دوره آزمایشی باید نسخه پولی را خریداری کنید که آن هم با توجه به محدودیت‌هایی که بیشتر کاربران ایرانی برای خرید و پرداخت دلاری دارند کار آسانی نیست. عیب دیگر نرم‌افزارها آن است که از همه فرمت‌ها پشتیبانی نمی‌کنند. البته مزیت نرم‌افزار آن است که همه محتواها را زیرنویس‌دار می‌کنند بنابراین برای تبدیل محتواهایی مثل فیلم‌های سینمایی مناسب هستند اما این امکان در یوتیوب (به دلیل حساسیت شدید این پلتفرم به کپی‌رایت) محدودتر است.

دقت صددرصدی زیرنویس‌ها

گوگل به عنوان یکی از پرترافیک‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی جهان چند سال قبل، قابلیت پخش خودکار زیرنویس برای همه ویدئوهای بارگذاری شده را فعال کرد. با فعال کردن گزینه cc هم‌زمان با پخش ویدئو؛ زیرنویس انگلیسی نمایش داده می‌شود. اگر محتوای موردنظر را دانلود کنید دیگر به زیرنویس آنها دسترسی نخواهید داشت اما جای نگرانی نیست چون راه‌حل ساده‌ای دارد: فایل زیرنویس را به صورت srt دانلود و آن را با نام یکسان با فیلم خود ذخیره کنید.

فعالسازی-زیرنویس-در-یوتیوب

ضریب دقت زیرنویس ۱۰۰ درصد است. اکنون دیگر نگران ریتم تند پخش نخواهید بود. ویدئو موردنظر خود را هر لحظه که بخواهید می‌توانید متوقف کنید و نحوه ادای کلمات و جملات را بارها و بارها گوش کرده و با زیرنویس مقایسه کنید.

به‌هرحال قابلیت گفته‌شده به خصوص برای کسانی که توانایی خواندن متون آنها در حد متوسط باشد بسیار مفید است و بعد از مدتی استفاده، سه مهارت دیگر آنها را به مقدار قابل‌‌توجهی ارتقا می‌دهد. از طرف دیگر به ویژه برای کسانی که دنبال تولید محتوای ناب و پربیننده و تبدیل آن به زبان فارسی یا دیگر زبان‌های مادری هستند مفید است و آنها را از نصب نرم‌افزارها یا صرف هزینه‌های جانبی برای ترجمه، بی‌نیاز می‌کند.

منبع: اقتصادنی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها