|
کدخبر: 288734 نعیمه صفری تبار

اختصاصی گسترش نیوز؛

۳ شب اقامت در قشم چقدر پول می خواهد؟

در این گزارش گشتی در جزیره قشم می‌زنیم و با قیمت تورهای آن آشنا شدیم.

گردشگری ۳ شب اقامت در قشم چقدر پول می خواهد؟

قشم جزیره‌ای نام آشنا برای افراد است. سبک زندگی، مهمان نوازی، رسم و رسوم جذاب مسافران را به این شهر جذب می‌کند؛ علاوه بر این جاذبه های گردشگری، طبیعت بکر و تماشایی این جزیره را برای گردشگران منحصر به فرد می‌کند.

این جزیره در جنوب کشور و در استان زیبای هرمزگان قرار دارد. قشم از شمال به بندرعباس و در بخش شرقی و جنوبی خود به ترتیب به جزیره لارک و جزیره هنگام منتهی می‌شود. جزیره‌های ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک نیز در همسایگی جنوب غربی این جزیره قرار گرفته‌اند و بزرگترین جزیره تنگه هرمز را احاطه کرده‌اند.

راه‌های رسیدن به جزیره

از راه دریایی و هوایی خود را به این جزیره می‌توانید برسانید. اگر راه زمینی را انتخاب می‌کنید با رسیدن به شهر بندرعباس که هم زمینی و هم به صورت ریلی انجام می‌شود می‌توانید ماشین خود را در لندینگ کرافت یا شناورهای خودروبر سوار کنید و با پرداخت هزینه رفت و برگشت خود را به جزیره قشم برسانید. این شناورهای خودروبر به طور شبانه‌روزی بین ۲ بندر پل و بندر لافت فعالیت دارند.

سفر-قشم

حتی اگر ماشین برده‌اید اما نمی‌خواهید با خود به قشم ببرید می‌توانید در پارکینیگی مطمئن پارک کنید و با اتوبوس‌های دریایی راهی قشم شوید. این مسیر با اتوبوس‌ها نزدیک به ۵۰ دقیقه طول می‌کشد البته باید در نظر بگیرید که با طوفانی شدن دریا امکان جابجایی مسافر وجود ندارد پس قبل از اعزام با اسکله حقانی تماس گرفته شود و از شرایط جوی و ساعت حرکت این اتوبوس‌ها مطلع شوید.

اگر هم مسیر هوایی را انتخاب می‌کنید مشکلی ندارید و مستقیم به جزیره قشم می‌رسید اما زیبایی راه و دریا را از دست می‌دهید.

آب و هوا

قشم آب و هوایی گرم و خشک دارد و از رطوبت بالایی برخوردار است. این جزیره تابستان گرم و سوزانی دارد و بهترین فصل سفر برای آن بدون تردید پاییز و زمستان است. اوایل بهار هم از جمله زمان مناسب برای گردشگری در این جزیره است، البته باید در نظر بگیرید باران های شدیدی دارد که رفت و آمد را برایتان سخت می‌کند. البته چنانچه آب و هوای گرم و خشک این جزیره برای شما آزاردهنده نیست، می توانید در بهار و حتی تابستان نیز به این منطقه سفر کنید و از تفریحات فضای باز نظیر شنا و آرمیدن در سواحل درخشان و تماشایی این جزیره دل انگیز لذت ببرید.

بهار فصل پر ترددی برای سفر به این جزیره است که بیشتر اقامتگاه‌های آن پر است و باید از قبل رزرو کرده باشید وگرنه مجبورید سفر خود را در چادرهای مسافرتی بگذرانید. این فصل، فصلی گران خصوصا در تعطیلات نوروز است و هزینه بلیت و اقامتگاه در این روزها بالاتر از نرخ واقعی و همیشگی خود به فروش میروند.

جاذبه‌های گردشگری

برای سفر و گردش در جزیره قشم اگر بخواهید تمام اماکن تفریحی آن را ببینید باید روزها و هفته ها وقت بگذارید اما به دلیل زمان محدود مسافران سعی میکنیم بهترین و مهمترین جاذبه‌های گردشگری قشم را معرفی کنیم.

این جزیره به دلیل قدمت تاریخی که دارد پر از اماکن تاریخی است که دیدن آن ها خالی از لطف نیست. از گورستان های باستانی گرفته تا آب انبارها و نیایشگاه‌ها، جزیره قشم بخش وسیعی از مناطق باستانی جنوب کشورمان را در خود جای داده است. قلعه پرتقالی‌ها، نیایشگاه زرتشتیان ناهید و تپه تاریخی کولغان قشم از مهمترین آثار تاریخی این جزیره است.

از اماکن طبیعی قشم به ساحل درخشان و نقره‌ای، تنگه‌های جذاب ، دره‌های منحصر بفرد خاطره این سفر را برای شما ماندگار می‌کند. یکی از بی نظیر‌ترین جاذبه‌ها دره ستارگان است که هر فرد برای یک بار هم که شده باید به تماشای آن برود.

سفر-زمینی

بازی های آبی، سافاری و ماهیگیری از تفریحات دل انگیز این سفر است. در کنار همه این جاذبه‌ها، افراد زیادی برای خرید و بازارهای به این جزیره سفر می‌کنند.

قیمت تور

برای آسودگی در سفر برخی تورهای ترکیبی را انتخاب می‌کنند تا دیگر در سفر نگران اقامتگاه، بلیت و غذای خود نباشند و با برنامه ریزی خاصی سفر خود را بگذرانند. سفر با تور معایب و مزایای خود را دارد که برای گشت های شهری این نوع سفر برای گردشگر به صرفه تر در می‌آید.

دره-ستارگان

قیمت تور بسته به امکانات درخواستی مسافرت متفاوت است. همان طور که در بالا گفته شد سفر در بهار و تعطیلات نوروز به این جزیره گران‌تر از روزهای معمولی است.

۳ شب و ۴ روز سفر و اقامت در هتل ۳ ستاره ویهان قشم برای هر فرد ۱۲ میلیون و هشتصد و پنجاه و هشت هزار تومان هزینه دارد. همچنین اقامت در هتل ۳ ستاره خلیج فارس هفت میلیون ۲۷۰ هزار تومان آگهی شده است.

البته قیمت هتل‌های ۵ ستاره بالاتر از این قیمت ها است که به دلیل رزرو بودن نمایش داده نشده و در کنار آن اقامتگاه های بومگردی سفری خوش را برای شما با قیمت مناسب به ارمغان می آورد.

  • Hadi ارسالی در

    با این مبالغ میشد با بهترین تورها به ارو پا سفر کرد
    ملت را به روزگاری انداخ ته اید مشهد رفتن هم جزء حسرت های مردم شد ه

  • محمد ارسالی در

    ولله ترکیه ارزان تر تمام میشه .لااقل برا ی دو سال واسه ی زن و بچه لباس درست و حسا بی هم میشه خرید کرد .قیمت ها افتضاحه

  • ناشناس ارسالی در

    یعنی یه خانواده مثل ماکه پدرمون کارگرهست ۵نفره هستیم بایدحقوق ۵ماه پدرم روبذاریم کنارتابتونیم ارزانترین تورروبریم جالب خدایاشکرت همان تویزدخودمان لالامیکنیم

  • ایرج ارسالی در

    به به ، با این نرخهای سنگین فقط ثروتمندا ن می توانند بطور مستقیم به قشم سفر کنند. ما فقرا هم می توانیم از طریق اینترنت - بطور غیرمستقیم - به این جزیره سفر کرده و دیدنیهای آن را ببینیم.

  • مهدی ارسالی در

    اصلا این قیمت ها منصفانه نیست،با کمترین هزینه میشه به این سفر رفت

ارسال نظر