|
کدخبر: 290152

ساندویچ پانل نسوز ؛ امنیت و مقاومت بالا در برابر آتش

ساندویچ پانل نسوز نوعی دیگری از ساندویچ پانل است که در مقابل حرارت بسیار بالا مقاوم بوده و تنها در صورتی آتش میگیرد که در تماس مستقیم با شعله باشد.

ساندویچ پانل نسوز نوعی دیگری از ساندویچ پانل است که در مقابل حرارت بسیار بالا مقاوم بوده و تنها در صورتی آتش میگیرد که در تماس مستقیم با شعله باشد. پانل نسوز یا ضد حریق از پیشروی آتش جلوگیری کرده و شعله ور نمی شود همچنین بلافاصله پس از خاموش شدن آتش، خاموش می شود.

آتش سوزی در ساختمان ها، هر ساله باعث خسارت های جانی و مالی بسیاری در قسمت های مختلف جهان می شود، به همین دلیل ایمنی سازی ساختمان ها در برابر آتش یکی از دغدغه های مهندسان و پیمانکاران می باشد.

سازه های نسوز به دلیل داشتن خاصیت ضد حریق، بسیار محبوب هستند و استفاده از آن ها در سال های اخیر افزایش پیدا کرده است. این سازه مقاومت بالایی دارد و همچنین سبب افزایش سرعت اجرای کارهای ساختمانی نیز می‌شود.

ساندویچ پانل نسوز و ضد حریق

کاربردهای ساندویچ پانل نسوز

مهمترین ویژگی پانل های نسوز، خاصیت ضد آتش و ضد حریق بودن می باشد. به همین دلیل می توان از آن در محیط هایی که گرمای زیادی دارند، استفاده کرد. همچنین مکان هایی که امکان آتش سوزی در آن ها بالاست نیز بایستی با ساندویچ پانل ضد حریق و نسوز ساخته شوند.

ساندویچ پانل نسوز به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت، در ساخت انواع ساختمان ها استفاده می شود. برخی از کاربردهای آن عبارتند از:

  • ساخت کانکس ها
  • کارخانه فولاد و آلومینیوم
  • ایستگاه های و اسکله های نفتی و گازی
  • برج های بلند و ساختمان های مدرن
  • سردخانه های و اتاق های یخچالی
  • درمانگاه ها و ساختمان های صنعتی
  • سالن های ورزشی و سالن های نمایش
  • بانک ها و ادارات خدمات مالی
  • انبارها

مزایای ساندویچ پانل نسوز و ضد حریق

1- عایق حرارتی و صوتی بالا: ساندویچ پانل ضد حریق، به عنوان عایق حرارتی و صوتی، دمای داخلی اتاق را حفظ کرده و باعث کاهش سطح نویز می شود. از این رو برای سالن های آمفی تئاتر و کنسرت بسیار مناسب است.

2- نصب آسان و سریع: پانل های نسوز به دلیل طراحی مناسبی که دارند، به سرعت و به راحتی نصب شده و در زمان و هزینه صرفه جویی می کنند. همچنین تحت تاثیر شرایط آب و هوایی مختلف قرار نمی گیرند.

مزایا ساندویچ پانل نسوز

3- مقاومت بالا در برابر آتش سوزی: پانل های نسوز ایمنی بالایی در برابر آتش دارند و از مواد غیر قابل اشتعال تشکیل شده اند و هنگامی که در معرض آتش قرار بگیرند، تغییر شکل نمی دهند.

4- حفظ کیفیت و ماندگاری بالا: با توجه به اینکه پانل های ضد حریق از مواد باکیفیت ساخته می شوند، در برابر عوامل مختلف مانند خوردگی و رطوبت، مقاوم بوده و دارای عمر طولانی می باشند.

انواع ساندویچ پنل ضد حریق

ساندویچ پانل ضد حریق در دو نوع کند سوز و نسوز تولید و ارائه می شود که هر کدام دارای کیفیت بالایی هستند و در سازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

پانل کندسوز از دو ورق فلزی با لایه میانی پلی اورتان تشکیل شده است. پلی اورتان در برابر گرما مقاومت بالایی ندارد و کاملا نسوز نمی باشد، بلکه زمان بیشتری برای سوختن می برد؛ از همین رو به آن پانل کند سوز می گویند.

پانل نسوز از دو ورق فلزی با لایه میانی پشم سنگ تشکیل شده و کاملا نسوز و مقاوم در برابر آتش می باشد. پشم سنگ دارای دمای ذوب 1300 درجه سانتی گراد بوده و یکی از بهترین نوع عایق های حرارتی برای ساخت انواع ساختمان ها است.

ویژگی های ساندویچ پانل نسوز پشم سنگ

ساندویچ پانل های پشم سنگ در دو نوع سقفی و دیواری، با ضخامت های مختلف تولید می شوند. پشم سنگ علاوه بر اینکه آتش نمی گیرد و عایق ضد حریق است، در برابر آلودگی های صوتی نیز مقاوم می باشد.

عایق ضد حریق پشم سنگ با محیط زیست سازگار بوده و آسیبی به آن وارد نمی کند، همچنین در مقابل مواد اسیدی و شیمیایی نیز مقاومت بالایی دارد. ورق این ساندویچ پانل ها از جنس گالوانیزه و آلوزینک است. شما می توانید برای خرید ساندویچ پانل نسوز در ابعاد و رنگ دلخواه با پانل بارون توس (Panel BARON TOOS) تماس گرفته و مصالح با کیفیت را خریداری کنید تا ساختمان خود را در برابر آتش کاملا ایمن کنید.

نصب پانل سقفی و دیواری نسوز

برای نصب پانل های سقفی و دیواری، پانل ها باید بر اساس اندازه دیوار و سقف اندازه گیری شده و برش داده شوند. سپس بر روی اسکلت دیوار و سقف توسط افراد متخصص نصب شوند. برای اتصال پانل ها بهتر است پیچ های واشردار مورد استفاده قرار گیرند.

بعد از نصب برای پوشش درزها، بایستی از اسپری پلی یورتان و چسب سیلیکون استفاده کرد، همچنین می توان از ورق های فلاشینگ نیز برای زیبا سازی ساختمان استفاده نمود. توصیه می شود که سازه های ساختمانی توسط متخصصین و افراد ماهر نصب شوند تا هیچ مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

قیمت ساندویچ پانل نسوز

قیمت ساندویچ پانل نسوز به عوامل مختلفی از قبیل ابعاد پانل، ضخامت، جنس ورق ها و.. بستگی دارد. با توجه به نوسانات موجود در بازار نمی توان قیمت مشخصی برای پانل ها در نظر گرفت، چرا که قیمت ها روزانه در حال تغییر است.

به همین دلیل مشتریان عزیر می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت روز ساندویچ پانل ها، با کارشناسان فروش شرکت پانل بارون تماس گرفته و محصول دلخواه خود را سفارش دهند. همچنین می توانند در رابطه با پانل های مختلف مشاوره دریافت کنند، تا مناسب ترین محصول را برگزینند.

خرید ساندویچ پانل ضد حریق

خرید ساندویچ پانل ضد حریق را باید از تولیدکنندگان معتبر انجام دهید تا بهترین کیفیت و متریال را در اختیار شما قرار دهند. به همین دلیل توصیه می شود که در هنگام خرید از اعتبار تولید کننده و شرکت مورد نظر اطمینان حاصل کنید.

تیم متخصص پانل بارون با سال ها تجربه در زمینه ساخت و تولید محصولات با کیفیت، انتخاب مناسبی برای شما مصرف کنندگان گرامی می باشد. شما می توانید برای سفارش محصول و اطلاع از نحوه خرید با کارشناسان و مشاوران پانل بارون تماس گرفته و مصالح مرغوب مورد نیاز خود را تهیه کنید.

ساندویچ پانل نسوز شرکت پانل بارون

پانل بارون تولید کننده و ارائه دهنده انواع ساندویچ پانل با تکنولوژی روز دنیا است. ساندویچ پانل ها در پانل بارون با توجه به درخواست مشتری تولید و عرضه می شوند. شما می توانید برای اطلاع از ویژگی های این پانل ها با شماره تلفن های ۰۵۱۳۶۲۲۸۸۱۴ و ۰۵۱۳۶۲۲۸۸۰۰ تماس بگیرید.

همچنین برای دسترسی به نمایشگاه فروش پانل بارون می توانید به آدرس ایران، مشهد، بزرگراه پیامبر اعظم (ص)، بین سجادیه و آیت الله هاشمی رفسنجانی، روبروی پیامبر اعظم (ص) ۷۷ مراجعه کنید. برای دسترسی به کارخانه نیز به ایران، مشهد، بزرگراه میثاق، میثاق ۳۴/۱ مراجعه کنید.

کاربردهای مهم ساندویچ پانل نسوز

 

برچسب ها : ساندویچ پانل,ساندویچ پانل ضد حریق,پانل,ضد حریق,آریا بارون,بارون,Panelbaron

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها