|
کدخبر: 14815

حضور در اقلیم کردستان عراق با نمایشگاه فناورانه

رییس پارک علم و فناوری استان ایلام گفت: آمادگی لازم برای برگزاری نمایشگاه محصولات فناورانه پارک‌های استان و کشور در اقلیم کردستان عراق وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری گسترش به نقل از ایرنا، کامران طاهرپور در دیدار با رابط وزارت علوم اقلیم کردستان عراق اظهار کرد: در خصوص برگزاری این نمایشگاه با وزیر علوم اقلیم کردستان رایزنی شده و آنها نیز تمایل و علاقه خود را در این زمینه اعلام کرده‌اند.

وی یادآور شد: علاوه بر برپایی نمایشگاه تلاش می‌شود ارتباط و تعامل استادان دانشگاه‌های ایلام با دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های اقلیم کردستان عراق برقرار شود.

رییس پارک علم و فناوری استان ایلام گفت: اقلیم کردستان عراق با توجه به افزایش تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی در آینده نزدیک باید به سمت ایجاد پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد حرکت کند و ما آمادگی داریم تجربیات خود را در این زمینه در اختیار مسئولان اقلیم قرار دهیم.

طاهرپور اظهار کرد: پارک ایلام جزو پارک‌های جوان و نوپای کشور است و در طول ۲. ۵ سال از راه‌اندازی ۳۱ شرکت و ۲۴ هسته فناور در این پارک مستقر شده که از این تعداد ۶ شرکت با طی مراحل بسیار سخت و پیچیده موفق به اخذ تاییدیه دانش‌بنیان شده‌اند.

وی تاکید کرد: کشاورزی و گیاهان دارویی، ‌ای تی و‌ای سی تی، انرژی، نفت و گاز و گردشگری و صنایع دستی حدود ۸۰ درصد حجم فعالیت‌های پارک ایلام را تشکیل داده و ۲۰ درصد باقیمانده نیز مربوط به سایر بخش‌ها از جمله پزشکی است.

سمیناری با موضوع برپایی نمایشگاه

رابط وزیر علوم اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه وزیر علوم اقلیم از برپایی نمایشگاه محصولات فناورانه استقبال می‌کند، گفت: به منظور آشنایی دانشگاه‌های اقلیم باید کنفرانس یا سمیناری با این موضوع در اقلیم برگزار شود.

نزاکت حسین اظهار کرد: فرآیند و فرآیند برگزاری نمایشگاه برای بسیاری از دانشگاه‌های اقلیم نامشخص است و باید اطلاعات لازم در این خصوص به آنها داده شود.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی لازم انجام می‌شود تا نمایشگاه به ریاست وزیر علوم اقلیم کردستان برگزار شود تا تمامی دانشگاه‌های اقلیم با آمادگی و کیفیت کامل در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

رابط وزیر علوم اقلیم کردستان عراق خواستار ارتباط بیشتر و تبادل تجربیات دانشگاه‌های ایلام با اقلیم کردستان عراق شد و اضافه کرد: شروع کار سخت است اما باید برای ایجاد زمینه این ارتباط برنامه‌ریزی و تلاش شود.

eghlim.jpg

ارسال نظر