|
کدخبر: 288788

رقیب انتخاباتی بایدن را بشناسید

ماریان ویلیامسون رسما نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اعلام کرد.

سیاست رقیب انتخاباتی بایدن را بشناسید

در شرایطی که گمانه‌زنی‌ها درباره شرایط بدنی و سن بالای جو بایدن برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه دارد، اولین دموکرات رسما او را در انتخابات ۲۰۲۴ به چالش کشید.

ماریان ویلیامسون با برگزاری یک نشست خبری در واشنگتن دی سی، رسما شرکت خود را به عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرد. او گفت: «من از امروز نامزد ریاست جمهوری آمریکا هستم».

وی در سال ۲۰۲۰ هم نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده بود اما در نهایت به دلیل مشکلات مالی از کارزار انتخاباتی انصراف داد و حمایت خود را از «برنی سندرز» برای ریاست جمهوری اعلام کرده بود.

وبگاه آمریکایی «هیل» درباره این نویسنده و سیاستمدار آمریکایی ۷۰ ساله نوشت که او اولین دموکراتی است که به طور رسمی جو بایدن را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به چالش کشیده است.

ماریان ویلیامسون در مصاحبه اخیر با «صبح بخیر نیوهمپشایر» ضمن تمجید از عملکرد بایدن گفت: «شما می‌توانید از کاری که رئیس‌جمهور انجام داده و جمهوری خواهان را در سال ۲۰۲۰ شکست داده است، قدردانی کنید و هنوز هم احساس کنید که زمان آن فرا رسیده است که رو به جلو بروید».

وبگاه آمریکایی «هیل» درباره نامزدی این سیاستمدار نوشت که او مثل سال ۲۰۲۰ از شانس بسیار ضعیفی برای کسب نامزدی دموکرات‌ها در پیش خواهد داشت.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: «استراتژیست‌ها پس از اینکه ویلیامسون تایید کرد که قصد دارد نامزد انتخابات شود، گفتند که آنها موفقیتی برای او متصور نیستند و یکی از آنها گفت که احتمالا کاخ سفید و کمیته ملی دموکرات‌ها نامزدی او را "به طور کامل نادیده بگیرند"».

هیل افزود: «اما بسیاری از رای‌دهندگان در نظرسنجی‌ها نشان داده‌اند که ترجیح می‌دهند فردی غیر از بایدن به عنوان نامزد دموکرات‌ها انتخاب شود و برخی درباره سن او ابراز نگرانی کرده‌اند. بایدن ۸۰ ساله، مسن‌ترین رئیس‌جمهور ایالات متحده است. او اگر پیروز شود در آغاز دور دوم ریاست جمهوری ۸۲ سال و در پایان آن ۸۶ سال خواهد داشت».

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر