|
کدخبر: 274544

جانشین احتمالی سورنا ستاری کیست؟

از دلایل استعفای ستاری اطلاع خاصی در دست نیست، اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که این استعفا به زودی پذیرفته خواهد شد و رایزنی برای تعیین جانشین وی هم به نتایج نهایی رسیده است؛ دستورکاری که تا نهایی شدن آن، ستاری با قوت به فعالیتش ادامه خواهد داد و حضور وی در نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از استعفا، بر این اساس رقم خورده است.

سیاست داخلی جانشین احتمالی سورنا ستاری کیست؟

سورنا ستاری استعفا داد؛ این خبری غیررسمی است که طی ساعات گذشته منتشر شده و بررسی‌ها حکایت از صحت آن دارد؛ استعفایی که حکم پایان مسیری طولانی مدت را دارد که ستاری از آبان ۹۲ و با حکم حسن روحانی، رئیس دولت یازدهم در آن پای نهاد، در مرداد ۹۶ و با آغاز به کار دولت دوازدهم تمدید شد و حتی با پایان ماموریت این دولت هم تداوم یافت.

فیروزآبادی

درباره اتفاقی سخن می‌گوییم که به نوعی بسیار جالب توجه است. اینکه سکاندار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور کشورمان با تغییر دولت تغییر نکرد و ابراهیم رئیسی ترجیح داد دست به ساختار این معاونت نزده و به نوعی اجازه تداوم فعالیت‌ها را به ستاری و مجموعه تحت امرش بدهد؛ اتفاقی که اگر نگوییم بی سابقه، در تغییرات سیاسی کشورمان کم سابقه است.

موضوعی که نشان از اعتماد رئیس جمهور به عملکرد ستاری دارد، حتی با وجودی که نامگذاری سال توسط رهبر انقلاب به نوعی توجه‌ها را به این حوزه بیش از هر زمانی معطوف کرده است. نکته‌ای کلیدی که چه بسا یکی از دلایلی باشد که ستاری را مجاب به تصمیمی کرده باشد که در ساعات اخیر، نام وی را به صدر اخبار رسانده و فرجام استعفای وی و این معاونت خاص در زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری را به سوالی جدی بدل کرده است.

حضور ستاری در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، آن هم پس از انتشار خبر استعفای وی، مورد توجه عکاسان و خبرنگاران قرار گرفت.

البته از دلایل استعفای ستاری اطلاع خاصی در دست نیست؛ اما شنیده‌های «تابناک» حکایت از آن دارد که این استعفا به زودی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت و رایزنی برای تعیین جانشین وی هم به نتایج نهایی رسیده است؛ دستورکاری که تا نهایی شدن آن، ستاری با قوت به فعالیتش ادامه خواهد داد و حضور وی در نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از استعفا، بر این اساس رقم خورده است.

اما چه کسی جانشین وی و معاون بعدی ریاست جمهوری از کجا عازم خیابان شیخ بهایی در قلب پایتخت خواهد شد تا سکان امور بسیار مهم علمی و فناوری کشور را در دست بگیرد و به حرکت کشور در مسیری ویژه که در شعار سال ترسیم شده، کمک نماید؟ سوالاتی که کنکاش پیرامون آنها، به مشخص شدن فرد جانشین ستاری منجر می‌شود که فردی شناخته در جامعه علمی کشور است.

«دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی»، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با درجه «دانشیار»، گزینه احتمالی سکانداری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. استاد دانشکده مهندسی هوافضا که در این رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل کرده و بعد به عضویت هیات علمی این دانشگاه درآمده و در کارنامه اش عناوینی مانند «استاد نمونه آموزشی» و «استاد نمونه پژوهشی» هم به چشم می‌خورد.

فردی با سابقه تدوین بیش از یکصد مقاله علمی که تجاربی در کسوت معاون در دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه آزاد اسلامی را پشت سر گذاشته و افزون بر فعالیت در مجموعه‌های متعدد دانش بنیان و برخی مراکز نوآوری و تحقیقاتی، چند ماهی است به سمت ریاست جهاد دانشگاهی انتخاب شده و به فعالیت مشغول است. دورانی که خیلی زودتر از آنچه هیات امنای جهاد دانشگاهی فکرش را می‌کردند به پایان خواهد رسید، چون قرار است ماموریتی خطیر به وی سپرده شده و همگان چشم انتظار تحولی باشند که چه بسا ستاری هم با احساس ضرورت رقم خوردن آن، به رغم همکاری صمیمانه اش با دولت سیزدهم و اعتماد رئیس جمهور به وی، با استعفا، کوشید زمینه ساز شکل گیری اش شود.

منبع: تابناک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها