|
کدخبر: 290150

جراحی تعویض مفصل زانو چه زمانی انجام میشود؟

در طی چند سال اخیر جراحی تعویض مفصل به عنوان یکی از موفقیت آمیز ترین جراحی های ارتوپدی در سراسر دنیا شناخته می شود.

در طی چند سال اخیر جراحی تعویض مفصل به عنوان یکی از موفقیت آمیز ترین جراحی های ارتوپدی در سراسر دنیا شناخته می شود. اهمیت فوق العاده مفصل زانو برای حفظ تعادل، هماهنگی، راه رفتن و... باعث شده است تا اغلب افراد بلافاصله بعد از بروز ناراحتی در این ناحیه، برای درمان آن به بهترین جراح تعویض مفصل زانو در تهران مراجعه کنند؛ اما متاسفانه بسیاری از کسانی که کاندید جراحی تعویض مفصل زانو هستند؛ از زمان انجام این جراحی مطلع نیستند.

در واقع نمی دانند چه زمانی برای درمان ناراحتی های زانو، باید عمل تعویض مفصل را انجام دهند. این موضوع ممکن است عواقب جبران ناپذیری را برای بیماران به همراه داشته باشد. چراکه مراجعه دیرهنگام به بهترین جراح تعویض مفصل زانو در تهران، می تواند شانس موفقیت در عمل را به حداقل برساند. به همین علت ما بر آن شدیم تا در این محتوا به بررسی مناسب ترین زمان مراجعه به جراح برای انجام جراحی تعویض مفصل زانو بپردازیم.

بهترین جراح تعویض مفصل زانو در تهران

ناتوان شدن بیمار در راه رفتن و انجام فعالیت های روزانه

بیمارانی که در ناحیه مفصل زانو احساس ناراحتی و درد دارند؛ تنها زمانی می توانند از زمان مناسب برای مراجعه به پزشک جهت انجام جراحی تعویض مفصل مطلع شوند که به علائم و نشانه های خود توجه ویژه ای داشته باشند. مهم ترین فاکتوری که نشان می دهد بیمار باید برای درمان زانو، عمل تعویض مفصل را انجام دهد؛ ناتوانی در راه رفتن و انجام فعالیت های ساده روزانه است. ناراحتی در مفصل زانو اگر شدید باشد؛ باعث می شود تا بیمار قادر به راه رفتن صحیح، بلند کردن وسایل کم وزن و اجرای حرکات مختلف نباشد؛ به طوری که تبدیل به فرد بی تحرک شود؛ بنابراین لازم تا هرچه سریع تر برای جراحی به پزشک ارتوپدی مراجعه کند.

 

احساس درد شدید در هنگام استراحت و خواب

اختلال در عملکرد مفصل زانو در روزهای ابتدایی تنها باعث درد هنگام راه رفتن یا انجام کارهای سنگین می شود. در صورتی که بیمار نسبت به درد مفصل زانو هنگام انجام کار یا راه رفتن بی تفاوت باشد و برای درمان به پزشک مراجعه نکند؛ این درد و ناراحتی را در هنگام استراحت و خواب تجربه می کند. تجربه درد شدید در زمان خواب و استراحت موجب افت کیفیت زندگی می شود. به همین علت بیمار سریعاً برای درمان باید به بهترین جراح تعویض مفصل زانو در تهران مراجعه کند.

دریافت نتایج منفی از سایر تکنیک های درمانی

سومین فاکتوری که نشان می دهد؛ بیمار برای جراحی تعویض مفصل زانو باید به پزشک متخصص مراجعه کند؛ دریافت نکردن نتایج موفقیت آمیز از روش های درمانی مختلف است. اگر بیماری تحت نظر پزشک متخصص تحت درمان مفصل زانو قرار گرفته باشد؛ اما طی روند درمان نتیجه مثبتی دریافت نکرده باشد؛ باید برای درمان زانو اقدام به جراحی تعویض مفصل کند.

تغییر شکل پا

آسیب دیدگی مفصل زانو و بی توجهی به آن باعث می شود تا برخی از مفاصل و استخوان های اطراف زانو دچار تغییر شکل شوند. این تغییر شکل باعث بد فرم شدن پا می شود. در چنین شرایطی که فرم پا تغییر کرده است و احتمال آسیب دیدن سایر مفاصل وجود دارد؛ بهتر است برای جراحی هرچه سریع تر به متخصص مراجعه شود.

بهترین جراح تعویض مفصل زانو در تهران چگونه زمان مناسب برای انجام جراحی را تعیین می کند؟

قطعاً اکثر بیمارانی که با علائم ذکر شده همراه هستند؛ می دانند که باید برای جراحی تعویض مفصل زانو به پزشک متخصص ارتوپد مراجعه کنند؛ اما برای اطمینان پزشک ارتوپد ابتدا به معاینه فیزیکی بیمار می پردازد و در رابطه با علائم و نشانه های بیمار از او سوال می کند. چنانچه بیماری با وجود انجام فیزیوتراپی، دارو درمانی و انجام سایر تکنیک های درمانی، همچنان با درد غیر قابل تسکین همراه است؛ پزشک به واسطه عکس برداری هایی که توسط دستگاه های پیشرفته و به روز انجام می شود؛ از وضعیت مفصل زانو مطلع می شود. در نهایت چنانچه تنها راه برای تسکین درد و راه رفتن بیمار جراحی باشد؛ پزشک سریعاً دستور انجام جراحی تعویض مفصل را می دهد.

بهترین جراح تعویض مفصل زانو در تهران

عواقب مراجعه دیرهنگام به پزشک برای تعویض مفصل زانو

بسیاری از افراد با وجود احساس درد شدید در ناحیه زانو و محدودیت های حرکتی، به دلیل ترس یا سایر دلایل موجود، برای انجام جراحی به بهترین جراح تعویض مفصل زانو در تهران مراجعه نمی کنند. متاسفانه اقدام دیرهنگام برای انجام جراحی تعویض مفصل زانو باعث بروز مشکلات متعدد در روند زندگی می شود. برخی از عواقب مراجعه دیرهنگام به پزشک برای تعویض مفصل زانو عبارت است از:

  1. بروز اختلال در عملکرد سایر مفاصل و استخوان های اطراف زانو
  2. منحرف شدن برخی از اندام ها در ناحیه زانو
  3. ضعیف شدن عضلات و زمین خوردن های مکرر
  4. شکستگی های متعدد در ناحیه مفصل زانو
  5. بی تحرکی
  6. انزوا و گوشه گیری
  7. استرس و اضطراب شدید
  8. افزایش وزن و بالا رفتن فشار خون و قند

مراجعه به پزشک

در مطلب فوق به توضیح اینکه چه زمانی باید برای جراحی زانو به مطب بهترین جراح تعویض مفصل زانو مراجعه کنیم؛ پرداختیم. دانستیم که اگر فردی در انجام فعالیت های روزانه و انجام کارهایی مانند راه رفتن‌، بلند کردن اجسام مختلف و...با ناتوانی و درد همراه است؛ و با وجود مصرف مسکن های مختلف درد او تسکین پیدا نمی کند؛ باید برای انجام جراحی تعویض مفصل به پزشک ارتوپد مراجعه کند.

پزشک ارتوپدی بلافاصله بعد از معاینه، عکس برداری و آزمایشات متعدد، زمان مناسب برای انجام این جراحی را تشخیص می دهد. قطعاً انجام به موقع این عمل می تواند به دریافت نتیجه مثبت از عمل موثر باشد. در کنار اقدام به موقع، انتخاب بهترین جراح تعویض مفصل زانو از اهمیت بسزایی برخوردار است.

یکی از پزشکان حاذقی که می توانید برای انجام این جراحی به مطب ایشان در تهران مراجعه کنید؛ دکتر فرشاد ابوالقاسم زاده متخصص ارتوپد و فلوشیپ تومورهای استخوانی و عضلانی است. شما می توانید با مراجعه به آدرس سایت دکتر ابوالقاسم برای رزرو وقت یا تعیین نوبت اقدام کنید.

بهترین جراح تعویض مفصل زانو در تهران

ارتباط با مطب دکتر فرشاد ابوالقاسم زاده

آدرس:

تهران، شهرک غرب، بلوار دریا، خیابان فخارمقدم، نبش بنفشه، پلاک۶۶، طبقه ۲، واحد۳

تلفن های تماس:

۲۲۰۶۳۸۹۷ – ۲۲۳۵۲۲۹۶

۰۹۳۳۳۰۵۷۱۶۰

۰۲۱-۴۵۱۸۶۶۹۵ تلفن گویای ۲۴ ساعته جهت نوبت دهی

آدرس پیج اینستاگرام دکتر فرشاد ابوالقاسم زاده:

https://www.instagram.com/drabolghasemzadeh

آدرس سایت دکتر فرشاد ابوالقاسم زاه:

https://drabolghasemzadeh.com

-------------

خانه پزشکان

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها