|
کدخبر: 284353

پیتزا یک فست فود جذاب

سبک زندگی پیتزا یک فست فود جذاب

امروزه به دلیل اینکه جمعیت کثیری از جامعه را افراد شاغل و مشغول به کار تشکیل می‌دهد، روند مصرف فست‌فود هم رو به افزایش است. در کنار این موضوع هم به صراحت می‌توان گفت یکی از خوراکی‌های خوش‌مزه و هوس‌بر‌انگیز که معمولا افراد در سن نوجوانی و جوانی بیشتر خواهان آن هستند، فست‌فود‌ها است. پیتزا یکی از همین غذا‌هایی است که با ظاهر جذابی که دارد، معمولا افراد برای خوردن آن معطل نمی‌کنند و فریب آن را می‌خورند؛ چه فریب خوشمزه‌ای!

ظاهر پیتزا اولویت دارد یا کیفیت آن؟

بدون شک اولین چیزی که باعث ایجاد رغبت در افراد برای خوردن یک فست‌فود می‌شود، ظاهر جذاب و وسوسه‌انگیز آن است. این موضوع در مورد پیتزا کاملا صادق است. معمولا این نوع خوراکی‌ها بسیار هوس‌بر‌انگیز درست می‌شوند؛ به‌گونه‌ای که اگر شما گرسنه هم نباشید، ممکن است به یک‌باره جرقه‌ای درون شما برای خرید و خوردن آن ایجاد شود. اغلب افراد می‌گویند در زمان گرسنگی اولین چیزی که باید سیر شود، چشم آدمی است. پس از این مرحله است که باید معده را سیر کرد.

 تازه شروع ماجرا است! آیا همه‌چیز مربوط به ظاهر می‌شود؟ چه افرادی حاضر‌ند غذایی بخورند که صرفا ظاهر خوبی دارد و کیفیت آن چندان چنگی به دل نمی‌زند؟ ظاهر فست‌فود تا زمانی برای افراد مهم است که برای اولین دفعه وارد یک رستوران شده باشند. اگر نکته مثبت یک رستوران تا همین بخش باشد، مطمئنا بسیاری از افراد نمی‌خواهند که برای بار دوم پیتزا یا دیگر غذا‌های آن فست‌فودی را امتحان کنند.

برخی از رستوران‌ها از این دستورالعمل پیروی نکرده و تنها با ظاهر جذابی که برای فضا و غذا‌های خود درست کرده‌اند، سعی در حفظ مشتری‌ها دارند. اگر همین وقت را برای تمرکز روی طرز تهیه پیتزا‌ های بهتر و با‌کیفیت‌تر می‌گذاشتند، قطعا جزو یکی از بهترین فست فود ها بودند. عطاویچ یکی از رستوران‌هایی است که فست‌فود‌هایی جذاب و به ظاهر خوش‌طعم برای مشتریان خود ارائه می‌دهد؛ با وجود این اگر برای اولین دفعه برای صرف غذا به آنجا بروید، محو ظاهر خوراکی‌ها می‌شوید.

اما شگفت‌انگیزی کار تا همین‌جا نیست و ادامه دارد؛ بی‌شک پس از خوردن پیتزا و فست‌فود‌های متنوع عطاویچ، جزو مشتری‌های پروپاقرص آن خواهید شد. با اینکه با دیدن غذا آب از لب و لوچه‌تان آویزان می‌شود، پس از خوردن آن با خود می‌گویید ارزشش را داشت!

پیتزا-فستفود-جذاب-2

خصوصیاتی که جعبه پیتزا مناسب باید در سفارش اینترنتی فست فود داشته باشد

ممکن است برخی فست‌فودی‌ها قابلیت ارسال خوراک را در رستوران خود نداشته باشند، اما آن‌هایی که این ویژگی را دارند، باید بدانند برای ارسال پیتزا به مشتری‌ها از چه نوع جعبه‌ای استفاده کنند که کیفیت غذا حفظ شود.

مقاوم بودن جعبه مقوایی پیتزا

سه لایه بودن جعبه مقوایی، ویژگی است که باعث می‌شود وقتی پیک موتوری در حال رساندن غذا به دست مشتری‌ها است، جعبه در اثر ضربه یا عوامل مختلف دیگر آسیب ندیده و شکل آن تغییر نکند. اولین لایه، لایه بهداشتی است که معمولا از پلاستیک تولید می‌‎شود؛ چراکه دقیقا با پیتزا برخورد دارد. لایه دوم مربوط به وسط جعبه می‌شود که از جنس مقوای بازیافتی با تراکم بالا است. لایه آخر هم مربوط به کارتون اصلی یا رویه جعبه است.

امکان خروج گرمای اضافی از جعبه

جعبه‌ای که راه خروج برای گرمای اضافی پیتزا ندارد، باعث می‌شود که خمیر ترد زیر غذا نرم شده و کیفیت اولیه و اصلی خود را از دست بدهد. ایجاد منافذ روی پیتزا برای خروج گرما، در این جهت فکر پسندیده و خلاقانه‌ای است.

آیا می توان بدون وجود فر، یک پیتزای اعجاب انگیز درست کرد؟

در پاسخ باید گفت، چرا‌که‌ نه! نکته اصلی در زمان تهیه این غذای خوشمزه، چگونگی درست‌کردن خمیر آن است. طرز تهیه پیتزا می‌تواند برای هر فردی متفاوت باشد؛ چراکه تنوع زیادی در آن وجود دارد؛ پیتزا گوشت، قارچ، کالباس، مخلوط، پپرونی و الی آخر.

برای درست‌کردن این پیتزا بدون فر ابتدا آرد، شکر، روغن مایع، خمیر‌مایه، شیر ولرم و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیر‌تان که لایه اولیه کار است حاضر شود. به این منظور باید از اندازه درست مواد که قید می‌کنیم استفاده کنید.

  • آرد: 300 گرم
  • شکر: 1 ق چ
  • روغن مایع: 1 پیمانه
  • خمیر‌مایه: 1 ق س
  • شیر ولرم: 150 میلی‌لیتر
  • نمک: 1 ق چ

پس از تهیه خمیر باید به آن استراحت دهید تا به عمل بیاید. پس از آن نوبت این است که مواد روی آن را به دلخواه درست کنید. حال خمیر را درون ماهیتابه پهن کرده و مواد را روی آن پخش کنید و در آخرین لایه پنیر پیتزا قرار دهید. درب را بسته و تابه را روی شعله‌ای ملایم و متوسط قرار دهید تا پیتزایتان آماده شود.

عواملی که سبب انتخاب یک فست فودی به عنوان بهترین رستوران می شود

یک رستوران کوچک که تنها 1 یا 2 نوع غذای فست‌فودی سرو کند، هیچ‌گاه نمی‌تواند عنوان بهترین فست فود را کسب کند. بسیاری از ویژگی‌ها دست به دست هم می‌دهند تا یک رستوران بتواند در نوع خود بهترین باشد.

فضای خارق‌العاده و متناسب با شغل

پیتزا-فستفود-جذاب-3

برخی از فست‌فودی‌ها بیشتر روی سفارش پیتزا ، برگر، سوخاری‌ها یا انواع دیگر به‌صورت آنلاین تمرکز دارند. این نوع رستوران‌ها نیاز به فضای زیاد برای نشستن مشتری‌ها ندارند؛ اما رستورانی که برای نشستن و نوش جان‌کردن غذا توسط مشتری‌ها ساخته شده، باید فضایی نسبتا بزرگ و دنج داشته باشد. بهتر است مشتری‌ها در فضایی بنشینند که بوی تند غذا را استشمام نکنند و تمرکز اصلی‌شان روی غذایی برود که سفارش داده‌اند. وجود فضای باز در حیاط یا بالکن رستوران هم می‌تواند ایده خلاقانه‌ای باشد. 

قیمت مناسب غذاها

در مقایسه خوراک‌هایی مانند برنج و گوشت با فست‌فود می‌توان گفت معمولا فست‌فود‌ها از قیمت نسبتا مناسب‌تری برخوردار‌ هستند. اما آیا قیمت بالا مساوی با کیفیت بیشتر است؟ بهتر است کمیت را قاتی کیفیت نکنیم. گرانی همیشه دلیل بر کیفیت بالا نبوده و این موضوع در مورد ارزانی هم به‌صورت برعکس صدق می‌کند. از آنجایی‌که قیمت گوشت به نسبت گران است، متعاقبا قیمت پیتزا گوشت هم باید در رنج درستی قرار گیرد. اگر این قیمت از نظر منطقی جور در نیاید و به نظر قیمت بسیار پایینی داشته باشد، باید به کیفیت آن شک کرد.

پیتزا-فستفود-جذاب-4

عطاویچ، فست فودی که عنوان بهترین را در ایران از آن خود کرده!

اگر با دوستان خود به یک فست‌فودی بروید، اولین چیزی که برایتان اهمیت دارد چیست؟ به احتمال قوی تنوع غذا‌هایی که در منو قرار دارد. عطاویچ، توانسته این موضوع را به نحو احسن در مورد رستوران خود پیاده کند. کسب عنوان بهترین فست فود در ایران موضوعی نیست که بتوان از آن چشم‌پوشی کرد یا آن را به فراموشی سپرد. ارائه محصولاتی با‌کیفیت، متنوع، بهداشتی و جذاب از ویژگی‌های این رستوران برتر است.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر