|
کدخبر: 257482

پرداخت وام مسکن ۶۰۰ میلیونی به ساکنان این شهرها + شرایط

به گفته مدیرعامل بانک مسکن، در ۱۲ شهر ایران وام مسکن ۴۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود. اما شرط پرداخت وام مسکن چیست و شامل کدام شهرها می‌شود؟

مدیر عامل بانک مسکن اعلام کرده که سقف وام ساخت مسکن در ۱۲ شهر «تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری و رشت» افزایش پیدا کرده است.

به گفته محمد آئینی سقف وام ساخت مسکن در تهران ۶۰۰ میلیون تومان،‌ درمراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۵۰۰ میلیون تومان و در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر ۴۵۰ میلیون تومان است.

پیش از این هم محمد آئینی از افزایش سقف وام مسکن خبر داده و گفته بود این وام تنها به نوسازی واحدهای بافت فرسوده پرداخت می‌شود و سقف آن ۴۵۰ میلیون تومان است.

اما مبلغ این وام در چهار شهر مشهد، قم، شیراز و تهران ۶۰۰ میلیون تومان است مشروط به اینکه واحد مسکونی در محدوده حرم امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (ع)، حرم شاهچراغ (ع) و حرم حضرت عبدالعظیم (ع) باشد.

یعنی وام تنها به خانه‌های قرار گرفته در بافت فرسوده تعلق می‌گیرد و همچنین خانه‌هایی که در محدوده چهار حرم قرار گرفته باشند. البته پیش از این گفته شده بود که ۱۵۰میلیون تومان از مبلغ وام بدون سود بانکی است.

وام ۲۰۰ میلیونی با سود ۵ درصد

همچنین اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اعطای تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به بانک‌های عامل از هفته آینده خبر داد. به گفته نیکزاد این تسهیلات با نرخ سود ۵ درصد، ضمانت سفته زنجیره‌ای و بازپرداخت ۲۰ ساله به روستاییان پرداخت می‌شود.

 

منبع: مهر

ارسال نظر