|
کدخبر: 256806

خبر خوش مسکنی برای این افراد

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه‌ها اکنون ۸۷ هزار دانشجوی متأهل دارند، گفت: وام ودیعه مسکن ۱۰۰ میلیون تومانی به دانشجویان متأهل کلانشهرها اختصاص می‌یابد.

مسعود گنجی درباره اختصاص وام بیش از ۱۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن به دانشجویان متأهل، اظهار داشت: بر اساس مصوبه قانون حمایت خانواده، صندوق رفاه دانشجویان مکلف شد ۵۰ درصد ودیعه مسکن یک واحد ۵۰ متری در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر و ۵۰ درصد واحد ۱۰۰ متری را در سایر شهرها پرداخت کند. بودجه در نظر گرفته شده برای ستاد ملی جمعیت، ۱۰ هزار میلیارد تومان است که از این مبلغ، صندوق چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای تأمین ودیعه ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن دانشجویان متأهل درخواست کرده است.

این مسوول صندوق رفاه دانشجویان درباره اختصاص مبلغ وام ودیعه مسکن، یادآور شد: رقم ۱۰۰ میلیون تومان ودیعه مسکن به دانشجویان متأهل در کلان شهرهایی مثل تهران اختصاص می یابد، اما در سایر شهرها این مبلغ کمتر می شود.

وی درباره دریافت این مبلغ، تاکید کرد: ستاد ملی جمعیت باید این مبلغ را به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کند که این امر در سال جاری تحقق می یابد تا صندوق رفاه به ماده هشت قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت عمل کند.

رییس صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه ودیعه ۱۰۰ میلیون تومانی مسکن حق قانونی دانشجویان متأهل است، گفت: مبلغ چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان جزو ۶۱ تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ از محل هدفمندی یارانه ها است.

مشاور وزیر علوم با ارایه آماری از دانشجویان متأهل در کشور، خاطرنشان کرد: از تعداد کل دانشجویان، ۸۷ هزار متأهل داریم که ۶۰ هزار نفر از آنها تقاضای خوابگاه و وام ودیعه مسکن کرده اند و صندوق رفاه دانشجویان به ۴۰ هزار نفر از این دانشجویان وام ودیعه مسکن اختصاص می دهد.

گنجی در ادامه درباره اختصاص خوابگاه متأهلی به دانشجویان متأهل و ساخت این خوابگاه ها، اظهار داشت: صندوق رفاه دانشجویان در زمینه ساخت خوابگاه های متأهلی، وظیفه هدایتگری و پشتیبانی بر عهده دارد تا دانشگاه ها در این زمینه به وظایف قانونی خود عمل کنند. این صندوق، بسته فرهنگی و بودجه را تهیه می کند، اما در امور اجرایی و ساختمان سازی خوابگاه های متأهلی ورود نمی کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها امکان متوقف کردن ساخت خوابگاه های متأهلی را ندارند، تاکید کرد که در سال جاری خوابگاه سازی برای این گروه از دانشجویان عملی می شود.

به گفته گنجی، دانشجویان متأهل هم اکنون نیز در خوابگاه ها اسکان داده شده اند؛ علاوه بر این، در حال حاضر در تهران وام ودیعه مسکن ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به آنها اختصاص می یابد. همچنین برای دانشجویان متأهل ساکن در شهرهای بزرگ ۲۶ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وام ودیعه مسکن پرداخت می شود. علاوه بر این، برای هزار و ۵۰۰ نفر از این دانشجویان هم خوابگاه در نظر گرفته شده است.

فرایند ثبت نام برای دریافت انواع وام های دانشجویی از جمله وام ودیعه مسکن متأهلی تا ۲۵ اردیبهشت ماه در پورتال صندوق رفاه دانشجویان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر