|
کدخبر: 34045

بهترین گارانتی تلفن همراه در ایران کدام است؟

با جدی‌تر شدن بحث واردات قانونی گوشی تلفن همراه و اجرای طرح رجیستری، ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان به یک الزام تبدیل شد. اما آیا معتبرترین شرکت های گارانتی مربوط به تلفن همراه را می‌شناسید؟

گسترش نیوز: پس از اجرای رجیستری، ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش برای فروشندگان به یک الزام تبدیل شد و چنانچه کالایی بدون گارانتی عرضه شود، به منزله قاچاق برشمرده می‌شود. اگرچه با اضافه شدن گارانتی به گوشی، هزینه این دستگاه‌ها افزایش می‌یابد، اما کاربران حاضرند این هزینه را پرداخت کنند تا اگر به مشکل برخوردند، بدانند که کجا و چگونه این دستگاه‌ها را تعمیر یا تعویض کنند.

mobile1.jpg

در این میان به دلیل وجود ده‌ها گارانتی غیرمجاز در سطح بازار، شناخت گارانتی‌های معتبر به انتخاب دقیق‌تر مشتریان کمک فراوانی می‌کند. بر همین اساس هم به سراغ روسای دو صنف مهم در حوزه گوشی‌ تلفن همراه رفتیم تا نظر آنان را درباره شرکت‌های برتر ارائه دهنده گارانتی و خدمات پس از فروش جویا شویم.

شرکت‌های برتر در مرحله مقایسه قرار دارند مهدی محبی، رییس اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی تهران در گفت‌وگو با گسترش نیوز به روند انتخاب گارانتی‌های برتر اشاره کرد و گفت: گارانتی‌های برتر از سوی کمیسیون فنی اتحادیه صنف دستگاه های مخابراتی و ارتباطی و لوازم جانبی تهران مشخص می‌شود. حدود سه ماه پیش اسامی گارانتی‌های برتر به سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده اعلام شد.

به گفته محبی بیش از ۵۰ شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش در ایران وجود دارد که در حال حاضر خدمات ۱۰ شرکت مورد بررسی قرار گرفته و نحوه عملکرد ۴۰ شرکت باقی نیز در دست اقدام است. وی در این زمینه گفت: در حال حاضر نیز بررسی گارانتی‌های برتر در دست بررسی قرار دارد و به نظر می‌رسد تا ۱۰ روز آینده گزارش آن آماده و بار دیگر به سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده ارسال شود. در نهایت ما با صلاح‌دید و تایید سازمان حمایت می‌توانیم اسامی شرکت‌های برتر را به اطلاع عموم مردم برسانیم.

بحث گارانتی از واردات جدا شود افشار فروتن لاریجانی، رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه، سیم کارت و لوازم جانبی در پاسخ به این پرسش که کدام گارانتی‌های موجود را گارانتی برتر می‌دانید، گفت: بحث گارانتی گوشی‌های تلفن همراه با توجه به شرایط یک ماه گذشته بازار کمی دچار چالش شده است. آشکار شدن موضوع دریافت ارز دولتی از سوی برخی واردکنندگان گوشی همراه و فروش گوشی تلفن همراه به چند برابر قیمت واقعی توسط آنان نوعی تخلف است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: از سوی دیگر می‌‌دانیم که وظیفه ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش گوشی‌های تلفن همراه بر عهده شرکت وارد کننده است، بر همین اساس هم تا روشن شدن وضعیت از اعلام نام گارانتی‌های معتبر و برتر این حوزه خودداری می‌کنم. البته به عقیده بنده هیچ ضرورتی ندارد که مرکز ارائه دهنده خدمات پس از فروش متعلق به شرکت وارد کننده باشد.

۱۵ گارانتی معتبر امانت، قائم مقام رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت چندی پیش در مصاحبه‌ای به وارد کنندگان رسمی تلفن همراه اشاره کرد و گفت: ﺷﺮﻛﺖ ﻭﻗﺎﻳﻊ ﮔﺴﺘﺮ ﻓﺎﺭﺱ واردکننده ﺑﺮﻧﺪ ﺍﭘﻞ، ﺷﺮﻛﺖ ﻫﺎﻱ ﺁﺭﻣﺎﻥ ﻫﻤﺮﺍﻩﺁﺭﻳﻦ، ﭘﺮﺷﻴﻦ ﺳﻠﻮﻛﺎﻡ ﻭ ﻳﺎﺱ ﺟﻬﺎﻥ و مایکروتل ﻭﺍﺭﺩکنندگان ﺍچ ﺗﻲ ﺳﻲ، ﺩﻭ ﺷﺮﻛﺖ آرمان همراه ﺁﺭﻳﻦ ﻭ ﻳﺎﺱ جهان ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﻭﺍﺭﺩﺍﺕ ﮔﻮﺷﻲ ﻫﺎﻱﺍﻟﻜﺎﺗﻞ نیز ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﺮﻧﺪ ﻛﺮﻩ ﺍﻱ ﺍﻝ ﺟﻲ ﺗﻮﺳﻂ ﺷﺮﻛﺖﻣﺪﻳﺎﭘﺮﺩﺍﺯﺵ، ﮔﻮﺷﻲ ﻫﺎﻱ ﺳﺎﻣﺴﻮﻧﮓ ﻧﻴﺰ ﺗﻮﺳﻂ ﺩﻭﺷﺮﻛﺖ ﺳﺎﻣﺘﻞ ﻭﻣﺎﻳﻜﺮﻭﺗﻞ، ﮔﻮﺷﻲ ﻫﺎﻱ ﺳﻮﻧﻲ ﺗﻮﺳﻂ ﺷﺮﻛﺖ ﺁﺭﻣﺎﻥ ﻫﻤﺮﺍﻩﺁﺭﻳﻦ، ﻧﻮﻛﻴﺎ ﺗﻮﺳﻂ ﺷﺮﻛﺖ ﻫﺎﻱ ﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ ﻭﻃﻨﻲ ﭘﺮﺷﻴﺎ ﻭ ﺍﺭﻛﺎﻥﺍﺭﺗﺒﺎﻃﺎﺕ ﻭﺍﺭﺩ ﺑﺎﺯﺍﺭ ایران می‌شود، ﺷﺮﻛﺖ ﺳﺎﻣﺘﻞ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﻭﺍﺭﺩﺍﺕ ﮔﻮﺷﻲ ﻫﺎﻱ ﺯﺩ ﺗﻲ ﺍﻱ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ و در نهایت ﺑﺮﻧﺪ ﻫﻮﺁﻭﻱ ﻧﻴﺰ ﺗﻮﺳﻂ ﺷﺮﻛﺖ ﭘﺎﺭﺱ ﻣﺎﻳﻜﺮﻭﺗﻞ ﺩﺭ ﺳﻄﺢ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻛﺸﻮﺭ ﻋﺮﺿﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ.

براساس آنچه که در بخشنامه‌های مربوط به واردات تلفن همراه آمده، ﺷﺮﻛﺖ ﻫﺎیی ﻛﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻭﺍﺭﺩﻛﻨﻨﺪﻩ ﻗﺎﻧﻮنی ﻣﻮﺑﺎﻳﻞ ﺩﺭ ﻛﺸﻮﺭ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﺳﺎمی ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﺳﺎﻳﺖ ﻭﺯﺍﺭﺕﺻﻨﻌﺖ، ﻣﻌﺪﻥ ﻭ ﺗﺠﺎﺭﺕ ﺫﻛﺮ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺍﺭﺍﻳﻪ ﮔﺎﺭﺍﻧﺘﻲ ﻭ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻓﺮﻭﺵ ﺑﭙﺮﺩﺍﺯﻧﺪ.

بر همین اساس هم می‌توان گفت که تمامی این شرکت‌ها وظیفه ارائه خدمات پس از فروش را نیز بر عهده دارند. البته در کنار این نام‌ها، نام ده‌ها شرکت ارائه خدمات پس از فروش نیز در سطح بازار به چشم می‌خورد که به نظر نمی‌رسد چندان قابل اعتماد باشند.

«با ما سبک زندگی اقتصادی را گسترش دهید»

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها