|
کدخبر: 128817

ارزان شدن خودرو در صورت عملی شدن وعده جدید

قیمت‌های جدید بازار خودرو درحالی منجر به‌کاهش قدرت خرید و صفر شدن میزان معاملات در بازار خودرو شده که فعالان این حوزه معتقدند با اجرایی شدن وعده‌های بانک‌مرکزی با هدف کنترل قیمت ارز، قیمت‌ها در بازار خودرو کاهشی خواهد بود. از این رو توصیه می‌شود مردم فعلا خودرو نخرند.

خودرو ارزان شدن خودرو در صورت عملی شدن وعده جدید

درادامه نعمت‌الله کاشانی، نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران به‌بیان نظرات خود می‌پردازد.

درحال‌حاضر قیمت‌گذاری خودرو به‌چه‌شکل است؟

براساس تصمیمات اخیر کمیته خودرو مقرر شده زمان نهایی شدن عرضه خودرو در بورس کالا، سازمان حمایت جایگزین شورای‌رقابت در قیمت‌گذاری خودرو شود. اما با این حال نوسانات ارزی چندروز اخیر و ثبت رکوردهای جدید قیمت دلار نشان داد که واگذاری تعیین قیمت به‌هر نهادی درصورت عدم‌تامین به‌موقع خودرو نمی‌تواند تاثیر مثبتی بر بازار داشته باشد.

 رونق بازار خودرو در هفته‌ گذشته چه‌میزان بوده است؟

هیچ تحلیلی از بازارو قیمت خودرو وجود ندارد و هم‌اکنون هیچ‌خرید و فروشی در بازار خودرو انجام نمی‌شود و تنها قیمت‌ها به‌بالاترین سطح خود رسیده و رکوردهای جدیدی به‌ثبت می‌رساند. با تحقق وعده رئیس‌ کل بانک‌مرکزی مبنی‌بر تزریق روزانه ۵۰ میلیون‌دلار به‌بازار ارز و شکستن قیمت‌ها در بازار ارز می‌توان شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو نیز بود و تنها امید فعالان این حوزه هم‌اکنون به‌این موضوع است. توقف معاملات در بازار خودرو نشان می‌دهد این افزایش قیمت‌ها تنها جو روانی است که بر بازار حاکم شده و می‌تواند تنها یک حباب باشد.

نرخ‌های اعلامی فروشندگان در بازار تا چه‌میزان با واقعیت ارزش خودرو مطابقت دارد؟

با وجود خبر تزریق ارز به‌بازار شاهد بی‌تاثیری این موضوع در بازار خودرو بوده‌ایم و بازار خودرو همچنان قفل بوده و هیچ خرید و فروشی در آن انجام نمی‌شود. نوسانات ارزی در کنار کمبودهایی که در بازار وجود دارد، سبب ایجاد جو روانی در بازار شده و قیمت‌ها را به‌شکل چشمگیری افزایش داده؛ هرچند که این قیمت‌ها واقعی نبوده و حبابی بیش نیست. توصیه می‌شود خریداران خودرو فعلا خرید خود را به‌تعویق بیندازند و خرید نکنند؛ چرا که امکان بازگشت قیمت‌ها وجود دارد و فروشندگان خودرو نیز امیدوار به‌کاهش دوباره قیمت‌ها در بازار هستند.

 

منبع: car.ir

ارسال نظر