|
کدخبر: 290364

تهرانی‌ها بخوانند / پیش بینی هوا در روز ۱۳ بدر

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور و بارش‌های پراکنده همچنین کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای در استان‌های ساحلی خزر خبر داد.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی سامانه بارشی به‌تدریج از شمال غرب وارد کشور شده و در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب‌غرب استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی سبب بارش برف و باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد سبب بارش تگرگ خواهد شد. 

وی ادامه داد: شنبه(۱۲ فروردین) در شمال غرب سواحل شمالی، شمال شرق استان‌های واقع در دامنه های جنوبی البرز و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش ادامه خواهد داشت. 

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا یکشنبه (۱۳ فروردین) در ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق و دوشنبه (۱۴ فروردین) در شمال شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. سه‌شنبه (۱۵ فرودین) نیز در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.  

وی افزود: طی دو روز آینده در شمال غرب غرب استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و نواحی مرکزی کشور و شنبه و یکشنبه علاوه بر این مناطق در شمال شرق و شرق کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد و بارش در شمال غرب، برخی نقاط غرب و ارتفاعات البرز به صورت برف و کولاک خواهد بود و بیشترین کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل بین ۱۰ تا ۱۵ درجه است. در سایر مناطق ذکر شده نیز بین ۴ تا ۹ درجه کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. 

ضیاییان گفت:  طی دو روز آینده در غالب مناطق کشور وزش باد شدید و در نقاط مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.  

وی افزود: خلیج فارس و تنگه هرمز روزهای شنبه تا دوشنبه مواج و طوفانی است. دریای خزر نیز تا یکشنبه مواج خواهد بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۱۲ فروردین ) نیمه‌ابری و وزش باد شدید و کاهش محسوس دما، گاهی بارش پراکنده و از اواخر وقت کاهش ابر با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۵ و روز  یکشنبه ( ۱۳ فروردین) صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۱ و ۱۲ فروردین) بندرعباس با دمای ۲۸ و ۲۹ درجه سانتیگراد گرمترین امروز همدان با دمای ۴- درجه سانتیگراد  و فردا شهرکرد با دمای ۷- سردترین مراکز استان کشور هستند. 

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر