|
کدخبر: 290074

اعتراضات ۹۰۰هزار نفری علیه اصلاحات قانون بازنشستگی

معترضان در پاریس و سایر شهرهای فرانسه، در اعتراض به تغییرات قانون بازنشستگی مکرون، در چندمین هفته پیاپی، تعجمع کردند. بعد از چندی نیز تظاهرکنندگان با پلیس درگیر شدند.

روز پنج‌شنبه، به گفته منابع محلی، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه همچنان شاهد مقاومت گسترده معترضین به اصلاحات حقوق بازنشستگی خود است که سن بازنشستگی را از ۶۲ به ۶۴ افزایش می‌دهد. حدود ۹۰۰ هزار نفر در پاریس برای تظاهرات تجمع کردند.

به نقل از پایگاه خبری فاکس‌نیوز، پاریسی‌ها در اعتراضات خشونت‌آمیز چند هفته گذشته، با پلیس درگیری شده و از تغییرات مکرون در برنامه بازنشستگی کشور خشمگین هستند.

مکرون که دولتش روز دوشنبه پس از تصویب این قانون بحث‌برانگیز در اوایل ماه جاری از رای عدم اعتماد جان سالم به در برد، استدلال کرده است که این تغییرات برای جلوگیری از شکست برنامه تامین اجتماعی فرانسه ضروری است.

اما روز پنجشنبه، پس از حمله تظاهرکنندگان، پلیس مجبور شد که به زور متوسل شده و علیه مردم از گاز اشک‌آور و باتوم استفاده کند.

به گزارش فرانس ۲۴، برخی از معترضان به سمت پلیس سنگ و مواد متحرقه پرتاب کردند.

در سراسر کشور حدود ۲۵۰ تظاهرات جریان دارد.

این اعتراضات باعث ایجاد اختلالات گسترده در سراسر فرانسه شده و بخش خدمات بهداشتی و زباله نیز به نشانه اعتراض، کار خود را متوقف کرده‌اند.

مترو و قطارهای سریع‌السیر و منطقه‌ای با اختلال در برنامه‌ریزی مواجه شده و حدود ۳۰ درصد از تمام پروازهای خروجی فرودگاه اورلی پاریس نیز لغو شده است.

مقاصد گردشگری پربازدید مانند برج ایفل و کاخ ورسای نیز روز پنجشنبه تعطیل شدند.

روز چهارشنبه، مکرون از تسلیم در برابر خواست معترضین امتناع کرد. لایحه او نیز اکنون پس از تصویب در پارلمان و سنا در اختیار شورای قانون اساسی، بالاترین نهاد قانون اساسی فرانسه، قرار دارد.

مکرون گفت که در حالی که دولت باید به خشم معترضان آگاه است، او همچنان خواهان اعلام تغییرات قانون بازنشستگی تا پایان سال است.

او روز چهارشنبه گفت: اصلاحات تجمل و سرگرمی نیست. بلکه ضرورتی برای کشور است.

روز پنجشنبه، حدود ۱۲ هزار افسر پلیس در خیابان‌های فرانسه مستقر شده و ۵ افسر نیز در پاریس حضور داشتند.

 

 

منبع: اکو ایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها